Get to Know Your Rabbit (1972)

geregisseerd door Brian De Palma
met Tom Smothers, John Astin en Orson Welles

Zakenman Donald Beeman gaat op bezoek bij magie expert Delasandro om de vaardigheden van magie te leren, om zo van zijn baas af te kunnen komen. Als eerste leert hij tapdansen, wat hem doet afvragen of hij ooit van zijn baas afkomt.

FisherKing
Is dit niet een instructiefilm voor het opvoeden van je konijn. ?

avatar van John Doe
Nee. Dit is de cultfilm uit de underground scene van de konijnen, vooral de holen, in deze film wordt de psyche van de mens doorgrond en belangrijke aspecten van de relatie mens-konijn worden uitgelicht zoals hier later in Who Framed Roger Rabbit op wordt voortgeknabbeld.

avatar van goongumpa
Rare film, waarvan DePalma ontslagen werd door de studio. Het 'wtf'-gevoel wordt wel bereikt en heel af en toe is de film geslaagd in zijn absurdisme, maar het is allemaal eerder vermoeiend dan grappig.
Ik denk dat de film beter op een andere (wat meer humoristische) manier vormgegeven was dan door middel van depalma's topshotjes, plan sequences en splitscreens.
De rol van Orson Welles als leraar tapdansen/goochelen is wel een grappig curiosum, net als het zijplot over de bh-verkoper.