Middle of Nowhere (2012)

geregisseerd door Ava DuVernay
met Emayatzy E. Corinealdi, Omari Hardwick en David Oyelowo

Ruby stopt met haar opleiding om zich voor honderd procent te kunnen richten op haar man Derek. Derek is veroordeeld tot acht jaar cel in een gevangenis in Californië. Ruby wordt gedreven door hoop, liefde en loyaliteit en probeert Derek door zijn gevangenschap in een gewelddadige omgeving heen te loodsen. Gedurende die tijd krijgt Ruby te maken met gevoelens van verdriet, schuld, schaamte en het gescheiden van elkaar moeten leven.

Drama met een menselijk, zeer begrijpelijk intrige, ondersteund door sobere maar overtuigend gevoelige acteerprestaties, inzonderheid van de hoofdrolspeelster, Emayatzy Corinealdi. Vaak tedere momenten en geslaagde closeups die gevoelens, zoals in het plot omschreven, mooi weergeven.

avatar van missl
Mooi drama over een vrouw die vecht voor haar man die in de gevangenis zit. Een rustig drama en lijkt heel realistisch.