Into the Lion's Den (2011)

Drama / Thriller

geregisseerd door Dan Lantz
met Kristen-Alexzander Griffith, Ronnie Kroell en Jesse Archer

Michael, Johnny en Ted zijn drie homovrienden. Ze besluiten een trip te maken van Los Angeles naar New York, omdat ze zich thuis vervelen. Tijdens hun laatste avond onderweg besluiten ze het er flink van te nemen. De drie komen terecht bij een afgelegen bar in de achterlanden. Wat de drie echter niet weten is dat er iemand in de bar aanwezig is die het op hen gemunt heeft...

Leuk, een onverbiddelijke roadtrip-gaythriller rond wanhoop, corruptie en het verloren gaan van onschuld, dacht ik. Maar helaas, het zal mede het gevolg zijn van het minieme budget, de regisseur heeft vooral in technisch op zicht geen idee hoe je een thriller moet maken en op welke wijze je elementen aan de fantasie van de kijker over moet laten. Frontaal naakt en seks zijn daarbij een hulpmiddel. De cast acteert redelijk tot goed.

avatar van SimonV
Verhaal begint veelbelovend, al ishet frontaal naakt geheel overbodig. Wat begint als een vrolijke roadtrip-met-een-verhaal, slaat om naar een thriller die niet geheel gelukt is. Suspence is niet aanwezig en sommige scenes die zich lenen voor extra spanning (dood houden in de auto) worden niet zo gebruikt. Het einde is bijna moralistisch maar laat ook een paar vragen open. Bedoeld voor het vervolg?