Local Color (1977)

geregisseerd door Mark Rappaport
met Jane Campbell, Bob Herron en Dolores Kenan

In dit droog humoristische melodrama passeert een revolver de handen van acht hopeloze personages. Elk van hen heeft een andere reden om met dit wapen in contact te komen. Om deze redenen in beeld te brengen, balanceert de film tussen droom en realiteit.

avatar van Darbie
7.4 op IMDb, dat schept hoge verwachtingen.

Dat de titel Local Color is, en de film in zwart/wit, is het het enige grappige. Wat volgt is grijze humorloze pure ernst van acteurs die zichzelf - ongetwijfeld vanuit een vaag artistiek oogpunt - vooral veels te serieus nemen.

In één woord: NEP.

avatar van timmienoelie
Meneer Hal Hartley zal hier wel vaak naar gekeken hebben, neem ik aan.

avatar van Darbie
Wie is Meneer Hal Hartley ?

avatar van timmienoelie
Seriously? Hal Hartley

avatar van Darbie
Is not my piece of cake. Amateur van hem uit 1994 gezien; mijn stem erop was 1,5.