Extinction: The G.M.O. Chronicles (2011)

Duitsland
Horror

geregisseerd door Niki Drozdowski
met Daniel Buder, Luise Bähr en Jerry Coyle

Een retrovirus, dat oorspronkelijk als werktuig voor de industriële gentechnologie ontwikkeld werd, is ontspoord en heeft een genetische apocalyps op aarde veroorzaakt. Een handvol overlevenden vecht in deze vijandige wereld om te overleven en tracht in dit radicaal nieuwe en steeds veranderende ecosysteem een plaats te vinden…

avatar van Boeikens
Nu nog de tijd vinden om hem te zien...

avatar van 606
Hee, alweer een Duitse zombie film.
De laatste low budget film was me erg goed bevallen.

avatar van Boeikens
Ja, ze maken er de laatste tijd steeds meer en worden steeds beter. Telkens ik in Duitsland de Media Markt binnen spring is er wel iets nieuws en de "miskopen" worden steeds minder

avatar van 606
Boeikens schreef:

Dat is heel mooi
Edit deze film bedoelde ik
Rammbock: Berlin Undead (2010)

avatar van Boeikens
Die was inderdaad vrij goed en deed hopen op meer.
Zolang Boll en Lommel er hun handen afhouden kan dat wel lukken

Onbenut potentieel.

Eerst en vooral had de Blu Ray 3D geen enkele, maar dan ook geen enkele meerwaarde. 0,0 3D effecten en de beeldkwaliteit was niet beter dan een DVD.

In Extinction zitten heel wat schoonheidsfoutje en is het acteertalent niet bijster goed maar dat heeft me bij deze low budged niet verder gestoord en gaf zelfs soms een comische touch aan de film.

Het verhaal biedt algemeen weinig vernieuwends. Een virusbesmetting met globale sterfte (28 Days Later), een klein groepje overlevenden zoekt een uitweg (zowat alle zombiefilms), ze vinden een voorlopig veilige plaats en vermaken zich (Day of the Dead) ze moeten weer vluchten enz...

Zeer goed vond ik het idee om het hele register aan zombie types open te trekken maar laten ze hier de kans liggen om er ook daadwerkelijk iets mee te doen! Met een goede uitwerking hier hadden ze naar mijn mening een kaskraker in het zombiegenre kunnen creëren.

Verder is deze zombiefilm zo goed als gorevrij en voor het genre en deze tijd onaanvaardbaar.
De film duurt 115 min en heeft veel dode momenten. 90 min had het tempo misschien wat kunnen opvijzelen.

Toch was de film wel ergens onderhoudend maar is hij vooral door hun gemiste kans met die zombietypes een stuk minder dan bijvoorbeeld Rammbock

Het is dat ik enorm fan ben van dit genre en hem dan ook uitgekeken heb, maar oei, wat was het acteerwerk slecht zeg. Ook de zombies vielen tegen en de film duurt veel te lang.

Absoluut geen hoogvlieger, maar als je echt van dit genre houd zou ik m wel kijken.

avatar van weerwolf79
Redelijk film met een iets te traag verhaal vooral in het begin, personage moeten af en toe creatief zijn omdat er niet zoals in Amerika overal maar wapens liggen.
Helaas zitten er ook wat foutjes in zoals een Hummer H2 die klint alsof er een 4cilinder motor in zit ipv een V8. Verder hou ik niet van rennende en zeker niet van ninja achtige zombies.

avatar van schumacher
Mensenlief: verspil er uw zure tijd niet aan, deze film trekt werkelijk op niks.
Nog slechter dan een b-film, ja er bestaan goeie b-films maar deze is categorie c op alle vlakken.
Alleen een aantal zombies werden eens leuk afgemaakt maar das is dan ook alles.
Niet aan beginnen, zonde van je tijd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Bekende kwaaltjes.

Vervelende accenten, originaliteit uitgesloten en de terugkerende riedeltjes over het hoe-en-wat. Dit soort producties zien er vaak wel redelijk uit, met een nogal grauw kleurenpalet en doodse, open vlaktes die het apocalyptische concept omarmen. Qua pacing hebben ze echter een paar lesjes gemist. Nauwelijks vooruit te branden en in 110 speelminuten niks klaargespeeld wat nog niet eerder is gedaan. Vergelijkbaar met de door Uwe Boll geproduceerde filmpjes als Zombie Massacre (2012) en Eaters (2010) . Voegen weinig toe.. maar zijn redelijk ''aan te zien''.. voor wat het waard is, he?