Samurai Cop (1991)

Actie / Thriller

geregisseerd door Amir Shervan
met Mathew Karedas, Mark Frazer en Robert Z'Dar

Een undercover politieagent tracht de wrede Katana-bende op te rollen. Hiervoor gebruikt hij zijn martial arts-technieken en krijgt de hulp van een collega en een helikopterpiloot.

avatar van henkula
Ik heb slechtere films gezien...

avatar van Die Hard,Willis
Fantastische film met ontzettend veel samurai, kung-fu lekker gore en veel borsten. Robert 'The face' Z'dar speelt een samurai die werkt voor een japanse organisatie die handelt in drugs.

Ook de samurai cop is hilarisch, hij liet mij denken aan een kruising tussen Mel Gibson en Cruise. Hij spreekt ook nog eens vloeiend japans, in de film geen woord, maar we worden verteld van wel, en hij heeft samurai geleerd van de beste.

Dan heb je nog de blonde helikopter agente, waar ik de naam even van kwijt ben, die seks wil hebben met het hele politiekorps. Ik moet ook even zeggen dat zij wel 2 hele mooie talenten heeft..

Buiten dat nog een aantal mooie bloederige scene's, en genieten maar!!

avatar van henkula
0.5 is een eerbetoon, zo'n score geef ik niet snel

avatar van Donkerwoud
De combinatie van samurai en cop maakt dat ik deze film echt wil zien. Ga er maar eens naar op zoek.

avatar van bennie jolink
Ik weet niet of ik nou een 0.5 of een 5 moet geven.

avatar van goongumpa
Onwaarschijnlijke film. Lijkt gemaakt door enkel gehandicapten.

goongumpa schreef:
Onwaarschijnlijke film. Lijkt gemaakt door enkel gehandicapten.
Als je de film als komedie aanziet is hij toch wel vrij geslaagd hoor.

avatar van goongumpa
Ik weet dat, en heb er dan ook heel erg om gelachen. Maar de makers zelf wisten dat niet, lijkt me.

goongumpa schreef:
Daar heb je gelijk aan. Maar toch ze hebben zonder dat ze het beseffen een geweldige buddy cop spoof gemaakt

avatar van jeroentjuhhhhh
De reputatie spreekt voor zich. Een hoogtepunt in de ''best of the worst'' type of cinema. De film is door de jaren heen een beetje z'n eigen leven gaan leiden en dat resulteert volgend jaar in een vervolg!! Uiteraard met Matt Hannon (die, na geruchten, uit de dood is opgestaan). Daarnaast een stel porno-actrices opgetrommeld en o.a Fujiyama en Okamura keren terug! Dat móet wel een memorabele reünie worden.

Anyhow; Samurai Cop is een oerslechte shitload aan cheesy one-liners van onze langharige held en de meest knullige actie-scenes known to mankind. Beter worden dit soort filmpjes niet Persoonlijk favorietje erbij.

Must see! Q&A ''Just say son of a bitches''

djordy von trier
Wat een kut-actiefilm maar o zo grappige komedie. 2.5* voor het lach plezier en de pruik van Matt Hannon.

avatar van Redlop
“We all steal, but if we're smart we steal from great directors. Then, we can call it influence.”

- Krzysztof Kieślowski

Rollercoaster actie-thriller met genoeg ruimte voor humor en romantiek. Hier en daar doet de film denken aan Lethal Weapon of is het juist andersom?
Het langverwachte deel 2 is in de maak maar zonder regisseur Amir Shervan is het maar de vraag of er nog iets van het origineel overblijft.

avatar van jeroentjuhhhhh
Samurai Cop 2 staat nog niet op MM, maar de trailer is er inmiddels!

