• 8.227.392 stemmen

The Lost Valentine (2011)

Romantiek / Drama | 100 minuten

Genre: Romantiek / Drama

Geregisseerd door: Darnell Martin

Met onder meer: Jennifer Love Hewitt, Sean Faris en Betty White

Over The Lost Valentine

"Love can stand the test of time."

De jonge en cynische journaliste Susan Allison (Jennifer Love Hewitt) ontdekt een verhaal dat haar leven voorgoed zal veranderen. Toen de Tweede Wereldoorlog twee geliefden, Neil en Caroline, scheidde op hun trouwdag in 1944, maakte piloot Neil Thomas een belofte waarvan hij niet zeker wist of hij zich eraan kon houden. De belofte was om veilig terug te keren naar datzelfde station in Los Angeles op hun volgende trouwdag. Zestig jaar lang houdt Caroline Thomas zich aan haar belofte met Neil, door te wachten op het station, totdat haar jarenlang vermiste man zich ook eindelijk aan zijn belofte houdt met zijn 'verloren geliefde'.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Caroline Thomas

Lucas Thomas

Young Caroline

Julie Oliver

Jenny (as Lori Beth Edgeman)

Neil Thomas Jr

avatar van ibendb

ibendb

wanneer komt deze uit?

Een prachtige ontroerende film.. Ik vind hem wat weg hebben van de Notebook.

Zeker aan te raden!

avatar van melvddonk

melvddonk

Wat een prachtige film!

Een tranentrekker zoals ik hem graag zie. Het verhaal is ontroerend en wordt prachtig verteld. In eerste instantie moest ik meteen aan Hachi denken. Een vrouw die jarenlang op het station wacht op haar geliefde. Gelukkig kwam Jennifer Love Hewitt meteen met dezelfde opmerking en al snel genoeg had ik door dat het toch een bijzonder verhaal was, wat wel een klein beetje weg had van Hachi en zoals eerder gezegd van The Notebook, maar prima op zichzelf kan staan.

Ik heb tranen met tuiten gehuild, zoals ik dat al lang niet meer gedaan heb. Je leeft zo ongelofelijk met de vrouw mee. Ze is sympathiek en is haar hele leven lang in één man, in één liefde blijven geloven. Call me crazy, maar ik vind dat prachtig. Het acteerwerk was ook erg goed. Allemaal knappe koppies kwamen voorbij, dus het oog had ook zeker niets te klagen. Betty White steeg ver boven de rest uit en zette een bijzondere rol neer. Vooral in het laatste halfuur was haar acteerwerk erg indrukwekkend.

Het einde was indrukwekkend en ietwat zoetsappig, maar wat maakt het uit? Ik heb genoten. Van de eerste tot de laatste minuut heb ik zitten genieten. Waren er maar meer van zulke goede romantische dramafilms.

avatar van AandF

AandF

Cliché bij Cliché gemixt met honing en extra suiker!

Hier erg overgewaardeerd, maar zie dat deze film niet bekend is.

Nee, het was het allemaal niet. Veel te Amerikaans

afrader, alleen voor als je echt niks te doen hebt

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Notebook wannabe

Nee, niet al te best. De romance tussen Neil en Caroline werkt prima, en weet op momenten behoorlijk aandoenlijk te zijn. Helaas focussed Martin en oogt ie het ook nog eens noodzakelijk nog een hedendaagse romance naar de voorgrond te laten treden. De romance van Faris en Hewitt is lachwekkend, slecht uitgewerkt en van een fijne wisselwerking is ook niet te spreken. Waarom Martin het personage van Hewitt nou zo onsympathiek maakt snap ik verder ook niet echt. Dan moet je wel van hele goede huize komen wil het werken.

Qua romantische films verre van de upper class. De film kent sterke momenten in het station, het aanstekelijke enthousiasme van Magnussen en wat ontwikkelingen rond Neil en Caroline. Ook he tacteerwerk van White doet veel goeds, helaas wordt dat grotendeels geneutraliseerd door Faris en Hewitt. Laat dat nou juist veel screentime in beslag nemen. Erg jammer. Had veel kunnen zijn maar de obstakels zijn te groot.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Wat een toppertje weer!

