O-jik Geu-dae-man (2011)

Alternatieve titels: Always | Only You

Zuid-Korea

geregisseerd door Il-gon Song
met Ji-Sub So, Hyo-ju Han en Shin-il Kang

Cheol-Min, een man met een duister, mysterieus verleden, neemt een parttime nachtjob als bewaker van een parkeerplaats. Hij zit in een klein betaalhokje op het parkeerterrein en staart naar een kleine televisie. Een vrouw genaamd Jung-Hwa stapt het hokje binnen. Zij biedt Cheol-Min iets aan en neemt plaats naast hem. Cheol-Min realiseert zich dat de vrouw blind is en dat ze hem verwart met de parkeerwachter die er voor hem werkte. Niettemin komt de vrouw op een andere avond opnieuw langs om naar dezelfde dramareeks op tv te 'kijken'. Ze vraagt aan Cheol-Min voortdurend wat er gebeurt op het tv-scherm. Cheol-Min begint langzaam aan de vrouw gehecht te raken.

Onvervalste tranentrekker in het kwadraat. Het verhaal is niet bijzonder origineel, maar niettemin best aardig. De scenarioschrijver had er beter aangedaan de scène rondom het auto-ongeluk te ontdoen van een al te grote toevalligheid. En de twist in het plot voel je al mijlenver aankomen.

Desondanks een aantrekkelijk drama, niet in de laatste plaats door het prima acteerwerk van Ji-sub So en vooral Hyo-ju Han als zijn vriendin.
Aanbevolen voor liefhebbers van een romantisch zakdoek-bij-de-hand-houden-drama.

Melodramatische (en huilerige) en romantische gevoelsbioscoop van het zuiverste water: mierzoet, hier afgewisseld met keiharde (gewelddadige) bloederige kooigevechten. Ik heb al eerder gezien dat de Zuid-Koreanen meester zijn in het overbrengen van emoties op het witte doek, tussen beminnelijke mensen die elkaars tegenpolen zijn. Van belang is dat de chemie tussen de hoofdpersonen van het scherm spat en dat scènes de kijker tot tranen toe ontroeren. Il-gon Song regisseert uiterst solide en zorg ervoor dat de handicap geen medelijden oproept (de mens zit vóór de handicap)

Ik kan me trouwens hartstikke voorstellen dat anderen deze productie super kitsch vinden, maar ik heb er van genoten.