• 8.296.204 stemmen

Met onder meer: Ryan Reynolds, Denzel Washington en Vera Farmiga

Releasedatum: 23 februari 2012

Plot Safe House

"No one is safe"

Wanneer een schuiladres van de CIA het doel is van een groep criminelen, krijgt de leider (Reynolds) van dit schuiladres de taak om de crimineel (Washington) die daar op het moment ondergedoken zit, over te brengen naar een andere veilige locatie.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Erg overtrokken verhaal over de gang van zaken binnen CIA MI6 enz. Wel aaridge acite, maar het verhaal hapert aan alle kanten, erg ongeloofwaardig. Vera Farmiga, slechts een bijrol, is wel een fascinerende actice. Ook in deze film, maar zie vooral The Conjuring (2013), hoewel niet mijn genre wel een prima film met Vera in topvorm. Wat betreft Safehouse, vooral het zoetsappige einde maak aan de twijfel tussen 2 en 3 sterren een makkelijk einde.

avatar van Anjin

Anjin

Leuk voor 1 x maar dan is het ook wel genoeg,dat korte haar stond denzel toch wel beter als dat Afro kapsel..

avatar van Brabants

Brabants

• 1970 berichten

Niet zo´n bijster intelligent filmpje, wat het van een paar sterke elementen moet hebben. Hierbij zijn met name de sterke acteerprestaties en het vlotte camerawerk met mooie scherpe beelden debet aan. Toch is het niet diepzinnige plot mooi vormgegeven en ontrafelt zich de rol van de charismatische Tobin Frost in een uitzinnig spannend en vlot actie/thriller film.

avatar van Norma

Norma

Ik had een soort Panic Room verwacht, dus ik was enigszins teleurgesteld toen bleek dat de film zich voor een groot deel buiten het safe house afspeelde.

Vrij veel actie met achtervolgingen en vechtpartijen, weinig originaliteit en verhaal.

Denzel is prima gecast als voortvluchtige crimineel waar je toch wel sympathie voor hebt, maar het is natuurlijk een rol die hij op zijn sloffen kan invullen.

avatar van missl

missl

Prima actiefilmpje. Eigenlijk zou ik nooit iets verkeerds zeggen over Denzel Washington, ik vind al zijn films altijd wel prima. Ze zijn niet fantastisch maar kijken wel lekker weg en zijn ook vermakelijk. Reynolds speelt ook goed als beginnend politie agent, die alles op alles zet om Denzel Washington te vangen. Verwacht niets hoogstaands, maar zeker leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Capablanca

Capablanca

Zo langzamerhand kan dit soort films mij niet meer bekoren. De kleine man die opeens tegen wil en dank de hoofdrol speelt, de big guy die onder alle omstandigheden supercool blijft, de shots vanuit het hoofdkwartier met bijna geen andere functie dan om de kijker bij te praten, de verplichte ertussendoor spelende romance, het is erg voorspelbaar allemaal. En als de actie dan ook nog best wel oké, maar erg onwaarschijnlijk is, dan is er sprake van een niet geheel geslaagde film.

En waarom dat afrokapsel? Om het later af te kunnen scheren!

avatar van ikhebsmaak

ikhebsmaak

Een heel aardige film. Niet steengoed, maar zeker bovengemiddeld. Het idee van die safe-houses is aardig, en die schijnen ook echt te bestaan.

Verder haalt Denzel Washington altijd wel een behoorlijk niveau wat acteren betreft, ook in deze film.

avatar van jippie2010

jippie2010

Teveel actie, te weinig psychologie. Een Washington die tegen het einde pas echt op zijn sterkst was en een Reynolds die na 'Buried' weer een degelijke prestatie neerzet.

Een film die krachtiger werd naar mate het verhaal verstreek. *3,5

avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

Redelijke film. Denzel en Reynolds doen t leuk. Maar zoals gewoonlijk is Vera Farmiga degene die het meest mn aandacht trok. Altijd leuk haar te zien.

