Hugo och Josefin (1967)

Zweden
Familie / Komedie

geregisseerd door Kjell Grede
met Marie Öhman, Fredrik Becklén en Beppe Wolgers

De zesjarige Josefin (Marie Öhman) is eenzaam: haar ouders hebben geen aandacht voor haar. Via een tuinman leert ze een vriendje Hugo Andersson (Fredrik Becklén) kennen, dat in het bos leeft. Samen beleven ze allerlei avonturen.

avatar van arno74
Deze heb ik ontdekt via de docu A Story of Children and Film (2013), waarin ook deze film werd aangehaald. Hugo och Josefin is een vrij eenvoudige, onthaastende film waar eigenljik vrijwel niets gebeurt. Het geeft een beetje de vrolijkheid van de kindertijd weer, al kent het een enkele noemenswaardige scene. Ondanks dat het niet veel om het lijf heeft is het een aardige wegkijker. Ruime 3*.