Nobody Walks (2012)

geregisseerd door Ry Russo-Young
met John Krasinski, Rosemarie DeWitt en Olivia Thirlby

Martine, een 23-jarige kunstenares uit New York, komt aan in Los Angeles om te verblijven in het bijgebouw van een familiewoning in de heuvelachtige gemeenschap van Silver Lake. Haar vader Pete heeft ermee ingestemd haar te helpen met het complementeren van haar kunst film, als gunst aan zijn vrouw. De onschuldige Martine treedt binnen in het schijnbaar idyllische leven van dit ruimdenkende gezin met twee kinderen. Maar door haar komst wordt iedereen geconfronteerd met zijn of haar eigen angsten en verlangens.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van niethie
Ik ben buiten enkele pareltjes al heel wat nietszeggende films binnen het mumblecore genre tegen gekomen. Nu is dat ook geen genre waar je raketlanseringen of zwevende auto's hoeft te verwachten maar zo leeg doch pretentieus als deze kwam ik ze nog niet eerder tegen. Het mogen duidelijk wezen dat het genre lichtjes aan het doorbreken is binnen de mainstream. Of nja, sja: mainstream? Heb Greenberg, Jeff Who Lives at Home, Cyrus of Swanberg's nieuwste nog niet gezien maar vond dit op het gebied van camerawerk/montage een heel stuk professioneler ogen. Ging deze voornamelijk kijken omdat ik toevallig zag dat Lena Dunham eraan meegeschreven had. En waar diens regiedebuut vaak wordt afgedaan in bovengenoemde termen vraag ik me serieus af of mensen niet gewoon de verkeerde film hebben gezien? Zal wel een vluchtig klusje zijn geweest. Thirlby (zag later pas dat zij ook die geestige bff uit Juno was) gaat er met de twijfelachtige eer vandoor een van de meest saaie, onboeiende personages van, pak hem beet, de laatste tien jaar neer te zetten. Heeft geen zak te melden, straalt niets dan loomheid uit en wekt geen enkele vorm van sympathie op. Wat de film verder wilde vertellen is me ook een raadsel want de andere figuren hadden niet veel meer inhoud. Met als uitzondering misschien die puber dochter. Iemand op imdb merkte dan ook terecht op dat het mogelijk een betere film was geweest als ze die wat meer aandacht/screentijd gegeven hadden. Zal Young's andere film ook nog wel eens een kans geven aangezien die wel wat interessanter klinkt, maar hier wist ze bepaald geen indruk mee op me te maken. (2*)