Comedown (2012)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Menhaj Huda
met Jessica Barden, Adam Deacon en Geoff Bell

Zes roekeloze tieners starten in Londen hun eigen piratenzender. De uitzendingen gebeuren vanuit een verlaten appartementsgebouw. Ze weten echter niet dat ze in de gaten worden gehouden door een gevaarlijke psychopaat die hun aanwezigheid niet op prijs stelt en als doel heeft het 'ongedierte' uitroeien.

Niet slecht.

Britse jeugd heeft altijd wel een streepje voor op hun Amerikaanse tegenhangers en Huda bewees met Kidulthood al dat hij op dat gebied wel iets aardigs neer kan zetten. In dit geval maakt hij een horrortje, alleen komen de horroraspecten niet altijd even goed uit de verf.

De acteurs doen het leuk, visueel ziet het er verzorgd uit en de soundtrack klinkt echt super. Geweldige mix van hip-hop, dnb en dubstep. De opzet van de film (verlaten gebouw met killer) is verder niet bijster origineel, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Originaliteit is geen groot goed in de meeste horror films.

Jammer genoeg laat Huda net hier wat steekjes vallen. De killer mist aan impact en qua spanningsopbouw vervalt Huda teveel in clichés. Daarmee wil de film nooit echt helemaal losbarsten en is het vooral wachten tot de film geen slachtoffers meer heeft. Jammer, want de finale was nog best tof.

Geen verkeerde film dus, fijn gestileerd en aardig sfeervol, maar het mist wat aan spanning en/of een kick-ass killer.

avatar van Onslaught
Aardig.

Hoewel het een simpele productie betreft, weet het toch een leuke sfeer neer te zetten. Beetje jammer dat het script op sommige punten wel heel slecht is, maar ook dat is bijna gemeengoed geworden bij horror films. Toch is het niet heel storend en is het vooral een leuke wegkijk film.

avatar van Macmanus
Sluit me wel aan bij de voorgaande users.

Jammer dat het rappe tempo in het begin niet echt werkt uiteindelijk. Had erg het gevoel dat ze op het einde wat tijd begonnen te rekken om op die 90 minuten uit te komen. Omdat te voorkomen hadden ze wellicht dan wel weer kunnen kiezen voor een langer intro. Killer was wat matig. Vooral weer zo vervelend geschreven. Waarom in het begin even een random uitlegje dat ze een gast zijn kippen in de fik hebben gestoken. Als je zo een luie scenerio schrijver bent laat het er dan helemaal uit.

Gelukkig zag het er strak uit, jeugd viel goed mee en een goede setting. Dus uiteindelijk prima zaterdagavond filmpje. Maar er had meer ingezeten.

3 sterren.

avatar van Shinobi
Het begint er meer en meer op te lijken dat Britse filmmakers een voorliefde hebben voor probleemjongeren in combinatie met (verlaten) flatgebouwen, te zien aan recentelijke films als: Attack the Block (2011), Citadel (2012), Tower Block (2012) en nu dus Comedown.

Op zich is het wel een vermakelijke film te noemen met een aardige cast, dikke soundtrack en uiteraard de setting van het verlaten flatgebouw. Al kon de psychopaat inderdaad wel beter, hier had misschien nog wel een kleine flashback scène of iets dergelijks voor geschreven kunnen worden.

Wat ik alleen wel jammer vind is dat de film net iets te lang duurt, het voelt alsof de rek er tegen het einde uit is en dan voelen de laatste paar scènes toch iets te geforceerd aan.

Al met al toch wel een vermakelijke film om een keer gezien te hebben, al kon er wel wat meer mee gedaan worden.

3,0 Sterren.

erik1677
de setting is geweldig, het duistere flatgebouw die torenhoog boven het engelse plaatsje uittorent.
Het ziet er allemaal lekker duister uit.
Acteerwerk is ook wel zwaar in orde.
Op een overacting mannetje na dan.
En the gore is ook wel oke.
Dus kortom! wel een fijn filmpje

avatar van Noodless
Redelijk, maar net niet genoeg voor een degelijke score van 3 sterren.
Daar mist de film de nodige spanning voor en een visuele akelige killer.
De setting en sfeer zijn prima , de soundtrack is oké en de kills zijn leuk gebracht.
5/10

Het is allemaal net niet , jammer gemiste kans.

avatar van Elineloves
Irritante personages zijn altijd het perfecte slachtvee. Met name Jason, een lookalike van die gast van "The Opposites", was echt verschrikkelijk, die had direct al een flinke stomp op zijn neus gekregen. Ook de rest was niet de moeite waard. Volledig inwisselbaar, met niemand leef je mee.

