Flirting with Anthony (2005)

1 stem

Romantiek / Thriller

geregisseerd door Christian Calson
met Daniel Cartier, Lowe Taylor en Ryan A. Allen

De vroegere crimineel Anthony is overwegend gelukkig met zijn vriendin Donna en haar jongere broer, die homoseksueel is. Wanneer de vader van Donna overlijdt, gaan ze op weg om afscheid van hem te nemen. Onderweg pikken ze wat mensen op voor de seks. Verder ontmoeten ze een medium, een afgeleefde prostituee, en een gestrande travestieten-act. Daarnaast blijkt dat Anthony's verleden hem parten blijft spelen: vroegere 'collega's' zijn naar hem op zoek en hij is zijn leven niet zeker.

Ik las ergens dat de regisseur waarschijnlijk zijn eigen seksuele fantasieën, als bondage, ondergoed en seks in sjofele hotelkamers, op het witte doek wilde zetten. De film is uitdagend, shockerend, provocerend, pervers, vol geweld maar zo lowbudget èn opgenomen met een trillende handcamera, dat ie nauwelijks om aan te zien is. Het script mist een goed geschreven scenario en biedt daardoor geen enkele samenhang, noch enig inzicht in de karakters van de personages.