• 8.301.814 stemmen

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk / Polen / Turkije / Canada / Rusland / Italië

Geregisseerd door: Fatih Akin

Met onder meer: Tahar Rahim en Simon Abkarian

Plot The Cut

Mardin (Turkije), 1915. Op een nacht drijft de Turkse gendarmerie alle Armeense mannen samen. Ook de jonge smid Nazaret Manoogian wordt van zijn familie gescheiden. Hij slaagt er evenwel in om de verschrikkingen van de volkerenmoord te overleven. Pas jaren later verneemt hij dat zijn tweelingdochters de genocide ook overleefd hebben. Hij is vastbesloten om hen terug te vinden en zijn zoektocht leidt hem van de woestijn van Mesopotamië naar Havana tot in de droge verlaten prairies van North Dakota.

image

Nazaret Manoogian

Frau Nakashian

Mrs. Krikorian

Lucinée & Arsinée Manoogian (Adult)

Peter Edelman

kappeuter (crew films)

Aangekocht door Cinéart. Release: t.b.a.

EDIT: te koop op dvd vanaf 16 oktober 2015

Trailer geplaatst!

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Armeense genocide of Armeense Kwestie? Boeiende film over historisch gebeuren, en een gevoelig thema in Turkije. Ontroerend drama in prachtige locaties. Deze film verdient meer.

avatar van wess16

wess16

Deze wil ik nog wel gaan kijken. Verhaal en regisseur maken me nieuwsgierig. Gegen die Wand was een intense film.

BBarbie

In vergelijking met de andere films van Fatih Akin die ik gezien heb, een tegenvaller. De film mist vaart en het op zich schrijnende verhaal mist geloofwaardigheid. Er zijn betere films gemaakt over de Armeense genocide (La Masseria delle Allodole en vooral The Promise). Tahar Rahim doet zijn best, maar ook hij slaagt er niet in de film naar een duidelijke voldoende te tillen. De weinig opvallende cameo's van Trine Dyrholm en Moritz Bleibtreu doen dat evenmin.