One for the Money (2012)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Julie Anne Robinson
met Katherine Heigl, Jason O'Mara en Patrick Fischler

Stephanie Plum (Katherine Heigl), geen cent te makken en werkeloos, chanteert haar neef Vinnie van het bureau Borgstelling en Incasso om haar een baan te geven als premiejager. Haar eerste opdracht: de aanhouding van Joe Morelli (Jason O'Mara), voormalig politieman en nu beschuldigd van moord. Saillant detail: Morelli is de supermacho die Stephanie op haar zestiende ontmaagdde en vervolgens de onthullende details schreef op de muur van het toilet van Mario's Lunchroom.

Ze ziet er altijd wel fraai uit Katherine Heigl maar acteren kan ze eigenlijk niet en ze speelt ook vaak mee in kansloze films waaronder deze ook valt. Het flauwe 13 in een dozijn verhaal weet nauwelijks te boeien en de uitvoering stelt ook niet veel voor. Dit is ook typisch een film die je over een paar dagen weer compleet vergeten bent (dat is eigenlijk een groot pluspunt). Dankzij Katherine Heigl en haar twee flinke jongens is de film nog net uit te kijken maar veel stelt het allemaal niet voor.

avatar van soom
Ik was er echt wel erg benieuwd naar, en verwachtte net als met Like Crazy, een leuke, romantische film, in de stijl van de Bounty Hunter, met Gerard Butler en Jennifer Aniston. Viel me echt tegen, dus.. Jason en Katherine hebben niet direct een spetterende chemistry, zoals Katherine wel had met Gerard en Ashton, het vonkt niet genoeg naar mijn idee. Beetje jammer dus. Verder was de sfeer iets te droog en te serieus van aard, iets luchtiger was wel beter geweest. Het is nu weer niet helemaal goed te verteren, blijft ergens steken en laat zogezegd een bittere nasmaak na.

Niet de beste van Katherine, zeker niet. Van Jason O' Mara dus ook niet meteen onder de indruk, en toch weet 'ie wel 3* uit zich te knijpen. Vanwege wat leuke scenes. Maar toch verlang ik bij een volgend project van miss Robinson wel naar een soort gelijk verhaal als the Last Song.

avatar van cantforgetyou
Dit is wel een aardige film. Het gaat allemaal een beetje traag, maar Katherine is altijd leuk om naar te kijken. Dus best wel te pruimen allemaal, maar zeker geen hoogvlieger.

avatar van sinterklaas
Erg luchtige film inderdaad die lekker wegkijkt en zeer vermakelijk weet te blijven. Het bouwt allemaal lekker op en de cast is ook overduidelijk met plezier bezig. Heigl is lekker op dreef als de premiejager Plum, die, na smeken bij haar neef om een baan, undercover gaat bij voormalig politieagent Joe Morelli die word beschuldigt van moord, om hem dan zo te laten oppakken. Maar het hele opdracht loopt toch anders dan gepland, want er zat toch uiteindelijk wel ietsje meer achter dan men zou denken. Afin, het plot heeft dus al wat weg van een misdaadfilm maar in One for the Money word er een lekker flauw komisch sausje over heen gegoten die toch nog wel erg goed werkt en je toch weer weet te boeien, en waarbij de spanningen nog wel eens hoog oplopen tussen de twee, maar dat dat toch uiteindelijk wel vervloeit. De film bevat zo zijn ene leuke moment na de andere. Het feit dat degene waarop ze jaagt, toevallig ook nog eens degene is die haar heeft ontmaagd is dan wel weer net iets te flauw. Maar voor de rest niks, niks mis mee.

En op die manier kijkt de film op een zeer aangename wijze weg met verfrissende feelgood momenten en leuke plotwendingen met hier en daar nog plaats voor wat actie. Het acteerwerk kwam goed uit de voeten en ik vond vooral die Chinese drugsdealer hillarisch!

Nee, dit was een prima film waar ik van heb genoten.

avatar van Carool
Verfilmde chicklit naar 1 van de boeken van Janet Evanovich. Ik vond de boeken altijd erg lachen en dat kun je in deze luchtige film ook.

avatar van b00ts
Helaas niet lachen in deze film. Op de bad scène na. Dat leverde een glimlach op. Verder echt voorspelbaar allemaal.

avatar van lexiepexie
voor als je niets te doen hebt en ook niet teveel na wil denken... niet gezien, mis je niet, wel gezien, geen tijd verdaan

avatar van ILDIB
Ik vreesde het ergste maar viel reuze mee, heigl iets minder neuroot en kluns dan normaal, sterker nog, beetje zwartgallig regelmatig, en dat is veel prettiger dan zon phoebe achtige rol.

avatar van arno74
Aardige en luchtige komedie over een vrouw die als premiejager achter haar vriendje aan zit. Onderhoudend filmpje, niets mis mee voor een komedie. Zit wat mij betreft heel dicht tegen de 3* aan.

Flauw.

Net als Bounty Hunter eigenlijk. Ook deze film heeft teveel moeite om comedy en misdaad te verbinden. Heigl is toch vooral geschikt voor romantische comedies, als bountyhunter slaat ze dan ook een nogal stom figuur.

Haar tegenspeler is niet veel beter, veel chemie is er tussen de twee niet te vinden. De meeste humor komt nog uit de bijrolletjes, maar die zijn verder ook erg beperkt. Gelukkig begint de film na een uurtje wel iets beter te lopen, zeker als je de ongeloofwaardige turnaround van Heigl even laat voor wat het is.

Robinson bakt er als regisseur verder ook niet al te veel van. Het ziet er allemaal nogal futloos en zoutloos uit. Formulewerk dus, voor iedereen die aan deze film heeft meegedaan. Da's dan nog niet eens zo'n ramp, maar wel als een aantal acteurs buiten hun comfort zones acteren.

avatar van Miszmi
Een tijdlang links laten liggen vanwege het vrij lage gemiddelde en de relatief veel negatieve recensies. Toch bleef het verhaal mij trekken en ben ik het toch gaan kijken. Geen moment spijt van gehad. Prima onderhouden film, acteerprestaties zijn oké, maar af en toe is alles net iets te braaf. Het is geen hoogvlieger en zal hem ook niet nog eens kijken, maar voor een keer is het best een leuke film. Het einde vond ik persoonlijk erg jammer, ondanks dat je dit van te voren wel ziet aankomen. Had liever een einde gezien waarin Plum iets zou krijgen met Ranger. Het had niet zoetzappig gehoeven, zeker niet, maar dat zag ik veel meer zitten. Voor een komedie vrij weinig humor, maar hier heb ik mij verder niet aan gestoord. Al met al een prima film voor een keertje, 3*.

avatar van keimpeS
Leuke chick-flick/powergirl movie, met inderdaad zoals hier wel aangegeven wat zoetsappige humor. Katherine Heigl ziet er prima uit, maar daar blijft het dan ook wel bij. Het deed me heel erg denken aan de film The Bounty Hunter (2010) met Aniston & Butler, waarbij ik de chemie tussen beide beter vond!
One for the Money leuk om eens te hebben gezien, maar voor mij zeker niet herkijken waard!