Think Like a Man (2012)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tim Story
met Taraji P. Henson, Gabrielle Union en Kevin Hart

De levens van vier jonge mannen komen volledig op zijn kop te staan nadat hun geliefde vrouwen het boek hebben gekocht van Harvey, een relatie expert, wiens advies zij maar al te graag opvolgen. Probleem is alleen dat Harvey zelf moeite heeft om zijn relatie op orde te krijgen. Als de mannen gezamenlijk lucht van het zaakje krijgen besluiten ze de rollen om te draaien en de vrouwen flink terug te pakken.

avatar van SnakeDoc
Doet het boven verwachting goed in de Box Office.

avatar van Xtrickz
Tegen verwachting in erg leuke film om te kijken!

avatar van m1701
Aardige film maar wel wat langdradig.
Acteerwerk was leuk en grappig.

avatar van IceBc
prachtige film vond ik dit!

Heerlijke film in de stijl van de Tyler Perry films met een prima cast o.a Michael Ealy,
Jerry Ferrara , Meagan Good, Regina Hall, Taraji P. Henson, Jenifer Lewis, Romany Malco, La La Anthony , de film wordt nooit flauw en blijft tot het einde toe boeien.

avatar van Elizannthe
Erg leuke, no nonsens, vermakelijke film

ROomcom die zowel mannen als vrouwen aan zal spreken vanwege de scherpe dialogen en sarcastische humor. Maar richting het einde ook weer mierzoet. Typische feel good movie.
2 uur lang maar zeker geen lange zit. Kijkt lekker weg.

avatar van schumacher
Zeer goeie aangename film.
Het einde is natuurlijk voorspelbaar maar dat maakte de film er niet minder leuk om.
Echt van genoten van deze film.

avatar van Oosie
TOPPER , en een hele goeie cast .
mijn fav. stuk ( we are in 2012 , why don't you come around and open my door )
goeie comedy na lange tijd

Voorspelde weinig goeds: comedy from the US. Maar na het lezen van de eerste reacties en de hoge waardering hebben we de film toch een kans gegeven.
Helaas de bekende flauwe humor in een verder redelijke maar langdradige film. 'k Moet me wel heel erg vervelen voor ik een dergelijke film ga kijken. En ik moet wel heel veel gedronken hebben voordat ik zelfs maar moet glimlachen om de humor in deze film.
Verspilde tijd dus ...

"Probleem is alleen dat Harvey zelf moeite heeft om zijn relatie op orde te krijgen. " Heb ik iets in de film gemist? Was mij in ieder geval niet opgevallen...

avatar van Alonzo
Leuke film en een goeie cast. Af en toe wel voorspelbaar.
Categorie een keer zien af en toe lachen.

avatar van gijsvogel
Prima rom/com.

kijkt lekker weg, leuk gespeeld en verveelt niet.

avatar van knusse stoel
Sorry maar niet onze humor, film is redelijk en het acteerwerk ook maar sprak niet aan.
Jammer. Misschien dat anderen er wel veel aan hebben.
Geef ons maar de humor van de Britten!

Wat een heerlijke humor! Heb hier echt van genoten, had ik zelf ook echt niet verwacht. Alles was wel zoet en soms ook wel iets te. Maar ik heb genoten van de heerlijke vooral Afro amerikaanse humor.

leuke film, maar iets te lang

avatar van Cleanshot
Redelijk maar een beetje over-rated
Heb me niet bescheurd en alles was redelijk voorspelbaar.

avatar van Al DeNiro
Heerlijke dialogen, mooie romantische einde

avatar van Rodger
Niet mijn ding, kon er weinig humor uit halen,.. En veel te langdradig...
1.0

avatar van Timba69
Meevaller. Normaal gaan dit soort afro american comedies al snel over het randje van flauw en over the top. Deze bleef er gelukkig net op hangen. 1 druk personage was soms wat irritant, de rest deed het naar behoren. Verder een lekkere soundtrack als plusje.

avatar van Awasiku
Avondvullend leuke film , herkenbare situaties en een aanstekelijke soundtrack .

avatar van Johan24
Een draak van een film. Die Kevin Hart haalt ook echt het bloed onder je nagels vandaan. Kan die vent werkelijk alleen maar irritante typetjes spelen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij privé anders is dan in de rollen die hij speelt.

De film benadert elk karakter met een hokjesgeest en dat kennen we zo langzamerhand wel een keer. Overbodige meuk 1,5 ster.

avatar van Noodless
Deze drukke film wist me op geen enkel moment te entertainen, laat staan eens goed lachen.
Veel te langdradig, weinig of geen humor en een tegenvallende cast. 2/10

Vermakelijke film!

Matige film waarin het liefdesleven van een groep mannen moeilijker wordt na de release van een boek voor vrouwen. Een standaard romcom met clichématige personages die nergens weet te verrassen. De fragmentarische opzet en lange speelduur werken ook niet in het voordeel. De cast doet het wel aardig en hier en daar wel vermakelijk.

avatar van ForrestHanks
Generaliserend, voorspelbaar, clichématig, melodramatisch en flauw.
De karakters en de verhalen hebben me niet één keer verrast of geraakt. Hier en daar kon er net een klein glimlachje af. Het is een kwestie van smaak en mijn smaak is het echt niet.
Toch heb ik hem uitgekeken....verbazingwekkend want normaal zap ik al gauw weg.
Het is denk ik een beetje vergelijkbaar met een zak smakeloze chips waar je uit automatisme van blijft eten terwijl je het eigenlijk helemaal niet zo lekker vindt. En als die dan op is denk je met een katergevoel " waarom deed ik dit in vredesnaam ?!"

avatar van bengeltju
Even commentaar op degene die deze film langdradig en eentonig vinden: totaal niet.. en elke vrouw kan zichzelf wel ergens in terug vinden.. ik vind de film grappig en absoluut de moeite waard.. cast aan mannen is wat minder maar de vrouwen cast is een prima selectie!
En mannen: (aangezien de meeste mannen kritiek hadden) Opgepast.. een heel groot deel van waarheid zit in deze film...