Demon Wind (1990)

Horror

geregisseerd door Charles Philip Moore
met Eric Larson, Francine Lapensée en Rufus Norris

Cory en zijn vrienden bezoeken een oude, instortende schuur ergens op een afgelegen plaats, om een mysterie uit zijn verleden op te helderen. Als hij er achterkomt dat zijn grootouders aan zwarte magie deden, beginnen de demonen en de zombies Cory's vrienden één voor één aan te vallen...

avatar van moviemike
Een film die vanaf de eerste 10 minuten alle zin voor logica kwijtraakt en vanaf dan elke minuut warriger en belachelijker wordt!
0.5* voor dit onding

Vond ik vroeger heel eng. 'Evil Dead' maar dan gemaakt met het maandloon van een Aldi-medewerker. Is vast heeel slecht (zag ik op mijn 14-e trouwens ook al), maar ...Piccallili braken is toch echt goorder dan SFX.

avatar van brucecampbell
Hilarische slechte film die ze vandaag de dag niet meer maken.
Een soort Evil Dead wannabe dat op alle fronten faalt.
Let op de reactie van één van de mannen wanneer zijn vriendin in een pop transformeert!
Toch nog een halve ster voor het make-up team en het feit dat ik me niet verveeld heb.

avatar van stephan73
Zeer goedkope rip-off van Evil Dead, maar dan veel slapper en slechter in elkaar gezet.
Ik kon op zich wel lachen om het feit dat alles zo enorm goedkoop eruit zag, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat alles bloedserieus bedoeld was.
Jammer, want met iets meer humor was deze film een stuk interesanter geweest.

Uiteindelijk genoeg genoten van deze onzin film om een een matig cijfer te geven!

avatar van Boeikens
Pfff, hier is alles al over gezegd.

Meh, was wel leuk

avatar van jeroentjuhhhhh
Mja, Evil Dead-esque film, maar niet direct een rip-off van die film. Daarvoor is 't tempo veel te tam en zijn de effecten meer in de stijl van andere soortgenoten. Het is gewoon één van de vele Demonen-flicks (uit de tijd dat ze nog 'populair' waren) die inhaakt op een succesformule. Vermakelijke VHS-troep voor de liefhebber die er graag doorheen spit, maar verwacht niet een verborgen schat te vinden.