Sofia (2012)

Alternatieve titel: Assassin's Bullet

Actie / Thriller

geregisseerd door Isaac Florentine
met Christian Slater, Donald Sutherland en Elika Portnoy

Robert Diggs, een voormalig FBI-agent die nu als detective werkt, krijgt te maken met een onbekende die terroristen vermoordt in Sofia, Bulgarije. Het betreft terroristen die op Amerika's lijst van meeste gezochte personen staan. Tijdens zijn zoektocht naar de moordenaar komt hij in aanraking met de sexy, roodharige buikdanseres Ursula. Dankzij haar kan hij voor het eerst omgaan met de pijnlijke herinnering aan de tragische dood van zijn vrouw.

avatar van schram101
Spelen Slater en Sutherland dus weer samen in een recente B prent..?!

avatar van sofripa
B all the way.

avatar van schram101
Haha, met een goede B is natuurlijk niets mis

Beetje trage film, met Hitman in het achterhoofd.

Maar toch, al met al heb ik mij geen moment verveeld. De acteurs zijn gewoon erg goed, het filmwerk geeft ook geen redenen tot klagen behalve dan die granaat onder die auto en het schreeuwt gewoon om een degelijk vervolg met in de hoofdlijn een aantal zelfde acteurs.

Kan niet wachten op de officiele DVD release om hem aan te schaffen.

avatar van bawimeko
Het plot was enorm doorzichtig, de Amerikaans/Engelse cast spelen netjes hun rol en het will nergens echt spannend worden...

avatar van guus roovers
ik dacht dat Christian Slater na zijn flop in soldiers of fortune http://www.moviemeter.nl/fi... zijn lesje wel had geleerd. maar gaat gewoon weer lekker verder in deze nog ergere flop film

als je van buikdansers houd moet je zekers deze kijken, wil je actie en een goed verhaal
dan moet je hem lekker laten liggen, want het gaat echt nergens over.

avatar van wrist
Ik val niet snel in slaap bij een film maar bij deze lukte het gemakkelijk.

Het enigste wat echt de moeite is in deze verder matige film zijn de buikdansers de een heeft nog een mooiere buik dan de ander.

avatar van Drifter
Leuk idee, aardig uitgewerkt. Ik kijk uit naar het vervolg.

avatar van schumacher
Meer dan een 3 kan in niet geven en dat is nog vee ik nu geefl, de film had veel potentieel vond ik maar ze hebben het vertikt om er een echt goeie film van te maken.
Christian Slater vind ik een zeer goeie acteur maar deze maakt een beetje veel foute keuzes en speelt dan teveel mee in minderwaardige films (voor deze zijn kunnen).
Deze film is niet speciaal, middelmatig maar ik heb al veel slechter dan deze gezien.
Jammer, de uitwerking kon veel beter, volgende keer beter .

avatar van andijvie
Helemaal eens met "Shumacher".

Als je bedenkt wat dit had kunnen worden ... dan is het gewoon een dikke flop.
Ik heb het einde niet gehaald.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, pfffff wat een trage film, overlsaan!

Ik vond het eigenlijk een vrij aardige film. Natuurlijk hij was wat langzaam maar deze film is ook eigenlijk verkeerd geclassificeerd. Voor mijn gevoel is het meer een thriller of dan wel drama terwijl de artwork zelf doet vermoeden dat het een actiefilm is.

avatar van blurp194
Wazig verhaaltje en wat foutjes - de vhs band die in de fik vliegt, wat een onzin. En de clou in het plot is een beetje makkelijk en zie je ook vanaf minuut 5 al aankomen.

Wat het nog net redt is het een tikkeltje vreemd aandoende Oost-Europese sausje dat er overheen ligt. Daardoor nog net op de rand van interessant.

avatar van Rodger
Wazige b-film.. inderdaad...
heb hem met pijn en moeite afgekeken..
1.5***

Dat was 1 uur en een kwartier die ik nooit meer terug krijg. Laten gaan deze! (ik heb sommige saaie stukken maar op dubbele snelheid gekeken).

avatar van ikkegoemikke
Slater en Sutherland in dezelfde film ... dat kon niet slecht zijn.
Het was nog erger dan slecht. Wat een verschrikkelijke B-film was me dit.
Voor wie buikdansen wil leren, aanschaffen die film. Er zit genoeg lesmateriaal in.
Daarlangs een aantal lachwekkende blunders : een VHS-tape die in brand vliegt nadat het in kokend water is geworpen. Een lerares die haar halve bips bloot geeft waar een tattoo te zien is. Naderhand blijkt deze ook de buikdanseres te zijn, maar waar is die tattoo naartoe ?
Ik had een Deja-vu gevoel terug naar de jaren 80 toen je van deze flop-films bij je lokale VHS-boer kon huren met de honderden.
Snel vergeten deze handel.

avatar van sofripa
Holy crap wat een misbaksel

Nou vreet ik veel en probeer overal het goede in te vinden maar dit: is een film die is gesponsord door de vvv van Bulgarije en de lokale buikdansmafia. Na een half uur uitgedrukt. Dus ook geen 'sterren', das logisch. Maar was überhaupt niet boven de 1 uitgekomen. De DVD is ongeschikt bevonden als onderzetter of kerstbal maar regelrecht in de kiebelton gemikt. Addebakkel

avatar van Noodless
Het verhaal komt geleidelijk aan op gang en oogt in het begin vooral wat onduidelijk. Naarmate de film vordert wordt toch wel één en ander duidelijk. Toch weet de clou van het verhaal je niet te verrassen omdat je al vlug in de gaten hebt wie de moordenaar is.
De film benadert meer het genre drama/thriller want van actie is er weinig van te merken.
De cast is oké en de locaties geven een raar passend sfeertje van de stad Sofia.
Er zitten natuurlijk wat foutjes in de film, maar zo slecht is de film nog niet gezien het concept van meervoudige peroonlijkheden van de moordenaar die begeleid wordt door een paar andere medeplichtigen, de stad Sofia met een Oost-blok sfeertje en de buikdanseressen
Al veel slechter gezien. 6/10

avatar van Drrrrkkk
B-film met een hoofdletter B. Ik vroeg me de hele tijd af wat lachwekkender was: de volgespoten wangen/voorhoofd van Slater, of de acteerprestaties van de gehele cast. En een geheimzinnig grijnzende Sutherland kennen we nu ook wel... nee dit was echt zonde van de tijd. Next.

Redelijk goede thriller.
Publiekstrekkers zijn natuurlijk Slater en Sutherland, maar ik vond de prestatie van Elika Portnoy veel opvallender, ze speelt maar liefst 5 personages en is bovendien ook nog eens de auteur van het ganse verhaal. Dankzij haar rol kon de film me wel bekoren.
Kortom: al met al niet slecht.