Verstand op 0 en gaan.

avatar van Daniël44

Daniël44

Geweldige actie film met geweldig acteerwerk van Washington en Reynolds. Naarmate de film vorderde werd het steeds beter.

avatar van AC1

AC1

Redelijk onderhoudende Bourne wannabe.

avatar van Shinobi

Shinobi

"I'm not your only enemy tonight."

Meer van verwacht.

Qua verhaal is het gewoonweg erg clichématig en bovenal voorspelbaar. Het verraste me des te meer hoeveel - onnodige - aandacht hieraan wordt geschonken. Het voelt allemaal doelloos aan, met personages die als een kip zonder kop in het wilde weg rondlopen. Daarbovenop wordt de kijker alsmaar bij het handje gehouden; men vindt het blijkbaar nodig om te vertellen hoe het plot zich ontvouwt.

De actie is op zich wel vermakelijk, maar door de schokkerige camera is het soms moeilijk om te volgen. Desondanks kun je wel rekenen op een aardige portie (auto)achtervolgingen en prima vuurgevechten die plaatsvinden in een hoop hectische omgevingen. Toch is het af en toe iets te veel van het goede.

Denzel Washington doet het naar behoren, maar het is te merken dat hij zijn personage op de automatische piloot speelt en derhalve niets bijzonders weet toe te voegen. Ryan Reynolds neem ik al een tijdje niet meer serieus, gelukkig is hij hier geen stoorfactor. Het probleem is dat de personages te generiek zijn om daadwerkelijk geboeid te worden.

Al met al is 'Safe House' een vrij standaard actiefilm geworden waarvan je er al tig hebt gezien.

Dikke 2,0 sterren.

avatar van ILDIB

ILDIB

Het blijft telang onduidelijk wat er aan de hand is. Dat gaat ten koste van interesse. Iets teveel knok en schiet. Washington is goed te pruimen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een film die wat doet denken aan de Bourne-films, al heeft deze film wat minder ziel. Regisseur Daniel Espinosa maakt er anders wel een mooie film van met groffe kleuren en voldoende actie. Het ligt vooral aan het verhaal en buiten Washington en Reynolds is het acteerwerk ook niet meer dan standaard. En het verhaal zelf zorgt ook voor weinig spanning. Je ziet al van ver het plot en buiten de vele achtervolgingen is er niet veel spanning. Gelukkig maakt de actie nog wel wat goed. Geen slechte film, maar door het verhaal toch snel vergeetbaar.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2036 stemmen

Redelijke film met een goede Reynolds. Washington doet zijn ding maar op het eind wordt hij beter.

Onderhond

Best oké.

Maar je moet niet veel meer dan een simpel filmpje verwachten, anders draait het al snel op een teleurstelling uit. De twist zie je van ver aankomen, erg veel kleurschakering en nuance is er niet en het draait uiteindelijk vooral om de actiescenes.

De locatie geeft deze film wat extra kleur, verder ook wel aardig geschoten en Washington speelt deze rolletjes met z'n ogen dicht, maar doet het gewoon goed. Reynolds hangt er in vergelijking maar een beetje bij, dit soort rollen liggen hem wat minder vind ik.

Heel veel heeft de film niet om het lijf, maar het wordt wel aardig gebracht en verveelt ook nergens. Een degelijk tussendoortje dus.

avatar van IH88

IH88

“I'm not your only enemy tonight.”

Lekkere actiefilm met een Washington en Reynolds die goed op elkaar zijn ingespeeld. Ook leuk dat het verhaal zich afspeelt in Kaapstad en dat de omgeving echt wordt gebruikt voor de actiescènes. Deze actiescènes zien er flitsend uit en ook de vechtscènes zijn spijkerhard. Zo zie ik het graag.

Wie de bad guy is zie je van een kilometer ver aankomen, maar het stoorde niet heel erg. De film heeft veel vaart en flair en Washington en Reynolds zijn eigenlijk altijd wel goed. Washington hoeft maar even stoer te kijken en een bad guy een paar klappen te geven, en je gaat mee in zijn verhaal. Wat een charisma heeft die man. Het verhaal is standaard, maar gelukkig is het voor de rest bovengemiddeld. Zeker voor een actiefilm.

avatar van Daan258

Daan258

Onderhond schreef:

Best oké.

