Death for Sale (2011)

Alternatieve titels: Mort à Vendre | موت للبيع

België / Frankrijk / Marokko / Duitsland / Verenigde Arabische Emiraten

geregisseerd door Faouzi Bensaïdi
met Fehd Benchemsi, Faouzi Bensaïdi en Imane Elmechrafi

De werkloze Malik is dolverliefd op Dounia, een prostituee die werkt in de club La Passarella. Hij neemt deel aan een overval op de nachtclub zodat hij haar daar uit zou kunnen halen. Allal helpt mee voor een groter aandeel in de drugshandel en de achttienjarige brosser Soufiane is dan weer uit op het vermoorden van de christelijke eigenaar van de club.

avatar van Knisper
Verhaal is niet zo bijzonder en ook visueel is het helaas niet constant. De trailer is een goede samenvatting van alles dat wat dat betreft de moeite waard is. Toch is het plot meeslepend genoeg om de interesse voor de spannende, maar niet hemelsschokkende finale bij de film te houden.