Small Roads (2011)

Experimenteel / Documentaire

geregisseerd door James Benning

Small Roads is een experimentele natuurdocumentaire, die twee jaar in beslag nam. De film beweegt zich van de krachtige treinen in Benning's RR (2007) naar het meer afgelegen achterland van de Verenigde Staten om daar de kleine Californische landweggetjes te filmen, die slechts sporadisch bezocht worden door voertuigen of dieren.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Benning was gefascineerd wennen de vorige keer, met nog wat extremere (vanwege het laatste shot vooral) Ruhr. Ik ben alweer een stapje verder merkte ik. Een mooi spel met lijnen, kaders, timing en geluid. Ik zet 'm voorlopig een halfje hoger dan de vorige, maar weet nu wel zeker dat ik zo'n Benning-rustpunt ook bij volgende IFFR-edities niet meer laat lopen. En dan kan het me best nog beter gaan bevallen.

Hoewel ik niet bij de Q&A kon zijn vanwege een te strakke planning, word ik altijd blij dat er filmmakers als Benning zijn.