Argo (2012)

Drama / Thriller
120 minuten / 130 minuten (extended version)

geregisseerd door Ben Affleck
met Ben Affleck, Bryan Cranston en Alan Arkin

Gebaseerd op ware gebeurtenissen, vertelt "Argo" het verhaal van een geheime operatie om zes Amerikanen te redden, ten tijde van de Iraanse gijzelingscrisis. Op 4 november 1979, wanneer de Iraanse revolutie haar hoogtepunt bereikt, bestormen militanten de Amerikaanse ambassade in Teheran, waarbij 52 Amerikanen gegijzeld worden. Maar in het midden van de chaos, slagen zes Amerikanen er in om weg te glippen en toevlucht te zoeken in het huis van de Canadese ambassadeur. Wetende dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de zes worden ontdekt en waarschijnlijk gedood worden, moet de CIA-specialist Tony Mendez (Affleck) met een riskant plan voor de dag komen om ze veilig het land uit te krijgen.

avatar van Outblasty
Kijk hier toch wel erg naar uit. De voorgaande films geregisseerd door Ben Affleck bevielen mij zeer goed. Zijn acteerprestaties lijken mij ook niet onverdienstelijk, vooral in The Town vond ik hem erg goed. En tsja Bryan Cranston is natuurlijk helemaal geweldig na zijn rol in Breaking Bad al hoop ik dat hij zich een beetje weet los te maken van die rol.

avatar van sofripa
Zekere kijkbeurt. Affleck wordt geregeld afgezeken, maar na The Town, laat hij in deze trailer zien dat hij wel degelijk kwaliteit in huis heeft.

avatar van schram101
Ziet er niet slecht uit, al ben ik nog niet overtuigd.

avatar van cordiacovens
Affleck heeft pas 2 films geregisseerd maar ik vond ze allebei erg goed, ook deze trailer maakt me nieuwsgierig en lijkt dezelfde goede kant op te gaan

avatar van JohnWilliams
Stiekem toch wel benieuwd na het zien van de trailer.

avatar van Solis
Ben er ook wel benieuwd naar geworden ja! Ik herkende Bryan Cranston eerst nauwelijks.

avatar van cordiacovens
Erg goed ontvangen op Telluride, schijnt intens spannend te zijn met een enorm goede cast en Affleck zijn 3e film lijkt weer een stap voorwaarts te zijn, met zelfs oscar mogelijkheden.

avatar van jarno1975
Poster geplaatst.

avatar van schram101

Die is toch wel wat mooier dan de nu geplaatste poster.

avatar van cordiacovens
Deze poster zouden ze moeten gebruiken, prachtig

avatar van qwertzu
Als ik de trailer zo zie lijkt me dit zekr de moeite van het kijken waard! Affleck ziet er goed uit met dat kapsel

avatar van jacobine_rodijk
Een interessante excerpt van Roger Ebert's Journal m.b.t. Argo's Oscarkansen;

The winner of the Academy Award for Best Picture will be Ben Affleck's tense new thriller "Argo." How do I know this? Because it is the audience favorite coming out of the top-loaded opening weekend of the Toronto Film Festival. Success at Toronto has an uncanny way of predicting Academy winners; I point you to the Best Pictures of the last five years in a row: "No Country for Old Men," "Slumdog Millionaire," "The Hurt Locker," "The King's Speech" and "The Artist."

Bron.

avatar van Gorro
Gisteren gezien in LA. Fantastische politiek getinte thriller van Ben Affleck. De film voelt erg authentiek aan, wat benadrukt wordt tijdens de aftiteling waar persfoto's vergelijken wordt met screenshots uit de film. De film staat bol van suspense, zeker tijdens de beklemmende finale en dankzij sterke editing worden ook de wat meer bureacratische dialoogscenes in het begin nergens saai. De goede dosis humor zorgt daar ook wel voor, vooral ten koste van Hollywood zelf. Na drie goede films op rij (waarvan dit de beste is imo) hoop ik dat Ben Affleck nog lang films blijft regisseren. ****½

avatar van henkies
Ook gisteren gezien in NY, ben het met Gorro eens. goede film, erg spannend en authentiek 70/80's 4/5

avatar van Leland Palmer
Het lijkt wel of die Affleck een steeds betere regisseur wordt. Zeer benieuwd naar deze!

avatar van Naomi Watts
Reviews zijn overdonderend. Niet alleen schijnen we van Affleck een enorm sterke en intense thriller voorgeschoteld, hij bevestigt hiermee dat ie als regisseur als enorme prodigy gezien kan worden. Wat een heerlijk slot van het filmjaar 2012, en de tegenvallende drie eerste kwartalen lijken helemaal gecompenseerd te worden in dit laatste kwartaal. Leuk voorafje voor een killing 2013.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad ook veel goeds gehoord/gelezen over Argo! Ben zeer benieuwd aan het worden

8,4 op IMDb belooft goeds inderdaad, ben ook benieuwd

(draait ook nog 2x in Leiden zag ik (LFF), za en zo)

Een bijzonder verhaal, waarvan een spannende film gemaakt is.

Als film viel me het geheel tegen.
Op ware gebeurtenissen geloof ik. Waar verhaal onmogelijk.
Te veel tegenstrijdigheden. Als totale film net voldoende, maar meer ook niet.

eerste deel een beetje moeilijk te begrijpen, daarna wordt het wat spannend,
als dit op een ware gebeurtenis is, vind ik de actie knap gedaan..

avatar van herman78
Een licht applaus en gejuich steeg op vanuit de zaal vanavond. Film maakte best wel veel indruk op het publiek. En het is ook een waanzinnig verhaal, schitterend in beeld gebracht ook. Wat ik wel een minpunt vond was het acteren van Affleck zelf, ik vond de trieste blik die hij heel de tijd over zich heen had teveel overkomen als een trucje. Het leek me niet heel oprecht. Hij wordt overigens wel mooi gedistingeerd grijs. Ook een gave.

Verder wel een erg spannende en bijzondere film, al vroeg ik me af waarom de houseguests in godsnaam niet bv. hun snorren of haar afscheerden toen ze de stad ingingen, ze weten toch dat er wellicht foto's van ze in omloop zijn.

avatar van koerie
heb jij de film in amerika gezien herman 78 ?? met dat applaus en gejuich want dat is wat ik hier nooit hoor of zie !!!

avatar van herman78
Nee, op het Leids Filmfestival.

Wat n goede film, gezien op t LFF, spannend en ook grappig

avatar van voskat78
Prima filmpje hoor! net als bovenstaande gezien op LFF

MantA1952, het is moeilijk te geloven, maar waar gebeurd.