Gangsterläufer (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Christian Mueller-Stahl
met Faruk Abdullayev, Hayat en Maradona Akkouch

Yehya uit Neukölln heeft als 15-jarige al een levensdroom: hij wil uitgroeien tot de top-gangsterbaas van Berlijn. Hij moet jong beginnen als hij de baas wil worden. En zo krijgt de inmiddels 17-jarige zoon van Palestijnse vluchtelingen uit Libanon zijn eerste gevangenisstraf, waarmee hij respect verdienen kan, maar hij wordt ook zelf een slachtoffer. Zijn radeloze ouders weten niet meer hoe ze Yehya's jongere broers ervan moeten weerhouden om in de voetsporen van de oudste te treden.

avatar van Darbie
Documentaire van de zoon van Armin Mueller-Stahl over een Berlijnse jongen van Palestijnse afkomst die op het criminele pad is geraakt.

Had (helaas) in elke grote- of kleine stad in West-Europa gefilmd kunnen worden, en ik kan alleen maar zeggen dat dit gegeven mij niet echt vrolijk / optimistisch stemt.