Na het oh zo bekende The Notebook, hebben we nu The Lost Valentine. Heerlijk om weer een goede film in dit genre te zien. En The Lost Valentine maakt alle verwachtingen waar!

We maken kennis met Caroline Thomas, die al heel wat heeft meegemaakt in haar leven. En wat blijkt dat een mooi verhaal te zijn. Het begint al met een magistrale scene op het station, waar je gelijk kennis maakt met Neil en Caroline en hun diepgaande liefde. Noem het afgekraakt of cliché maar die (mierzoete) scene pakte mij gelijk en ik had gelijk te doen met Caroline. Ik weet niet wat het is, maar ik heb iets met die tijd, jonge liefde, een man die gedwongen word oorlog te voeren en een vrouw die alleen achterblijft. Qua gevoel zit het dus al helemaal goed en dat al na 10 minuten.

Dan krijgen we de mooie Jennifer te zien als Susan, een journaliste die op dat moment niet lekker in haar vel zit en 'meer' zoekt in het leven en in haar relatie. Dat is bij de scene met het aanzoek al duidelijk te zien. Zo op het eerste gezicht lijkt ze daarmee sympathie te verliezen, maar niet in mijn ogen. Ze speelde het zodanig dat ik wel begrip voor haar en haar situatie op kon brengen. Haar personage kwam dan bij mij ook helemaal niet onsympathiek over.

Dan heb je ook nog Sean Faris als Lucas, wat een heerlijke verschijning! Lucas is een schat in de film en zowat een droom man van iedere vrouw. Hij doet dan ook alles goed, en Sean weet zijn personage goed neer te zetten.

Helaas is de chemystry tussen Susan en Faris niet zo heel goed. Ze hebben hier en daar wat leuke momentjes wat ook goed werkt, maar de humor was behoorlijk awkward, en kwam dan ook niet echt lekker over. Maar goed dat mocht de pret niet drukken want je hebt natuurlijk ook de romance tussen Neil en Caroline. Een romance die wel werkt en die wel goed in beeld word gebracht en waar er zeker chemistry bij aanwezig is. Ik was dan ook opslag verliefd op Neil (die al bekend was uit ATWT) En het moment waar je er dan eindelijk achter komt wat er met hem gebeurd is, was voor mij dan ook een breekpunt. Kon echt niet meer ophouden met huilen, en dat terwijl die scene op zich best voorstelbaar was. Toch deed het me wat. Net zoals het einde met (oude) Caroline die dan eindelijk haar man ontvangt op het station. Die scene was echt prachtig, één van de mooiste scene's die ik ooit gezien heb. Je hebt tijdens de film zoveel meegeleefd met Caroline, en om haar dan als laatste keer op het station te zien zitten, en haar te zien breken omdat ze Neil eindelijk bij zich heeft en het kan afsluiten was gewoon prachtig, kan niet anders zeggen.

Bij het einde lopen de verhalen een beetje in elkaar over, en het leuke daarvan was dat Susan en Lucas hetzelfde 'momentje' hadden als dat Neil en Caroline ooit hadden. Maar toch was de romance tussen Neil en Caroline veel sterker en dus ook het grootste pluspunt van deze film.

The Lost Valentine word veel vergeleken met The Notebook en dat is ergens wel te begrijpen. Zo hebben beide films een heden en verleden verhaal, en lijken de romances ook best op elkaar. Daarbij heb je ook nog de bouw aan het huis, en proberen ze in The Lost Valentine dezelfde chemistry op te wekken tussen Neil en Caroline als dat Noah en Allie hadden in The Notebook. Nou dat is ze natuurlijk uiteindelijk niet gelukt, maar ik vind het dan verder ook geen films die je moet gaan vergelijken. Het zijn beide op zich erg mooie films. En dat The Lost Valentine dan wat weg heeft van The Notebook, wil nog niet zeggen dat ze een wannabe zijn.

