Formentera (2012)

Duitsland

geregisseerd door Ann-Kristin Reyels
met Sabine Timoteo, Thure Lindhardt en Ilse Ritter

Nina en Benno zijn al sinds enkele jaren een paar, en hebben een gezamenlijk dochtertje. De eerste vakantie zonder dochtertje leidt hen naar het zuiden: naar Formentera op de Balearen in Spanje. Hier genieten ze van de zon en de warme Mediterraanse wind, los van de beperkingen van het dagelijkse leven. Eindelijk hebben ze tijd voor zichzelf en elkaar. Maar tijdens een wild strandfeest ontstaat er een scheur in deze idylle. Benno flirt met de mooie Mara, en diep in de nacht duiken Nina en Mara in de Middellandse Zee. Nina drijft af, en belandt op een ander eilandje. Mara is echter spoorloos verdwenen. Nina en Benno komen in een diepe crisis terecht, nu er zoveel in het geding komt. In de loop der jaren van het ouderschap lijkt er iets verloren te zijn gegaan, iets wat hen samenbond...

avatar van Malick
Jagdhunde was jaren geleden het veelbelovende debuut van regisseuse Ann-Kristin Reyels. Toendertijd uitgegeven door het Filmmuseum maar ze hebben zo lang gewacht met het uitgeven van de DVD dat de salesagent met de noorderzon is vertrokken. Gelukkig is er wel nog een buitenlandse DVD met Engelse ondertiteling. Maar wat is er met deze tweede film gebeurt?