The Best of Everything (1959)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jean Negulesco
met Hope Lange, Diane Baker en Suzy Parker

De film vertelt het verhaal van enkele vrouwen die succes en liefde najagen in de meedogenloze uitgeverswereld van New York, onder leiding van Crawford als de kille directrice met het gouden, maar lege, hart.

avatar van matthijs_013
Mooie soapfilm die 2 uur lang blijft boeien door de verscheidene verhaallijnen. Voor Joan Crawford hoef je de film niet te kijken, haar rol in de film is erg klein. De film vermaakt vooral door zijn geweldige cast, onder wie de aandoenlijke Hope Lange en de beeldschone Suzy Parker. Diane Baker is ietwat minder memorabel, maar speelt ook een aardige rol. Geen diepgaand of hoogstaand verhaal, maar vermakelijk genoeg voor een avond entertainment.

Fragmentarische film over de dagelijkse beslommeringen van drie jonge vrouwen, die enerzijds carrière willen maken en anderzijds op zoek zijn naar de ware liefde. Wat dit laatste betreft worden zij stuk voor stuk tamelijk grof behandeld door de mannen in hun leven: “What is there about women like us that makes men hold us so cheaply?”
Een film die zonder veel hoogte- of dieptepunten op z’n gemak naar het einde kabbelt. Het verhaal speelt eind jaren ’50 en omdat er zeker in die tijd nog een wereld te winnen was voor vrouwen, had de film best wat venijniger mogen zijn. Het acteerwerk is in weerwil van de aanwezigheid van gelouterde acteurs als Joan Crawford en Brian Aherne ook al niet om over naar huis te schrijven. De enige die echt opvalt is Suzy Parker, in die tijd een gevierd topmodel die helaas maar een handvol bioscoopfilms gemaakt heeft.
Matig.