Ada (1961)

geregisseerd door Daniel Mann (I)
met Susan Hayward, Dean Martin en Ralph Meeker

Bo Gillis wil gouverneur worden, maar wordt verliefd op een hoertje. Geen probleem, er wordt een nieuw verleden voor haar verzonnen, en ze trouwen. Bo brengt het tot gouverneur en dan blijkt dat zijn vrouw heel wat in haar mars heeft, en haar man voorbij streeft in politieke aspiraties.

avatar van Brix
Bij het bekijken van deze film viel het me weer eens op hoe sterk Susan Hayward als actrice toch was.
Zij staat in mijn favorietenlijst, en op een hoge plaats ook.

Wilfrid Hyde -White was ook heel sterk in zijn rol.
Over het algemeen goed acteerwerk in dit politieke drama, dat op waar gebeurde feiten gebaseerd is.

Film over corruptie en fraude in de wereld van de politiek en het bestuur die in het plot niet echt overtuigt.
Gebeurtenissen zijn mogelijks wel geloofwaardig maar de rol die "Ada" zich toeëigent lijkt mij toch niet erg realistisch.
Susan Hayward acteert heel behoorlijk, Dean Martin kon het niet laten om een liedje te zingen, maar de beste act hoort Wilfrid Hyde-White toe. Wat een verschil met de vriendelijke man uit "My fair Lady".