Irvine Welsh's Ecstasy (2011)

Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Rob Heydon
met Adam Sinclair, Kristin Kreuk en Billy Boyd

Heather heeft genoeg van haar saaie leven en liefdeloze huwelijk met Hugh en zet een punt achter de relatie. Ze vindt in Lloyd Buist een man die meer aan haar verwachtingen voldoet. Lloyd is een drugsverslaafde die vanuit Amsterdam XTC smokkelt. Heather valt als een blok voor hem en is zelf ook vanaf dat moment continu onder invloed van verdovende middelen. Na een tijd begint Heather te twijfelen of Lloyds' gevoelens voor haar wel oprecht zijn. Op een dag loopt een smokkeloperatie bijna fataal af voor Lloyd en beseft hij dat hij Heather kan verliezen als hij zo doorgaat. Lloyd besluit daarop de drugs voortaan te laten staan.

avatar van Uzza_Sparta
en hier van de official website...

Ecstasy The Movie - ecstasymovie.com

valt me wel op dat ze dezelfde sort artwork, met oranje, hier gebruiken als bij Trainspotting

Deze film speelt af en was deze keer ook helemaal gefilmd in Edinburgh. Bij Trainspotting hadden ze namelijk best veel interior shots gefilmd in Glasgow

avatar van Flipman
Heb net het boek binnen, maar ik wil eerst nog een aantal andere werken van hem [her]lezen. Maar ik hoop dat deze film ook naar Nederland komt!

Is te hopen ja. Mixmag heeft in mei een paar pagina's over de film geschreven. Hopelijk word de film net zo goed als de vorige verfilmingen van zijn boeken. Ik verwarde deze film eerst met Ecstasy (2011) maar blijkt toch weer een andere te zijn.Ik heb er veel zin in !

avatar van Flipman
En jij hebt 'm inmiddels gezien. Hoe/waar?