• 8.301.852 stemmen

The Rise of the Krays (2015)

Misdaad | 110 minuten

Genre: Misdaad

Alternatieve titel: Rise of Krays

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Zackary Adler

Met onder meer: Simon Cotton, Nicola Stapleton en Kevin Leslie

Plot The Rise of the Krays

"Brutal. Notorious. Legendary"

'The Rise of the Krays' volgt de beginjaren van twee onbekende 18-jarige amateur boksers. Binnen korte tijd werden ze de meest gevreesde en gerespecteerde schurken in Londen. Ze werden groot door moord, seks en drugs. Het verhaal wordt verteld vanuit het gezichtspunt van een naaste vriend, die de moordzuchtige schurken overleefd heeft.

image

avatar van boycap2

boycap2

heerlijke film om weg te kijken,als je van dit soort genre houd ,meesterlijk gemaakt,verveelt voor geen moment,zou zeggen gewoon kijken ,uiteraard zult niet iedereen tevreden zijn

avatar van Collins

Collins

Sterke film over de opkomst van de gebroeders Kray in de Londense misdaadscene van de jaren '50 en '60.

De film is rauw, hard en gewelddadig. Rechttoe-rechtaan. Niet moeilijk te volgen. Het tempo is hoog. De film dendert werkelijk voort. Van de ene heftige scene naar de volgende. De kijker heeft nauwelijks tijd om even bij te komen.

De setting (het Londense nachtleven) ademt jaren '50 en '60. De muziek (rock 'n roll) helpt daarbij.

Met name in de eerste helft van de film zijn de dialogen scherp en gevat en zitten vol geestige one-liners. Het misdadige sfeertje is nog losjes, vrijblijvend en amicaal. Misdaad is een leuke manier om de tijd te verdrijven.

In de tweede helft is er minder humoristische insteek. De tweede helft is serieuzer en dreigender van toon. De vrijblijvendheid is weg. De misdaad is professioneel geworden. De dialogen blijven sterk.

Er wordt uitstekend geacteerd. Cotton vult de rol van de psychisch instabiele Ronnie Kray zelfs meer dan uitstekend in.

Het einde van de film impliceert een vervolg. Prima, hoor.

avatar van Collins

Collins

Dank. Ik hou 'm in de gaten.

Geen Fall voor mij, dit was meer een toneelstuk, met 50% van de tijd close ups van hoofden.

avatar van Brabants

Brabants

• 1979 berichten

Zwaar rommelige film waarin elke chronologie ontbreekt en de ontwikkeling van het psychopathische gedrag van de tweeling niet echt overtuigend in beeld werd gebracht. Slechte karakterontwikkeling, onsamenhangend en qua details ontbrekend verhaal en slecht acteerwerk maakt het dat deze productie een echt fiasco is.

avatar van Goodfella1812

Goodfella1812

Ik ga maar gewoon voor Legend!