• 8.479.465 stemmen

Bullet to the Head (2012)

Actie / Misdaad | 91 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Walter Hill

Met onder meer: Sylvester Stallone, Sung Kang en Jason Momoa

Releasedatum: 7 maart 2013

Plot Bullet to the Head

"Revenge Never Gets Old."

Een huurmoordenaar vormt een team met een jonge NYPD rechercheur in een gewaagd onderzoek dat hen van de groezelige achterbuurten van New Orleans naar de machtige top van Washington leidt. Het onwaarschijnlijke duo, bij elkaar gebracht door twee wrede moorden, neemt het op tegen iedereen die hen in de weg staat, en wil koste wat het kost wraak nemen.

imageimageimageimageimage

avatar van ILDIB

ILDIB

Het begint nog alleraardig maar Hoe langer hij duurt Hoe ongeloofwaardiger en stereotyper hij wordt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1965 stemmen

Kijk dan toch naar de films die Walter Hill in de eerste jaren van zijn regisseurschap maakte: Hard times (zwaar onderschat, met Charles Bronson als prijsvechter tijdens de Grote Depressie en James Coburn als zijn manager), The driver, The warriors, The long riders, Southern comfort (wat mij betreft een absoluut meesterwerk) en 48 hrs. (Nolte & Murphy), en wie wil kan daar nog de iets latere Red heat (Arnie & James Belushi) en Another 48 hrs. naast zetten – liefhebbers van actiefilms moeten toch wel bij minstens een páár van deze titels gaan watertanden. Daarom volg ik Hill nog altijd... misschien wel tegen beter weten in.
        De man is inmiddels 70 jaar oud, en ik had eigenlijk niet meer verwacht dat hij nog met een bioscoopfilm op de proppen zou komen. En achteraf moet ik zeggen dat het maar beter was geweest als dat inderdaad niet was gebeurd, want Bullet to the head is een clichématige, stompzinnige knokfilm waarin de enige verrassing is gelegen in het feit dat de schurk Stallone en zijn dochter niet meteen overhoop laat schieten wanneer Sly de gezochte USB-stick op zijn bureau heeft gedeponeerd – maar ja, dan had je natuurlijk geen eindgevecht gehad, hoewel ook dát eigenlijk maar beter was geweest. Jason Momoa heeft een indrukwekkende fysiek maar krijgt geen kans om zijn dreigende uitstraling ook werkelijk vorm te geven, Christian Slater is ook in zijn drieënveertigste levensjaar nog altijd een dwaze melkmuil, en bij Sung Kang moet ik denken aan een citaat van George Burns: "George Raft and Gary Cooper once played a scene in front of a cigar store, and it looked like the wooden Indian was overacting." You know you're in trouble when... Sylvester Stallone beter acteert dan de buddy waarmee zijn personage zit opgescheept.
        Een zeer, zeer slechte film. Enige lichtpuntje was één van Stallone's one-liners: "You had me at 'Fuck you'." Daar moest ik om lachen – ik weet ook niet waarom.

avatar van Kondoro

Kondoro

Bullet to the Head

Kondoro schreef:

Leuke actie film!

Stallone word alleen wel heel erg oud he !

3.0

Ik dacht dat ik de film nog niet gezien. Want had hem nog in mijn 'wil ik zien' lijst. Maar toch kwam de film me wel erg bekend voor en toen kwam ik opeens dit bericht boven mij tegen. Vreemd dat ik er niet op gestemd heb en het in de lijst heb laten staan. Maar goed, toch vandaag maar opnieuw bekeken. Ik vond de film helemaal niet van het. Ik had het anders verwacht dan hoe het uit gepakt is. Er gebeuren een paar, 'saaie' momenten. Zoals het toch nog overleven onder een ontploffing van een bom. Als enigste..

Sylvester Stallone acteerde leuk, maar is toch al bijna met zijn 69 jarige leeftijd een ouwe bok. Vraag me af hoe lang hij het gaat vol houden, zulke films. Sung Kang deed het ook leuk, ook eens goed om hem ergens anders in te zien dan in Fast & Furious ! Sarah Shahi deed het ook goed.

Het verhaal was oké, het concept was ook oké. Maar ik vond de film toch nog best wel traag. Wanneer het actie was, was het leuk om te kijken maar er vielen vaak genoeg grote stiltes in het midden en dat is minder. Dan vooral de lange praat scene's in de auto. Jammer. Net aan geen voldoende.

avatar van de grunt

de grunt

Schrijnend dat iemand als Walter Hill aan dit wanproduct gelieerd is.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, blijft een vermakelijke actiefilm! Sylvester stallone word wel oud als je deze film ziet, maar verder veel gevechten en schietpartijen en ook een goed einde!

Soms wat veel gepraat, maar niet echt storend.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Sylvester Stallone blijft op zijn oude dag nog

verrassen

ik vond dit wel een gezellige leuke film

met Stallone als ouwe rot.