Sluit me hier volledig bij aan.

avatar van PCTERN

PCTERN

Aardige spionage/actiefilm die niet verveelt van begin tot einde.

Washington is weer goed op dreef hoewel hier wat ingetogen. Maar dat kan aan het script gelegen hebben. Verhaal is niet uitgesproken of springt eruit als origineel maar kan ermee door en film houdt het adrenalinegehalte en tempo prima vast. Wat een vereiste is voor dit soort films. Manier van filmen, beetje a la wijlen Tony Scott, is niet zo mijn ding maar het stoorde niet echt in dit verhaal.

Bovengemiddelde film die opgekrikt wordt door een sterke Washington en bovengemiddeld spelende Reynolds. Extra half puntje voor de meest indrukwekkende sterf scene door Washington die ik gezien heb.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Ik dacht: ik zet Netflix aan, dan ben ik tenminste even twee uur niet met vanavond bezig. En ja hoor, blijkt dit zo ongeveer de enige van de 3 miljoen Amerikaanse actiefilms te zijn die zich deels bij een Ajaxwedstrijd afspeelt.

De film gaf overigens veel te veel ruimte om toch steeds weer naar vanavond af te dwalen. Ik word er een beetje flauw van, al die identieke Amerikaanse actiethrillers. No way dat ik me deze volgend jaar nog kan herinneren.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Redelijk maar vrij oppervlakkige actieverhaal. Waar de titel doet denken dat ze langere tijd in RR zijn safe house zitten, kom je redelijk bedrogen uit. Al vrij snel moet deze ontvlucht worden en probeert men veiligheid te vinden op een andere locatie.

Het verhaal is redelijk doch vrij eenvoudig en doorzichtig. Dat Washington iets heel belangrijks heeft en weet is van meet af aan duidelijk. Washington overigens op cruise control als altijd. Reynolds trouwens opvallend sober en degelijk voor zijn doen, weer eens wat anders dan dat schijtlollige gedoe van hem.

De actie is verder goed, hoog tempo, en dat is het dan eigenlijk wel. Een aardige niemendalletje voor op een verloren avond.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Verrassend goede actiefilm. Met een degelijke Reynolds en een ouderwets op dreef zijnde Washington. Die man kan bijna geen slechte film maken lijkt het. Zeker op het laatst speelt hij briljant. Mooie locaties, rauwe sfeer, achtervolgingsscenes alle ingrediënten aanwezig. Voor mij 4**** waard.

avatar van Movsin

Movsin

Deze acitiefilm over spionage en onthutsende corruptie bij de Cia houdt zeker de nodige spanning in maar de plot schenkt niet altijd voldoening. Wat verward in de beginne en later niet altijd zo evident.

Aan Denzel Washington ligt het zeker niet dat de film amper boven het gemiddelde uitstijgt.

avatar van mjk87

mjk87

Filmpje keek wel lekker weg met een Washington die geknipt is voor deze rol. Reynolds doet zijn best maar past gewoon wat minder. Visueel op momenten fraai, enkele aardige scènes (bij dat stadion) en verder gewoonweg vermakelijk, ondanks de typische en zeer voorspelbare plot. De film is verder een laat product van die periode met van die hypermontage (dat is inmiddels weer redelijk uitgestorven). Dat geeft wel schwung aan praatscènes en ook een zekere drukte mee die past bij de hectiek in zo'n control room, maar de actiescènes zijn daardoor enorm chaotisch en nauwelijks opwindend. 3,0*.

avatar van frans123

frans123

Jaren geleden gezien..Was niet erg onder de indruk. Misschien kijk ik hem weer ( als het regent...)

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Alhoewel ik groot fan ben van Denzel, lukte het deze film niet om mijn aandacht vast te houden. Tweemaal verspreid over een maand de film een kans geprobeerd te geven, maar het verhaal (of de uitwerking) is tergend saai en voorspelbaar.