Samurai Cop 2: Deadly Vengeance - Trailer Met fucking Tommy Wiseau!! Kan wel eens mijn film van 't jaar worden.

avatar van as
as
Goudmijntje.
De echte aantrekkingskracht is de absolute hilariteit van de film. Iets dat helemaal niet de bedoeling was. Die stijve hark van een Hannon die nog geen zin normaal kan uitspreken, Z'Dar is al niet veel beter, het oerslechte geluid en dubbing ( naar verluidt namen ze de film zonder geluid op, meestal maar een take voor een scène) en belabberde editing. De makers zijn bloedserieus, zo voelt het. Wat de hilariteit van intenties alleen maar vergroot. Zoals ik al zei: goudmijntje maar vooral voor de liefhebber. Als komedie bekijken luidt het advies en dan is veel te genieten.

avatar van Prinz
Gewoonweg hilarisch. Zo tenenkrommend slecht.

Me zelden zo geamuseerd met andermans gebrek aan vaardigheid.

avatar van FlorisV
Dit was misschien wel de belangrijkste inspiratie voor Kung Fury?

avatar van PEN15
Was hierover getipt en vond dit zeker niet zo leuk slecht en vermakelijk als Troll 2, meer een soort Hobgoblins onder de Lethal Weapon knock-offs.

Valt me tegen dat ze het niet weapon designed to kill of fatal arms hebben genoemd of dat niemand zei: I'm getting too old for this shit en dat er geen schouderluxaties in voorkwamen, maar mogelijk om nog een ver verband te zoeken met Maniac Cop waarin Z'dar speelde. Die Zdarsky krijgt iets te veel credit. Buiten Maniac Cop en dat mini-rolletje in Tango & Cash heb ik hem nog nooit gezien en werd eerder gevraagd om zijn botaandoening (Cherubisme). Dat hij in een worst film cult flick als deze speelt verbaast mij juist niet.

Nou heb ik verder al zoveel posters gezien die pure misleiding zijn (lost boys, ichi the killer, dreamscape, terminator 3, jack frost, christmas vacation en zovoorts et cetera) maar deze doet echt meteen een gooi naar de nummer 1 positie. Een grotere leugen kan het niet meer zijn. Zelfs die badge slaat helemaal nergens op.

Die samurai cop leek me op een kruising tussen Rambo en Alice Cooper. Hebben ze hem opgepikt bij de Chippendales waar Z'dar ook oorspronkelijk danser was? Volgens de bewetenswaardigheden op IMDB, die overigens heel geestig zijn, had hij een halve film een pruik op. Tijdens het eh..wurg en knijpgestoei met die kale japanner valt zijn haarwerk af en doordat alles in één take genomen moest worden hebben ze dat er gewoon in gelaten. Niemand spreekt ook maar een woord Japans. Sayonara wordt cliché gebruikt en op zijn Amerikaans uitgesproken. Als samurai die Japanse namen van de bad guys uitspreekt "yamahama, okayama, whatever" zie je dat meisje links van hem haar lach niet kan onderdrukken.

Buiten dat nog een aantal mooie bloederige scene's, en genieten maar!!

Je ziet het meerendeel geraakt wordt zonder schotwonden, sommige wel. Er wordt er eentje van een duikplank geschoten en als hij in het water ligt zie je geen druppeltje.

Die rooie had best een prachtig lichaam. Die zullen vast extra bijbetaald krijgen per blootscene. Nu had ik wel duizend rare fragementen kunnen opnoemen die in deze film bizar zijn.. maar eentje die er echt bovenuit springt: je ziet allereerst de blote billen van dat meisje vol in beeld, omdat ze zo'n merkwaardig bikini setje draagt met een thong als broekje. Vervolgens een slaapkamermoment waarin haar borsten lang en goed te zien zijn en dan.. volgt ineens een shot waarbij ze met een laken om het lichaam op bed liggen. Wat??! Hoezo dat ineens? Wat is de logica daarvan? Was zichtbaar bloot van het ene op het andere moment niet meer OK?
Dat het allemaal in zo min mogelijk takes moest dat is duidelijk als je van dat eerste meisje bijna haar kringspier ziet. Dat lijkt me toch reden genoeg voor een reshoot.

Voor een geinige Lethal Weaponfilm kijk ik eigenlijk liever naar Loaded Weapon. Schijnt dat die Amir Shervan al eens eerder zo'n film gemaakt heeft: Hollywood Cop (1987) - IMDb. Staat volgens mij nog niet op MovieMeter.

So bad it's good