That Touch of Mink (1962)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Delbert Mann
met Cary Grant, Doris Day en Gig Young

Cathy Timberlake ontmoet op weg naar een sollicitatie de man van haar dromen: zakenman Philip Shayne. Cathy, een eenvoudig meisje van het platteland, heeft nog traditionele opvattingen over liefde en huwelijk. De naïeve Cathy ontroert Philip met haar eerlijkheid en onschuld. Er is echter één probleem: Philip is helemaal niet geïnteresseerd in een huwelijk. Cathy daarentegen kijkt al haar hele leven uit naar die ene dag. Eén van beiden dreigt letterlijk bedrogen uit te komen...

avatar van Floris22
Leuk verhaal, maar verdraaid, hadden ze niet iemand anders kunnen vinden dan Doris Day. Verschrikkelijk speelt ze in deze film.

ik vond dit ook niet echt haar beste film. Een beetje langdradig en zij was nét iets te zoet voor de rol.

avatar van matthijs_013
Floris22 schreef:

Doris Day is in elke film zo. Een echte feminist die met beide benen op de grond staat en bovenal een hekel heeft aan gladjakkers. Ik vond de film zelf geweldig. Hij keek lekker weg en had een topcast. Ik kan niet wachten ook eens een keer meer van Grant te zien.

avatar van heinonlein
bareuh, wat een film! de meest chaotische film uit die tijd die ik ooit heb gezien!

en wat iedereen toch altijd in doris day ziet is mij een complete raadsel. oncharmant, boers en ontzettend irritant!

dankzij cary grant toch nog twee sterren, anders had ik 'm niet eens uitgekeken!

Best een leuke en vermakelijk film. Cary Grant is weer geweldig, en ik vond de film bij vlagen erg grappig.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige wegkijk film met hier en daar een paar leuke geslaagde momenten, maar toch vond ik de film verre van bijzonder en ook de rol van Grant kon ik me minder in vinden, Doris Day acteerde zoals ze altijd doet, dat irriteerde mij niet, maar er gebeurd gewoon te weinig om echt een goede comedy klassieker te zijn.
2,5 sterren voor de vermakelijke gedeeltes.

avatar van movie acteurs
Prima wegkijkertje.

Typisch jaren 50 en een typische Day film. Ik heb me weer niet geërgerd aan Day. Het begin wanneer Day door een auto wordt nat gespat en niet blij wordt, het is gelukkig niet met zo'n irritant expres piep stemmetje gedaan. Het blijft een heerlijke actrice uit die tijd. Ook de setting/omgeving was mooi. Tot nu toe 3,5.

Een vervelende, oersaaie, flauwe, glansloze, zielloze komedie. Zowel Grant als Day heb ik beter op dreef gezien. Het komediegehalte is ver te zoeken, misschien omdat er geen enkele aantrekkingskracht tussen beiden lijkt te bestaan, het loopt in ieder geval voor geen meter, het acteren komt houterig over en het is gedateerd. Ik heb helaas geen enkele keer kunnen lachen.

avatar van missl
Ongeinspireerde film, Grant vind ik normaal wel leuk maar die komt in deze film over als een houten klaas. Dit is mijn eerste film met Doris Day, hierop gebasseerd hoef ik ook niet meer van haar te zien, ze komt best irritant over.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Nogal doorsnee film die eerder aanvoelt als bandwerk. Cary Grant is professioneel, en ook hier is hij een goed acteur. Maar het is ook niet meer dan dat, hij toont zelfs wat vermoeid in het begin. Gaandeweg zit hij beter in z'n rol. Doris Day is niet slecht, maar wordt overtroffen door Audrey Meadows als roommate Connie. En niet dat die bepaald de Oscar verdient. De 60's sfeer is wel mooi om te zien (ik hou van die typische kleuren) en er zijn wel enkele grappen die werken. Maar meer wordt het nooit. Nogal een mager script en weinig charisma tussen beide hoofdpersonages.

avatar van the hustler
De beeldkwaliteit van de DVD is zodanig slecht, dat ik de film al na enkele minuten stopgezet heb. Even verder gespoeld en het wordt niet beter. Zeer teleurstellend: film niet verder bekeken.

Aardige film over een rijke zakenman en een eenvoudig meisje die elkaar wel leuk vinden. Een beetje een oubollige, maar toch wel vermakelijke romcom uit de jaren '60. Hier en daar best grappig (vooral de kluchtige finale is wel leuk). Het aantrekken en afstoten tussen de hoofdpersonages valt op een gegeven moment wel te veel in de herhaling.