Rude Awakening (1989)

geregisseerd door David Greenwalt en Aaron Russo
met Eric Roberts, Cheech Marin en Julie Hagerty

Na twintig jaar isolatie in Centraal-Amerika keert een tweetal hippies in 1989 terug naar de bewoonde wereld, waar zij ontdekken dat hun vroegere vrienden totaal veranderd zijn en dat geld heel belangrijker is geworden in de wereld. Toch blijken hun vroegere vrienden blijken nog steeds bereid om de hippie-gedachte uit te dragen, wat nu echter minder effect blijkt te hebben dan twintig jaar eerder.

tovenaar
Haha, ik druk op update, lees ik bij de toegevoegde films: Urban Menace, Terror by night en Rude Awakening

(hmm.. alleen grappig voor Mik, Boule, Jarre en Goodfella denk ik )

Mik
Zeker ja, ik had zojuist exact hetzelfde!

avatar van Goodfella
Rude Awakening

avatar van Captain Pervert
Best aardige film heur Twee stoners uit de hippietijd die terecht komen in de 'moderne' wereld.

Ik zit hier niet voor niks deze update te lezen Tov (maar fair is fair, toen kende je me helemaal nog niet )

De film is wat suf, behalve de stukken met Cheech Martin. Ook de samples van verschillende housenummers waarin "I want to be a hippy" in verwerkt is komen uit deze film. Erg apart om te zien.