Dedemin Insanlari (2011)

Turkije
Drama / Komedie

geregisseerd door Çagan Irmak
met Çetin Tekindor, Hümeyra en Zafer Algöz

Het is de zomer van 1980 in een stad aan de Egeïsche Zee. Het schooljaar is net afgelopen voor de tienjarige Ozan en zoals elke jongen van zijn leeftijd, is hij klaar om de buurt te veroveren tijdens de zomervakantie. Patriarch en opa Mehmet Efendi, wiens vader afkomstig is van Kreta, was met zijn familie een van de eerste kolonisten in de stad. Ozans oma Nadire is afkomstig uit Thessaloniki, afkomstig uit een andere familie van immigranten. Ozan woont bij zijn grootouders, zijn zusje, moeder Nurhan en de politiek linksgeoriënteerde vader Ibrahim, die tevens locoburgemeester is.