Maximum Conviction (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Steve Austin en Zak Santiago

Wanneer voormalige black ops militair Cross (Steven Seagal) en zijn partner Manning (Steve Austin) een opdracht krijgen toegewezen om een oude gevangenis te ontmantelen, moeten ze tevens toezicht houden op twee pas aangekomen vrouwelijke gevangenen. Het duurt niet lang voordat een elitegroep huurlingen de gevangenis binnenstormt op zoek naar de nieuwelingen. Als vervolgens de ware identiteit van de vrouwen aan het licht komt, realiseren Tom en Manning zich dat ze in iets groters zijn terecht gekomen dan ze aanvankelijk dachten.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede en vermakelijke actiefilm met 2 helden: Steven Seagal en Steve Austin.
Veel geschiet en achtervolgingen, enige dat jammer is dat de film zich maar op 1 plaats afspeelt.

avatar van lars-pixar
De zoveelste samenwerking tussen Seagal en regisseur Keoni Waxman levert weer een vermakelijke actie film op. Bij elke film van Waxman kan je verwacht dat het niet meer zal zijn dan een vermakelijke simpele actiefilm en daar valt niet onder uit te komen. Het verhaal hoeft niet veel voor te stellen, de actie daarentegen mag wel van andere kwaliteiten komen en dat ontbreekt gelukkig niet. Als eenmaal de film wat meer opgang komt begint er na een half uur de nodige actie in het kat en muis spel . Eenmaal bij dit kat en muis spel wordt de kijker vermaakt met goede actie scenes van Seagal die er gelukkig niet alleen voor staat en wordt bijgestaan door Steve Austin. Beide heren vormen een mooi duo, Seagal is door de jaren heen iets losser geworden in zijn films en Austin levert daarentegen weer wat houterig acteerwerk af, maar gelukkig maakt dit naar mijn idee niet veel uit.

avatar van Egoistico
Steven Seagal is eind 2001 begonnen aan zijn direct-to-video-carrière en heeft sindsdien slechts een buikje.. euh... handje vol goede films afgeleverd. Maximum Conviction is daar één van. De film heeft/bevat een interessante setting, een degelijk script, een aantal brute actiescenes - scenes die i.t.t. in ander DTV-werk goed in beeld zijn gebracht; de regie van Waxman is hier zo slecht nog niet - en een prima supporting cast. Steven Seagal praat, loopt en vecht in het grootste gedeelte van de film zelf. Een verademing wanneer je bekend bent met zijn andere low budget vehikels. Al met al een dikke 5 (2,5*), met mogelijkheid tot verhoging naar max. 3*.

avatar van SSeagal
DiDa schreef:
Tussen de seizoenen van de True Justice serie heeft Seagal (gelukkig) altijd nog de tijd om een film af te leveren. Wederom werkt hij samen met Keoni Waxman. Deze keer wordt hij bijgestaan door Steve Austin, Michael Paré en Bren Foster.

Maximum Conviction is standaard B-voer. Laat ik daar duidelijk over zijn. Maar wel leuk B-voer. Voor het eerst heb ik me niet geergerd aan voicedubbing en stunt doubles (iets wat bij een Seagalfilm standaard is tegenwoordig). Daardoor kon ik me ook concentreren op de film zelf en ik moet zeggen dat ik 90 minuten goed vermaakt ben. De film begint rustig en zet een verhaal weg dat precies thuishoort in een actiefilm. Wanneer bad guy Paré de gevangenis aanvalt gaat de film los en worden we getrakteerd op een flinke portie (bijna non-stop) actie. En daar kijken we dit soort films toch voor? Het verhaal is niet altijd even logisch, maar Waxman geeft je geen tijd om daarover na te denken. Het leuke is ook dat iedere acteur zijn moment krijgt om te stralen. Ja, ook Seagal, want hij laat zien nog steeds zeer goed te kunnen knokken, ookal heeft hij een flink overgewicht. Daarnaast gooit hij nog een prachtige one-liner eruit:

Wanneer hij een tegenstander op een zeer pijnlijke manier zijn arm breekt vraagt Seagal: "Does that hurt? You fucking pussy". Vervolgens legt Seagal hem om. Dit is echt een ouderwets klassiek Seagalmoment zoals we hem kennen uit bv Out For Justice

Waxman weet alles goed in beeld te brengen. Het kleurgebruik en de talrijke schietpartijen zijn goed in beeld gebracht en geven je niet het gevoel naar een B-film te kijken.
Michael Paré is ook goed op dreef als bad guy. Altijd fijn om hem in zo'n rol te zien.
Steve Austin is wat houterig hier en daar, maar krijgt ook zijn shining moment en zijn eigen portie one-liners.
Let ook op Bren Foster die tegen het einde misschien wel een van de beste vechtscenes uit de film wegzet.

Maximum Conviction is een echte keiharde mannenfilm! Een film waarbij je je verstand op 0 moet zetten en geen tijd wordt verspild aan saaie dialogen en verhaallijnen. Nee, actie dat willen we en dat krijgen we!

Op een gegeven moment dacht ik: als deze film nu een groter budget had gekregen had deze film eigenlijk best Under Siege 3 genoemd kunnen worden. De verhaallijn komt precies overeen met de andere Under Siege films. De boot en de trein wordt dit keer ingeruild voor een gevangenis.

4 sterren op dtv schaal.

4 sterren Dida? Je hebt 2,5* gegeven. What happened?

avatar van DiDa
SSeagal schreef:

4 sterren Dida? Je hebt 2,5* gegeven. What happened?

Hmm, ik had hem vorig jaar nog eens gekeken en vond hem toen weer tegenvallen. Kan weleens veranderen

avatar van SSeagal
DiDa schreef:

Ach so, wel beetje rigoureus anderhalve punt eraf (plaag maar).

Ik heb de griep dus het niveau moest laag.
Was niet de bedoeling dat ik mij zieker ging voelen.
Wat saai.....

avatar van des1
"Steve Austin... astronaut... a man barely alive..."
(wie vult aan?)