Ik heb hier in ieder geval enorm van genoten, maar ik denk niet dat deze film voor iedereen is weggelegd. Je moet een beetje tegen dat mierzoete, cliché-achtige, Amerikaanse gevoel kunnen, anders is dit helemaal niks. Toevallig is het helemaal mijn ding, dus dit is een pareltje voor mij. Op The Notebook na, is dit de mooiste romantische film die ik tot nu toe gezien heb.

avatar van Elineloves

Elineloves

Gotta love Betty White. Die vrouw straalt liefde uit, zorgzaamheid, warmte... Wat een prachtige verschijning. Ze weet direct sympathie op te weken vanaf de eerste seconde dat ze in beeld is. Waar vind je nog zo'n vrouw?

Jennifer Love Hewitt vond ik eigenlijk niet zo heel leuk. Haar personage was niet iets waar ik blij van werd, eerder een klein stoorzendertje. Sean Faris daarentegen maakt veel goed, met zijn schattige koppie en zijn lieve karakter. De chemie tussen de twee is ver te zoeken, maar ach, voor mij waren zij ook niet het centrale liefdeskoppel. Hoe het tussen JLH en Faris zal vergaan is helaas ook vanaf de eerste minuut voorspelbaar, toch is dat geen kritiekpunt. Je kijkt en gelooft het allemaal wel, je hoopt gewoon dat Caroline haar grote liefde weer zou kunnen zien. Dat is het belangrijkste, dáár wil je naar toe als kijker.

Tegen het einde aan wordt het dan ook vrij emotioneel, wanneer je te zien krijgt hoe de vork in de steel zit. De scène op het station is dan ook een pure tranentrekker, de muziek, huilende Caroline.. helaas wordt het fijne, zoete gevoel wat je hebt al snel weggevaagd door een JLH en Faris scène in de tuin, die eigenlijk toch een stuk ergerlijker is dan je in eerste instantie door had. Het gaat allemaal zo gemakkelijk joh in die films!

Al met al, prachtige prestatie van White, maar geen échte uitschieter.

avatar van Peterke!

Peterke!

Ik hou ontzettend van deze film! Ik vind Jennifer Love Hewitt één van de beste actrices van deze eeuw. Betty White vind ik ook echt waanzinnig! Om hun dan samen in één film te zien vind ik al ruim 2 sterren waard! De film zelf raakte me ontzettend! Ik kon het amper droog houden. Een aantal dingen waren al te voorspellen, maar dat maakte mij echt totaal niks uit. Dit is gewoon een film die je moet hebben gezien naar mijn mening.

avatar van Decec

Decec

Een goede romantiek film...

Prima verhaal...

(minder spannend)...

Redelijk acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van missl

missl

Trage film over een vrouw die haar man mist en een meisje die dan met haar kleinzoon gaat. Of misschien ook niet, om een spoiler te voorkomen. Jennifer Love Hewitt staat te acteren als een natte theedoek en heeft de uitstraling van een bevroren visstick. Betty White probeert de film nog een beetje te redden (wat een leuke vrouw) maar het lukt haar ook niet

avatar van Movsin

Movsin

Toch niet te veel op neerkijken. Noem het een romantische Valentine's-Day-film, gewoon softly of een brave-zielen-film, er is toch de rauwe link naar de vele dramatische verhalen uit WO II, de momenten van angst voor een dreigend onheil (de postbode, bijvoorbeeld) en het feit dat de film zeer degelijk is opgebouwd.

Flirt de film misschien in enkele slotscènes met een bombastisch allure, er zijn zekerlijk de emotievolle momenten en vind ik er in zijn geheel niets ongenietbaar aan en uiteindelijk met zorg voor details gemaakt, als de muziek uit de jaren veertig (Nat King Cole, Ella Fitzgerald, Satchmo, Vera Lynn...)

avatar van soom

soom

Woesjjj, daar begon het te regenen, zoals het al een maand niet meer deed (maar helaas is zout water niet goed voor de natuur). En het eindigde ook niet meteen. Betty White, ik houd van jou. Zoveel.