Aleksandr. Nevskaya Bitva (2008)

Alternatieve titels: Alexander: The Neva Battle | Александр. Невская Битва

Rusland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Igor Kalyonov
met Svetlana Bakulina, Anton Pampushny en Bogdan Stupka

In de eerste helft van de dertiende eeuw is de jonge prins Alexander erg geliefd bij het volk. Maar ook hij moet het opnemen tegen drie vijanden: Batu Khans grote leger uit het oosten en de Teutonen en de Zweden in het westen. Hij ontdekt eveneens dat er Bojaren zijn die een complot aan het smeden zijn tegen hem; om hun handel te stimuleren, staan deze Bojaren op het punt om de stad Novgorod te verraden aan de Zweden en de Teutonen. Wanneer iemand de jonge prins op zijn eigen bruiloft probeert te vergiftigen, wordt zijn beste vriend hiervan de verdachte. Alexander heeft geen uitweg meer - hij moet zijn volk verdedigen tegen de aankomende indringers en de ware gifmenger vinden.