Sushi: The Global Catch (2011)

Verenigde Staten / Polen / Japan / Australië / Singapore
Documentaire

geregisseerd door Mark Hall

In Japan is men verbaasd over het wereldwijde succes van de sushi. En vooral over de snelheid waarmee deze populariteit zich over de wereld verspreidt. Jaarlijks komen er bijvoorbeeld vijftig miljoen Chinese sushi-eters bij. De populariteit heeft een prijs: in ruim vijftig jaar tijd is het bestand van de blauwvin-tonijn geslonken tot tien procent. Hoe lang kan deze trend stand houden? In een wervelende, informatieve ronde over de wereldbol, wordt inzichtelijk gemaakt welke onbedoelde gevolgen onze honger naar sushi heeft.