• 8.606.143 stemmen

Releasedatum: 13 februari 2020

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Primal

"The ultimate hunter vs the ultimate predator"

Frank Walsh jaagt op exotische dieren die hij naar de VS verscheept. Wanneer hij een zeldzame witte jaguar vindt, denkt hij rijk te worden. Hij neemt het dier mee op het vrachtschip waarmee ook een moordenaar en andere dodelijke dieren reizen. Als de moordenaar weet uit te breken en de roofdieren bevrijdt, moet Frank vechten voor zijn leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van horizons

horizons

Gewoon Cage.

deel twee met hem als moderne piraat zou tof zijn. Papegaai heeft hij en die kruk wordt houten been.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Beetje een ' under seage' gevoel kreeg ik erbij,Komt waarschijnlijk door de boot icm.de bad guy.De film is nix origineels of hoogstaands maar gewoon lekker ouderwetse actie voor vertoon in huiselijke kring.Die Famke Jansen is zo te zien ook langs geweest bij Dr.Plastic en Dr.botoxNicholas cage acteerd zoals we hem kennen: je houdt er van of niet.....Ik wel dus 3.5 stars.

avatar van DonR4mon

DonR4mon

What the hell is er met Famke gebeurt. Zij is wel het engste dier van de gehele film

avatar van frans123

frans123

"Dijk van een film"...Cage .pfff Nooit wat goeds gezien van die man. Hij heeft 15 villa's hoorde ik vorige week.Is Famke niet die jaren geleden speelde in ???? met Michael Douglas?? Waarom ziet zij er nu jonger uit?? Of vergis ik mij.....

avatar van M(O)H

M(O)H

Dun verhaal, de acteurs blonken ook niet uit.

Special affects waren mager, niet gauw dat ik geen voldoende geef. Meer dan een mwah gevoel kreeg ik niet.

avatar van Dennissssss

Dennissssss

DonR4mon schreef:

Echt he! Ze lijkt wel Marijke Helwegen!

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Beetje tegenvallende film. Verhaal klonk wel aardig, maar is niet best uitgewerkt. Cast was op papier wel goed, maar in de praktijk viel het vies tegen. Cage was onbehouwen. Janssen speelde vlakjes en dan heb ik het niet eens over haar uiterlijk. Pfff daar is veel aan gedaan lijkt mij. Durand doet het als bad guy best aardig. Al met al krap aan 2** waard.

avatar van trinco

trinco

Bijna 10 minuten gekeken, toch knap: Een jager die een sigaar rookt, daarmee alle dieren waarop hij wil jagen, waarschuwend.

Daarnaast maakt hij zo'n pokkeherrie op die hoogzit dat de paar dieren die de rook over het hoofd hebben gezien alsnog gealarmeerd worden.

Maar de grens was toch wel het gedrag van schreeuwerige Amerikaan tegenover bescheiden, domme lokale bevolking.

Hoe cliché wil je het hebben.

Toen ik las dat Cage de hoofdrol had, had ik al mijn bedenkingen en terecht, hij is een softy met de uitstraling van een softy en daardoor totaal ongeloofwaardig voor dit soort rollen.

avatar van Ron0181

Ron0181

Wat een gedrocht van een film, heb hem uitgekeken en dat was een hele zit.......totaal ongeloofwaardig verhaal. Het Schip is 108 meter lang wat voor scheepvaart begrippen niet zo lang is, maar de scenes in het schip zijn in mammoettanker opgenomen zo te zien, ik heb op schepen gewerkt en dit klopt werkelijk van geen kant!! En dan Femke wat heeft die zichzelf verminkt, was een mooie knappe vrouw, maar nu is heel erg eng om te zien, in het horror genre kan zo ze terecht. En Cage speelt er ongeïnspireerd en het is echt zijn zakken vullen. Maar snel deze film vergeten......

avatar van boemboem27

boemboem27

Heel lang geleden dat ik weer eens iets fatsoenlijks gezien heb van Nicolas Cage.

Best wel een verassend goede film.

