Cherry (2012)

Alternatieve titel: About Cherry

geregisseerd door Stephen Elliott (II)
met Ashley Hinshaw, James Franco en Dev Patel

Angelina is een 18-jarig meisje dat bijna klaar is met haar middelbare school. Ze heeft een moeilijk leven met een alcoholverslaafde moeder en gewelddadige stiefvader. Op een dag stelt haar vriend voor om naaktfoto's te laten maken in ruil voor geld. Eerst stribbelt ze tegen maar ze stemt er uiteindelijk mee in. Van het geld vlucht ze met haar beste vriend naar San Francisco.

Een bijzonder, soms boeiend verhaal over een meisje dat haar middelbare schoolopleiding afbreekt en uiteindelijk een succesvol pornoster wordt. Een verhaal ook over de emancipatorische, seksuele zelfbeschikking van de vrouw, onder het motto "de schaamte voorbij". Daarnaast een film die de wereld van de porno-industrie, zonder betovering, glans en glamour, wil blootleggen, maar daar niet geheel in slaagt. Daarvoor had de regisseur meer ernst kunnen gebruiken, vragen moeten stellen en die beantwoorden. Nu is het toch teveel een story over een onschuldig meisje dat hoer wordt.

avatar van rep_robert
Aan de cast ligt het niet, die doet prima hun best met de uitmuntende Hinshaw voorop. Het is vooral vechten tegen een niet uitgebalanceerd plot waar de handelingen van Hinshaw vooral in het begin erg oppervlakkig en ongeloofwaardig zijn.

Snel hap, slik weg werkje.

avatar van blurp194
Het lijkt haast wel een autobiografie van een pornoster, deze film. Maar wel een wat opgeleukte - er is haast geen negatief woord te horen, en zo mooi zal het toch allemaal wel net niet zijn lijkt me. En of het nou allemaal waarheidsgetrouw is kan ook alleen een insider oordelen.

Naast het verhaal is het best een aardige film, eenvoudig maar goed geacteerd en met een behoorlijk aantal bekende koppen er in (jaaah, ook die heb ik herkend). Wie opvalt is Heather Graham - niet alleen doordat ze nogal eens in dit genre speelt, maar ook doordat ze er ineens weer net zo fris en jong uitziet als in bijvoorbeeld Boogie Nights of The Guru. Kennelijk ligt dit haar goed.

Toch een wat tegenvallend drama en ook geregeld wat saai (ondanks het onderwerp). Het verhaal sprak me best aan maar de uitvoering viel uiteindelijk wat tegen (hier en daar wat aardige scenes) en de film wist ook niet echt te boeien. Degene die wel zeer boeiend was in deze film was hoofdrolspeelster Ashley Hinshaw die er niet alleen zeer fraai uitzag maar ook aardig speelde. Dat ze zo nu en dan ook nog eens uit de kleren ging (gezien het verhaal was dat natuurlijk ook te verwachten) was dan ook mooi meegenomen. Er spelen best een aantal bekende acteurs (James Franco) en actrices (Heather Graham die ik altijd leuk vind om te zien) mee in deze film, maar zij kunnen deze film helaas niet naar een hoger niveau tillen waardoor deze film uiteindelijk strandt in de middelmaat (niet goed en niet slecht).

P.S. de scene waarbij haar beste vriend zich eentje zit te rukken op een pornofilmpje van haar had wel iets

Wanneer een vrouw middenin de nacht uit bed komt met haar make-up en haar nog volledig intact, dan weet je dat je naar een slordig gemaakte film zit te kijken. Dat is het voornaamste euvel van deze film over een jonge vrouw uit een probleemgezin, die van lieverlee het milieu van de porno-industrie binnenrolt. De film is volgens mij veel te haastig gemaakt. Het script vertoont gaten en bevat verhaallijnen die niet af zijn (kamergenoot Andrew, zusje Jojo). Dat is vooral jammer voor Ashley Hinshaw, die de aandacht goed weet vast te houden. Had met wat meer zorgvuldigheid best een goede film kunnen zijn.

Tegenvallende film waarin een jonge meid wegloopt van huis en langzaam in de pornowereld belandt. Het verhaal springt hier en daar van de hak op de tak. De personages weten niet echt te boeien of te overtuigen. Ashley Hinshaw doet het alleraardigst in de titelrol, maar weet de film zeker niet te redden.