Primal (2019)

Actie

geregisseerd door Nick Powell
met Nicolas Cage, Famke Janssen en Kevin Durand

Frank Walsh jaagt op exotische dieren die hij naar de VS verscheept. Wanneer hij een zeldzame witte jaguar vindt, denkt hij rijk te worden. Hij neemt het dier mee op het vrachtschip waarmee ook een moordenaar en andere dodelijke dieren reizen. Als de moordenaar weet uit te breken en de roofdieren bevrijdt, moet Frank vechten voor zijn leven.

avatar van horizons
Gewoon Cage.

deel twee met hem als moderne piraat zou tof zijn. Papegaai heeft hij en die kruk wordt houten been.

avatar van Elchapo
Beetje een ' under seage' gevoel kreeg ik erbij,Komt waarschijnlijk door de boot icm.de bad guy.De film is nix origineels of hoogstaands maar gewoon lekker ouderwetse actie voor vertoon in huiselijke kring.Die Famke Jansen is zo te zien ook langs geweest bij Dr.Plastic en Dr.botoxNicholas cage acteerd zoals we hem kennen: je houdt er van of niet.....Ik wel dus 3.5 stars.

avatar van DonR4mon
What the hell is er met Famke gebeurt. Zij is wel het engste dier van de gehele film

"Dijk van een film"...Cage .pfff Nooit wat goeds gezien van die man. Hij heeft 15 villa's hoorde ik vorige week.Is Famke niet die jaren geleden speelde in ???? met Michael Douglas?? Waarom ziet zij er nu jonger uit?? Of vergis ik mij.....

Dun verhaal, de acteurs blonken ook niet uit.
Special affects waren mager, niet gauw dat ik geen voldoende geef. Meer dan een mwah gevoel kreeg ik niet.

avatar van Dennissssss
DonR4mon schreef:
Echt he! Ze lijkt wel Marijke Helwegen!

avatar van Hans Gruber
Beetje tegenvallende film. Verhaal klonk wel aardig, maar is niet best uitgewerkt. Cast was op papier wel goed, maar in de praktijk viel het vies tegen. Cage was onbehouwen. Janssen speelde vlakjes en dan heb ik het niet eens over haar uiterlijk. Pfff daar is veel aan gedaan lijkt mij. Durand doet het als bad guy best aardig. Al met al krap aan 2** waard.

avatar van trinco
Bijna 10 minuten gekeken, toch knap: Een jager die een sigaar rookt, daarmee alle dieren waarop hij wil jagen, waarschuwend.
Daarnaast maakt hij zo'n pokkeherrie op die hoogzit dat de paar dieren die de rook over het hoofd hebben gezien alsnog gealarmeerd worden.
Maar de grens was toch wel het gedrag van schreeuwerige Amerikaan tegenover bescheiden, domme lokale bevolking.
Hoe cliché wil je het hebben.
Toen ik las dat Cage de hoofdrol had, had ik al mijn bedenkingen en terecht, hij is een softy met de uitstraling van een softy en daardoor totaal ongeloofwaardig voor dit soort rollen.

Wat een gedrocht van een film, heb hem uitgekeken en dat was een hele zit.......totaal ongeloofwaardig verhaal. Het Schip is 108 meter lang wat voor scheepvaart begrippen niet zo lang is, maar de scenes in het schip zijn in mammoettanker opgenomen zo te zien, ik heb op schepen gewerkt en dit klopt werkelijk van geen kant!! En dan Femke wat heeft die zichzelf verminkt, was een mooie knappe vrouw, maar nu is heel erg eng om te zien, in het horror genre kan zo ze terecht. En Cage speelt er ongeïnspireerd en het is echt zijn zakken vullen. Maar snel deze film vergeten......

avatar van boemboem27
Heel lang geleden dat ik weer eens iets fatsoenlijks gezien heb van Nicolas Cage.
Best wel een verassend goede film.
Ik heb er zeker van genoten
Zou zeggen ga zo door Nicolas

Matige film waarin een aantal exotische dieren en een moordenaar vervoerd worden op een groot vrachtschip. Een vrij standaard actiefilmpje waarbij de exotische dieren echter weinig weten toe te voegen. Het duurt ook nogal even voordat de film goed op gang komt. Clichematige personages, maar Nicolas Cage weet zijn rol vermakelijk genoeg neer te zetten.

avatar van cor1946
Wat een rampen film,ten 1e Cage die is steeds slechter aan het worden. 2e Femke met die plastic bek die is ook zo slecht het was zo leuke vrouw om te zien. Nu goed voor horrorfilms. . En het verhaal sloeg nergens op. Je kijk omdat die tv ook slecht is.