Ik heb er zeker van genoten

Zou zeggen ga zo door Nicolas

scorsese

Matige film waarin een aantal exotische dieren en een moordenaar vervoerd worden op een groot vrachtschip. Een vrij standaard actiefilmpje waarbij de exotische dieren echter weinig weten toe te voegen. Het duurt ook nogal even voordat de film goed op gang komt. Clichematige personages, maar Nicolas Cage weet zijn rol vermakelijk genoeg neer te zetten.

avatar van cor1946

cor1946

Wat een rampen film,ten 1e Cage die is steeds slechter aan het worden. 2e Femke met die plastic bek die is ook zo slecht het was zo leuke vrouw om te zien. Nu goed voor horrorfilms. . En het verhaal sloeg nergens op. Je kijk omdat die tv ook slecht is.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wild Cage.

Ik ben de laatste aantal jaren waardering gaan opbouwen voor Cage. Voorheen leek hij enkel en alleen nog goedkope B-projecten te kiezen, maar de laatste jaren kiest hij ook voor de leukere projecten. Vooral in de kant van horror komen de leukste personages naar buiten, genoeg aanleiding om deze film van hem eens op te zetten.

Deze film neemt nogal wat hooi op z'n vork door eigenlijk twee horrorconcepten in een enkele film te stoppen. Eentje vertelt het verhaal van een ontsnapte, levensgevaarlijke moordenaar. De andere vertelt het verhaal van een zeldzame, vleesetende jaguar. Beide films hadden waarschijnlijk beter gewerkt als eigen film, want regisseur Powell krijgt ze maar moeilijk verbonden.

Niettemin pakt de film best vermakelijk uit en is de opening in de jungle aardig geschoten. Voor Cage is dit niet zijn sterkste rol, maar van Powell mag hij wat humor loslaten en dat komt hem ten goede. Hij heeft wel gevoel voor wat komedie, en deze film laat dat soms zien. Echter krijgt hij ook dialogen waar hij weinig mee kan, maar goed, hij doet het in ieder geval beter dan de overige cast al vond ik Durand ook best prima.

Visueel wisselvallend. De film leunt op duidelijk neppe, maar nog wel aardige CGI hier en daar. De actiescenes zijn nooit super gaaf, maar het camerawerk is aardig. Enkele scenes worden goed belicht, alleen slaagt Powell er niet in om een goede soundtrack te bemachtigen die bij de opbouw kan helpen. Hierdoor is spanning ver te zoeken door de film heen.

Ik heb me wel vermaakt en een groot deel daaraan is te danken aan Cage, maar dit soort films moet hij nu gewoon skippen. Ik zit met smacht te wachten op zijn volgende, vreemde project waar hij aan mee kan werken. Primal is voor hem gewoon een kleine oefening. Geen beste film, met wat aardige beelden tussendoor en een film die vermaakt, maar beslist niet briljant is.

HELP what the f☆ck is er gebeurd met Famke Jansen

Ze was zo mooie vrouw,wat een zooitje maken ze van zichzelf. En over de film nog niet te spreken, fout op fout wordt er gemaakt, maar ja...

Het is te doen , als er echt niets anders is . 2,5 ☆

avatar van stratmans

stratmans

leuke film, rake dialogen en mooie beesten

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Wel okay filmpje. Niet te veel van verwachten. Wel veel onlogisch heden... zoals de de bijzondere manier van zeecontainers stapelen. zesje

avatar van Waverick

Waverick

Als je niet teveel verwachtingen hebt, is dit prima te doen. Maar... acteerwerk is nu niet bepaald erg sterk en het verhaal hangt aan elkaar van actiefilmclichés. Famke Janssen acteert als een natte dweil.

avatar van mrklm

mrklm

Professional jager en dierenhandelaar Frank Walsh [Nicolas Cage] heeft de pech dat het schip dat zijn nieuwste lading vervoert wordt gevorderd door de US Marine. Scenarist Richard Leder probeert een excuus te verzinnen waarom een levensgevaarlijke crimineel [Kevin Durand] überhaupt per boot vervoert moet worden maar tevergeefs. Een belachelijk uitgangspunt dus, maar het idee om een zware crimineel en een professioneel jager een kat-en-muisspel te laten spelen op een vrachtschip vol wilde – en enkele levensgevaarlijke – dieren an sich is niet onaardig. Cage en Durand schmieren er flink op los en Famke Janssen doet haar beste de feestvreugde te verhogen. Als hersenloos vermaak is dit derhalve prima te pruimen.