Hoewel het je niet boeit wat er met de personages gaat gebeuren, of beter gezegd: of ze het overleven, kent de film zeker spannende momenten. Wanneer je niet weet wie het is en wat hij van plan is, kent het zeker zijn betere momenten. De dreiging is zeker voelbaar. Mede door de setting en de donkere, onheilspellende sfeer. Positief verrast.

avatar van Brabants
Lekker lugubere horror met Britse branieschoppers als slachtoffers. De film begint fraai met het inzoomen op het flatgebouw, dat torens hoog uitsteekt boven de stad. De beelden zijn best fraai en het komt allemaal vrij realistisch over. Het plot werkt een standaard verhaaltje af en toch is het een vermakelijke film die zeker wel de moeite waard is om te zien.

avatar van Insignificance
Niet zo best. De Britten willen nog wel eens wat venijn meenemen, maar het spul wat hier opdraaft valt om andere redenen op. Vooral Jason is een ergernis. Je ziet ze vaker, dat soort opgefokte heethoofden, alsof ze populair zijn bij scenarioschrijvers, maar het is vooral een blok aan het been van de film.

En dan gaat Lloyd zich ook nog steeds spastischer gedragen. Nee, geen groepje met toegevoegde waarde. De rest is dat ook niet echt. Een hoodie horror dat uiteindelijk afbuigt naar het gebruikelijke stramien van een slasher. Dit keer in een enorme flat. Druk op de schouders van de killer van dienst dus.

Hij heeft wat sadistische trekjes, maar een fenomeen wil het bij lange niet worden. Paar aardige momentjes en dat is het wel. Visueel redelijk afgewerkt, over de geluidsomlijsting ben ik minder te spreken. Vaak veel te nadrukkelijk aanwezig. Het einde slaat de plank ook nog eens mis. Een niemendalletje.

Sinds lange tijd maar weer eens een "horror" poging gedaan, en 1 ding is zeker, het gaat weer een hele lange tijd duren, voor ik nog een keer mijn tijd aan deze rommel ga verdoen.
Het alternatief, is s'avonds op de bank te gaan zitten, met de lichten uit, mag je er ook nog een "eng
" muziekje bij opzetten, resultaat hetzelfde, een hopeloze vertoning.
0.5 sterren voor de aftiteling, waar ik overigens niet meer aan toe ben gekomen.

avatar van Sir_John
ik kan hier weinig goeds over zeggen, wat een bagger film is dit zeg

ik vond hem best aardig in elkaar steken. Niet slecht gedaan. Wel standaard killer film maar al met al toch best t kijken waard. Nergens echt slecht te noemen.
De beelden waren best goed gebracht, donker sfeertje aanwezig, de gore aanwezig , acteerwerk niet slecht.---einde opzich ok maar ook te verwachten voor zo,n film . Gewoon een slasher film voor tussendoor... maar wel 3 sterren vanwege het duistere sfeertje en het verhaal in de flat plus de leuke bloederige scenes

avatar van Barry83
Saaie film en een nog saaiere omgeving. Had zoveel meer ingezeten. Einde is ronduit zwak. Snel vergeten dus

avatar van Spartaan1986
stinissen schreef:
Het is allemaal net niet , jammer gemiste kans.

Inderdaad. Met het gegeven en de locatie moet je er toch meer uit kunnen halen dan dit. Verschrikkelijke personages, animal cruelty, weinig 'kills' die blijven hangen en een moordenaar die nauwelijks indruk maakt.

Spartaan1986 schreef:

Klopt het had zo mooi kunnen zijn.

avatar van Boeikens
Redelijke thriller.

Een beetje tam in het begin en het duurt vrij lang voor het eindelijk losloopt.
De sfeer- en spanningsboog zijn niet echt geslaagd maar toch is het geheel best onderhoudend. De kills, niet echt origineel, zijn toch ook weer niet slecht met het tikkeltje bijhorende gore. Ook het acteerwerk valt redelijk mee.
Het einde had potentieel maar had wat meer uitgewerkt mogen worden.
Al bij al toch een redelijk tussendoortje.

avatar van lagaiske
Wat was nu de bedoeling met wat hij het zwangere meisje toediende?