• 8.347.213 stemmen

Horror / Mystery | 87 minuten

Genre: Horror / Mystery

Geregisseerd door: Martin Goldman

Met onder meer: J.J. Barry, Carolyne Barry en Kim Hunter

IMDb beoordeling: 5,1 (414)

Plot Dark August

"A young girl dies ..."

Een man rijdt per ongeluk een klein meisje dood en besluit door te rijden. De vader van het slachtoffer blijkt echter over occulte gaven te beschikken en spreekt een vloek uit over de dader. De man roept noodgedwongen de hulp in van een spiritualist die hem moet helpen deze vloek te bevechten.

imageimage

avatar van Basto

Basto

Komt een blu ray van uit via Arrow In de American horror box 2

American Horror Project Vol. 2 Blu-ray | Arrow Films - arrowfilms.com

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Vreemde film. Ik denk dat de verwachtingen die je voorop hebt je kijkervaring nogal kunnen kleuren dus laat ik beginnen met:

- Dit is nauwelijks horror te noemen, en nauwelijks mysterie. De woorden occult en spiritualist doen vermoeden dat er dingen als satanisme etc geexploiteerd worden, maar dat is niet het geval! Er worden een keer tarotkaarten gelezen, maar meer op een Happiness/Linda manier. Er wordt ook een spreuk uitgesproken, maar dit gebeurt zo onzettend nuchter dat nergens de verwachting ontstaat dat er daadwerkelijk iets gebeurd.

-De cover de hierboven staat heeft niks met de film te maken, het komt niet in de film voor en er wordt ook niet naar iets soortgelijks gehint in de film.

Wat het wel is: een ietwat saaie karakter studie naar een man die per ongeluk een meisje aanrijdt: wat het met zijn vrouw doet, zijn concentratie vermogen en in kleine mate ook hoe hij gestigmatiseerd wordt. De 'demoon' komt amper in beeld en wordt nergens als eng bestempeld, eerder als een hersenspinsel van de man. Er gebeurd sowieso bar weinig in de film nu ik er aan terug denk. Toch vond ik de sfeer wel prettig en waardeer ik de effort om spreuken en het occulte op een op-de-thee-bij-je-buurvrouw manier te zien. Vriendelijk bijna. Zo gaat tarotlezen dus in het echt. Gewoon aan de koffietafel, met voor de hand liggende conclusies als: ik zie dat je de dood van een jong iemand moeilijk los kunt laten. Leuk om is gezien te hebben, maar dit valt moeilijk aan te raden aan horrorliefhebbers of fans van het occulte.