Rebirth (2011)

Frankrijk / Thailand
Actie

geregisseerd door Jean-Marc Minéo
met Jon Foo, Michaël Cohen en Caroline Ducey

Op tienjarige leeftijd was Manit getuige van de gruwelijke moord op zijn ouders. Hijzelf werd neergeschoten en voor dood achtergelaten. Hij werd geplaatst bij een oude muay Thai meester en herstelde volledig. Alleen de kogel in zijn hoofd heeft er voor gezorgd dat hij elke vorm van emotie meer kent. Dankzij de leer van zijn meester is hij veranderd in een ware moordmachine die uit is op gerechtigheid. Met de hulp van Clara, een aantrekkelijke jonge Europese journaliste, gaat Manit op jacht naar de man die zijn ouders in koelen bloede vermoord heeft.

ipman-99
"Bangkok Revenge." ... " !!!

Vermakelijke martial arts !!! Heerlijke knokfilm !
Heerlijke trainingen en gevechten met Jon Foo in de hoofdrol !
Het niveau van "Ong Bak" wordt niet gehaald ..., maar dat neemt niet weg
dat we kunnen genieten van heerlijke gevechten die allesbehalve chaotisch zijn !
Het verhaal en de trainingen vond ik leuk ..., enkele scènes hebben hun inspiratie
opgedaan bij "Kickboxer" ! Is dit de beste in zijn genre ...?!, neen dat niet maar zeker en
vast ook niet de slechtsten in zijn categorie !
Ik kan evenveel genieten als algemene filmliefhebber/verzamelaar van b.v "Ong Bak",
"The Legend Of Chen Zhen" en b.v van "American Ninja" !

avatar van Shinobi
"Training is not knowledge. Knowledge is not power. Combine training with the knowledge you shall achieve the power."

Qua verhaal is dit eigenlijk één groot cliché over een jongen die wraak wilt nemen op de moordenaars van zijn ouders. De acteerprestaties zijn niet je van het, het kwam erg houterig over. Tevens snapte ik ook niet waarom het overgrote deel van de Thaise cast Engels sprak, het klonk voor geen meter. Van mij mochten ze gewoon in hun moedertaal spreken om het natuurlijker - voor zover dat mogelijk is - over te laten komen. Wellicht zal het te maken hebben om een meer internationale markt aan te spreken. Alleen van Jon Foo als de protagonist Manit was ik wel gecharmeerd. Erg tof hoe hij doet alsof er niks aan de hand is in bepaalde situaties, het koelbloedige kwam goed over.

Voor het verhaal en de acteerprestaties kijk je dus overduidelijk niet naar Rebirth, maar des te meer voor een hoop harde vechtscènes en deze worden best goed in beeld gebracht. Het wordt rustig opgebouwd met de trainingen van de jonge Manit, om vervolgens over te gaan naar het echte werk. Ondanks dat het niet al te vernieuwend is, zitten er hier en daar toch een paar gave moves tussen.

Al met al een vermakelijke martial arts film om eens gezien te hebben.

3,0 Sterren.

Povertjes.

Franse mensen gaan naar Thailand om daar een Ong-bak afkooksel te maken. Het resultaat is een matige mix van culturen die eigenlijk op geen enkel gebied weet te overtuigen. Ook niet als lompe actiefilm.

Acteerwerk is van een laag niveau. De Thaise mensen die Engels spreken (of proberen spreken) komen houterig over, maar ook de Franse cast die Engels mompelt is niet al te best. Jon Foo heeft weinig uitstraling, niet verwonderlijk dus dat hij nooit echt is doorgebroken.

Visueel stelt het ook niet veel voor. Dan vallen de gewone scenes nog mee, maar de actiescenes worden wat flauw in beeld gebracht. De trucjes van Foo zijn misschien wel leuk, maar erg veel zie je er niet van. Verder is het qua choreografie ook niet super, behalve dan de scene tussen de x aantal kickboxers. Dat gevecht zat wel lekker in elkaar.

Nee, Minéo lijkt me niet de meest gevleugelde regisseur, met deze film wordt vooral gepoogd in te spelen op het (korte) succes van de Thaise actiefilms, maar het schiet op alle vlakken tekort.

avatar van Gang_Star
Matig.

Het verhaal achter Bangkok Revenge is geheel standaard. Ouders worden vermoord, jongen is getuige en moet opgeruimd worden. Dat hij het overleeft en wraak wilt is al eveneens een veel gezien onderwerp.

Qua actiescenes wordt het nergens echt spectaculair, en ook het acteerwerk is niet bijzonder. John Foo heeft niet de uitstraling van een held waardoor het allemaal maar magertjes overkomt. Buiten dat wordt de film niet al te vaak spannend, waardoor het resulteert in een magere actiefilm waar met het verhaal al meer en beter is gedaan.