Een dikke 4,0 ik heb ervan genoten

avatar van Dick2008

Dick2008

De trailer ziet er beter uit dan de film zelf. Stallone zal ook wel nooit favoriet worden ook al doet hij het in The Expendables best leuk op zijn oude dag. Dus vandaar dat ik deze ook maar heb bekeken. (Zijn eerste hoofdrol was toch al in 1970)

Keiharde gewelddadige actiefilm van het type eerst schieten dan lullen. Veel geschiet dan ook en daarnaast een hoop stoer gedoe maar heel veel meer is er ook niet te zien. Voor een keertje is het wel te doen. In het begin zie je wat foto's van vroeger ingepast in het verhaal, dat hebben ze wel leuk gedaan. 3.0

avatar van keimpeS

keimpeS

2e keer dat ik deze film zie en hij daalt toch een halve ster in mijn waardering, de actie-scene's zijn best goed en wat je wel kan verwachten van Stallone. Alleen het verhaal is best zwak & wat rommelig, het kon me in ieder geval minder bekoren dan de laatste keer.

avatar van Indiana007

Indiana007

Volgens mij waren de foto's uit zijn rambo tijd ?

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Mwa allemaal net niet, en de manier van communiceren van deze italiaanse hengst neh!

avatar van Rebel80

Rebel80

Best een leuk filmpje maar vind Kang echt irritant.

In the fast and furious delen kon ik em wel waarderen maar in power vind ik em all een irritant mannetje en ook in deze film weer irritant.

SS blijft gewoon een badass.

avatar van Mescaline

Mescaline

Best wel een vermakelijk actie filmpje, ik kijk zelden een actiefilm(10 jaar geleden vond ik het geweldig.) maar deze film keek toch wel erg plezierig weg.

Stallone is Stallone, niet meer en niet minder maar dit geldt zo beetje voor alle actiehelden wel.

Het is simpel maar de film lijkt hier zich ook wel bewust van te zijn, lekker recht toe recht aan met genoeg actie en wat grappige oneliners hier en daar. Een stoere mannen film dus.

klein 3tje.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2083 stemmen

Niet best maat redelijk vermakelijk.

Wat zij Sharon Stone ook al weer, een met walnoot gevulde condoom. Heb nu 15 min. Gezien en begin depressief te worden. Bij deze gaat ie uit.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Best een goede actiefilm! Beetje de misdaadkant waar dit op gaat, Stallone als huurmoordenaar die hulp krijgt van een agent.

Leuke gevechten en soms wat harde actie, eindgevecht was ook goed.

Toch blijft deze film niet bij want zo bijzonder is die niet.

avatar van Lakte

Lakte

• 2041 stemmen

Duidelijk geïnspireerd door The Killer (1989) van John Woo.

avatar van stratmans

Middelmatig actiefilmpje.

avatar van Stekker

Stekker

Wat een kleuterfilm hahaha

De slechtste dialogen en acteerwerk ooit , clichés en de muziek was helemaal om te gillen

Movie Jim schreef:

Sylvester Stallone blijft op zijn oude dag nog

verrassen

ik vond dit wel een gezellige leuke film

met Stallone als ouwe rot.

Een dikke 4,0 ik heb ervan genoten

En daarom geef je 5*....ik begrijp het.

keimpeS schreef:

Misschien is de film helemaal niet zo goed....(????)

Tzus Frivøl schreef:

Hahahahahahah ik ga er vanavond aan beginnen. Corona-avond -film...."'als het maar beweegt".

frans123

Na een uur mee gestopt want ik kwam op 2 ster. ( bij 2,5 * kijk ik hem af0Wat een oninteressant verhaal, maar daar gaat het ook niet om....Men wil en maakt een 15 actiescnes en brouwt er een verhaal om heen.En wat een onlogica allemaal. Waarom trekt Sly uberhaupt op met die met die Chackie Kwal? Die ook nog eens door een heel corps met de nek wordt aangekeken. Aardige actie,maar voor Stallone wordt het tijd om met pensioen te gaan."Succes uit het verleden is geen garantie voor de toekomst". ""Vroeger was die aantrekkelijke vrouw zijn vriendin, die hij 1 keer per jaar bumste, en zij op hem wachtte elk jaar, nu maken ze maar zijn dochter ervan.

En is dit de maker van het iconische "Southern Comfort"? Zo'n gedrocht zou ik na indrukwekkende films niet op mijn naam willen hebben, zoals hierboven beschreven.

Left4Dead schreef:

Leeftijd,

Het is o.a. bij deze film weer een issue.

Twee essenties vallen mij de laatste tijd op:

1) waarom focussen we ons op de oude garde

2) Waarom zijn de oude gasten altijd als jonger gepresenteerd

Doodzonde dat de laatste tijd de oude garde opgetrommeld moet worden. Daarnaast maken ze er ook niet veel van. Hollywood heeft geen geld meer, dat is dus duidelijk.

Wanneer komt er echt weer een vernieuwing ipv door emmeren op oude tijden.

