Giochi d'Estate (2011)

Alternatieve titel: Summer Games

Zwitserland / Italië

geregisseerd door Rolando Colla
met Fiorella Campanella, Armando Condolucci en Alessia Barela

De ouders van Nic hebben een relatie met elkaar die op zijn minst twijfelachtig of onzeker te noemen is, waarbij beide ouders zich tegelijkertijd wel afhankelijk van elkaar opstellen. De woedeaanvallen van zijn vader zijn traumatiserend voor Nic, waardoor Nic zich afreageert op zijn vriendjes als ze aan het spelen zijn. Marie, het vriendinnetje van Nic, is verdrietig vanwege de non-relatie met haar vader. Nic probeert Marie te leren zich te distantiëren van elke vorm van gevoel. Nic en Marie leren tijdens hun verliefdheid de vreugde en pijn kennen die bij een eerste liefde horen en een effect zal hebben op het verdere verloop van hun leven.