1* en dan ben ik nog mild.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2004 berichten

Ik heb mij wederom vanavond prima vermaakt met Safe House. Een prima actievolle spionage thriller.

avatar van pop

pop

Ik heb me zelfs 2 keer vermaakt gisteravond. De eerste keer met Son of a Gun. En even later met deze dus. Alle twee geen hoogvliegers. Maar lekker achteloos vermaak.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2015 stemmen

“You practice anything a long time, you get good at it. You tell a hundred lies a day, is sounds like the truth. Everyone betrays everyone.”

Dit is al een zoveelste herziening van deze film, echter had ik hier dus nog niet op gestemd noch een mening op staan. Dit komt omdat ik een tijdje terug veel stemmen heb verwijderd en terug heb gezet in mijn kijk-lijst omdat deze nog niet voorzien waren van een mening, en ik wou die statistieken graag kloppend hebben dus heb ik veel titels uit mijn stemmen gehaald (die sowieso nog aan het wachten waren op een herziening). En ik moet eerlijk toe geven dat deze herziening me beter heeft gedaan dan eerdere keren omdat ik toen minder positief te spreken was over deze film. Ik had zin in een leuke actieflick, en wou eigenlijk even lekker wegdromen in een aantal actiescenes, dat is me goed gelukt in deze film.

‘Reynolds’ en ‘Washington’ deden het beiden erg leuk en ik vond deze combinatie erg geslaagd. We volgen in dit verhaal ‘Reynolds’ die werkzaam is bij de C.I.A. als ‘Housekeeper’, oftewel hij moet voor zijn werk op een huis passen tot er een belangrijk iemand is die een onderduikadres nodig heeft. Hij heeft nog niks te doen en verveelt zich dood. Buiten gebeurt er een hele boel en zien we ‘Tobin Frost’ vluchten wanneer hij achterna gezeten wordt door een groep gewapende mannen. Hij bezit belangrijke informatie en is hierdoor een gevaarlijk doelwit geworden en wordt voor zijn eigen veiligheid naar de schuilplaats gebracht, echter is hij daar niet zo veilig en wordt de schuilplaats aangevallen door de gevaarlijke groep. Het aangestelde team (SEALs dacht ik) kan ze niet tegen houden en het is nu aan ‘Weston’ gelegen om ‘Frost’ in veiligheid te brengen en te houden.

Vrij leuk verhaal, niet heel spannend te noemen maar leuk genoeg om te volgen. Het concept vind ik ook erg leuk om te zien alleen is het niet echt vernieuwend. Een spannende en leuke actiefilm met een erg fijne cast doet het leuk op de zaterdagavond.

avatar van mrklm

mrklm

Matt Weston [Ryan Reynolds] is een geheime agent voor de CIA die een Safe House beheert in Johannesburg. Het is een vrij ondankbare taak en Matt hoopt dat ook op overplaatsing naar Parijs. Aan de verveling komt een abrupt einde wanneer Matt de taak krijgt om de beveiliging op zich te nemen van Tobin Frost [Denzel Washington], een voormalige CIA-agent en specialist in psychologie in verhoortechnieken die beschikt over waardevolle informatie en daardoor zijn leven niet zeker is. Wanneer de locatie van de Safe House wordt verraden zijn Matt en Tobin volledig op elkaar aangewezen, vooral omdat meteen duidelijk is dat ieder contact binnen de CIA de verrader kan zijn. Desondanks is Matt vastbesloten om Tobin ‘af te leveren’, maar dan moet hij niet alleen een kat-en-muisspel spelen met de CIA, maar ook met Tobin, een meester in manipulatie. Washington en Reynolds – in een voor hem ongebruikelijke serieuze rol – zijn uitstekend in deze vlotte, explosieve actiethriller die de kijker tot aan de ontmaskering van de verrader volstrekt in het ongewisse laat over diens identiteit en zowel op het gebied van actie als spanning constant hoge ogen scoort.