Ik denk dat "de oude garde "het doek vult. Namen te over. De nieuwe generatie is niet in staat het stokje over te nemen. Wie vervangt Stallone, De Niro, Pacino, Nicolson? . De Pitjes, de Damons, de Goslings, de Neesons, de Craigs, de Brosnans? ? Zij kunnen niet in de schaduw staan of komen van de oude garde. En ook, een paar decennia geleden had je dijken van verhalen, dei je aan een film kluisterden. Het is allemaal deja vu, en slechte herhaling. Maar van een Stallone aan wie flink verbouwd is, op de automatische piloot speelt , word je ook niet blij van..( evenals De Niro)

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Welke rol Stallone ook speelt, in dit geval een Hitman, hij blijft altijd de "good guy".

Een groots verhaal is het niet, en het verliep wat te snel.

90 minuten is naar mijn mening ook vaak te kort om een pakkend verhaal te vertellen.

De actie in zijn films is wel altijd groots, goed verzorgd en nooit te weinig!

Stallone is een van de weinige, die op oudere leeftijd nog steeds goed voor de dag komt!

Gewoon een lekkere actiefilm; Knokken, schieten, ontploffingen, precies zoals je van Stallone gewend bent!

avatar van des1

des1

Kan iemand een touw vastknopen aan het bovenstaande verhaal: wie wat doet en waarom er wraak wordt genomen? Ik miste het vaakste gebezigde woord in dit soort beschrijvingen: "meedogenloos".

frans123

Btw Het beste aan de film is het rocknummer ( intro) "" Bullet to the head"...daarna uitzetten.

avatar van Antinous

Antinous

Deze vond ik wel goed. zeker 4 sterren waardig. oude knar Stallone past beter in zulke films nu hij ouder is. in Rambo films moet hij niet meer gaan spelen . met Rambo 4 ging dat al fout

avatar van Jynxter

Jynxter

Best ok standaard actie/buddy filmpje. Helemaal niks bijzonders, maar prima voor anderhalf uur simpel vermaak.

Als je puur en alleen kijkt om te zien hoe heel veel mensen nodeloos worden afgeslacht en daarbij acteerprestatie, plot etc van ondergeschikt belang vindt, ja dan moet je deze film lekker gaan kijken.

Eigenlijk heb ik hiermee al genoeg gezegd.

Maar dan toch maar iets de diepte in (die de film niet bezit). Eigenlijk ben ik best wel een Stallone fan. Velen vinden hem niet kunnen acteren, maar ik vind dat in sommige films best meevallen. In Bullet to the Head echter niet en dat is mede te wijten aan een waardeloos script. Deze film draagt niets bij aan welk genre dan ook. Geen origineel verhaal, ongeloofwaardig personages etc. Eigenlijk alleen maar veel met pistolen schieten en moorden.

Ik kan hier niks mee! Zonde van het geld.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

Roger Thornhill schreef:

want Bullet to the head is een clichématige, stompzinnige knokfilm waarin de enige verrassing is gelegen in het feit dat de schurk Stallone en zijn dochter niet meteen overhoop laat schieten wanneer Sly de gezochte USB-stick op zijn bureau heeft gedeponeerd – maar ja, dan had je natuurlijk geen eindgevecht gehad, hoewel ook dát eigenlijk maar beter was geweest. .

Correctomundo. Trouwens, niemand van de makers die erop kwam dat die dingen USB sticks ook gekopieerd kunnen worden dus dat maakte hun operatie direct belachelijk en overbodig. Dat is meteen de achillespees van de film ; het scenario. Ongeloofwaardig en voorspelbaar. Maar dat kan je niet op het conto van Walter Hill schrijven; Daarom voor U en bij uitbreiding voor alle Hill liefhebbers deze verdediging : Hill heeft de film gemaakt die hij kon maken. Routineus maar de set pieces zijn goed door zoals steeds gebruik te maken van omgeving en locatie (de barscene – hij mist toch zijn maat Ry Cooder, de parade van New Orleans, de badhuis scene met het onderwater shot, etc). Het is duidelijk dat niet alleen ik maar ook Mr Hill 48 hrs mist. De ongewenste buddy formule van cop en crimineel, het zoeken naar de moordenaar van de partner (nu beseffen we dat Eddie Murphy een topacteur was met charisma bij de vleet), de love interest als rustpunt ( nu beseffen we ook dat Annette O' Toole meer kon halen uit een karton personage), actie straight forward, knokken en schieten, stunt ipv CGI. Hill is hier minder goed omringd dan in de jaren '80. Ik had muziek en scenario al vernoemd maar ook de montage is bij de actie rommelig, onoverzichtelijk met veel te korte cuts. Ik zie Mr Hill al zitten in zijn schommelstoel op de veranda, pijprokend met een Stetson hoed die een schaduw werpt op de cocker spaniel die naast hem ligt te slapen en Mr Hill die gromt 'Film is teamwork, hoeveel keren heb ik dat al gezegd tegen die verdomde [email protected] ^$µù%¨P!!()*^ ...'