9 Leben (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Maria Speth

Portret het lot van een aantal jongeren die al op heel jonge leeftijd - ze zijn vaak pas 11, 12 of 13 jaar oud - besloten hebben om gedurende een periode het huis te verlaten en op straat te leven. We volgen Sunny, Toni, Krümel, JJ, Stöpsel, Soja en Za. Elk van deze jongeren kan intussen al negen levens geleefd hebben. Ze hebben heel wat geestelijke en lichamelijke littekens opgelopen. Maar toch beschikken zij over een enorme wilskracht en heel wat talenten en vaardigheden. Deze rijkdom aan persoonlijke mogelijkheden en kansen vormt dan ook de focus van deze film.