The Babysitter (1995)

Drama / Thriller

geregisseerd door Guy Ferland
met Alicia Silverstone, Jeremy London en George Segal

Een babysitter wordt ongewild het object van verlangen bij mannen uit haar omgeving. In het bijzonder Harry Tucker, de man des huizes in het gezin waar zij moet oppassen, is gecharmeerd van haar wulpse uiterlijk. Maar ook haar gefrustreerde vriendje Jack en bewonderaar Jimmy hebben in het geheim hun seksuele fantasieën met de babysitter in de hoofdrol.

neo (crew)
Begint redelijk, maar verzandt al snel in een standaard, voorspelbare plot. Silvestone kon hier ook de film niet dragen. Maar.... er is een pluspunt! Loek Dikker schreef een gewoonweg effectieve en meeslepende score. 2 sterren

avatar van yeyo
Ik verwachtte een psychologische thriller van de onderste plank, maar kreeg een alleraardigst, mysterieus filmpje voorgeschoteld. Centraal in deze prent staat het personage 'the babysitter'. Haar naam wordt pas op het einde vernoemd en we weten vrijwel niets over haar. Dit gebrek aan informatie is intentioneel, aangezien de film voornamelijk wordt verteld uit het standpunt van de mannen en zij haar enkel als lustobject beschouwen. Veel stukken zijn dan ook fantasietjes van de verschillende mannelijke personages. Best goed gedaan, er wordt mooi weergegeven hoe compleet absurd dit soort gedachten wel niet kunnen zijn. De personages zijn allen sterk op hun eigen manier, ze zouden makkelijk in rolpatronen kunnen vervallen, maar dat gebeurt gelukkig niet. Alleen vond ik die jongen Mark wel wat onovertuigend als manipulator.

In zijn geheel is de film wel zeer voorspelbaar en naar het einde toe was ik niet meer zo geboeid aan het kijken. Toch was ik aangenaam verrast door dit onconventionele werkje.

avatar van niethie
Al de mannen in dit werkje zijn op seks beluste holbewoners die het allemaal voorzien hebben op de brave ontschuldige babysitter (uit de titelrol) die zich natuurlijk van geen kwaad bewust is. Zo hebben ze allemaal hun eigen fastasieen en daar bestaat de film voornamenlijk uit, goedkope softcore fantasieen. Wordt op een gegeven moment enorm vervelend allemaal, toen het jongste zoontje des huizes ook nog eens begon dacht ik echt dat ik het niet meer had. Zwart witter zie je het zelden. Het is dat Silverstone altijd erg plesant is om naar te kijken en dus een hoop goed maakte, want verder is dit best zwak. De score valt erg vaak uit de toon en past totaal niet, het acteerwerk is opzich aardig maar het slechte scenerio doet dat nogal de das om en de finale valt nauwelijks serieus te noemen met al dat clownsmateriaal van ervoor. Het bizarre van allemaal is dan nog dat het niet eens onaardig wegkeek allemaal.

2 sterren

avatar van Friday the 13 th
"The Babysitter", typisch een naam voor een nineties film. Maar deze keer geen thriller met een kwaadaardige babysitter of dergelijke, neen deze film neemt een totaal ander uitgangspunt aan.

Alicia Silverstone, de babysitter, is de main key figure in deze film. Alles draait rond haar. Maar de film is een absolute grap van aan een gesloten seksuele droomscènes. Wordt allemaal al snel vervelend. Zowat iedereen krijgt wel een erotische fantasie over de babysitter. Voor de rest gebeurd er werkelijk niets, op de zwakke finale na. Bovendien wordt er erg slecht geacteerd. Alicia mag dan leuk geweest zijn in Clueless, deze film kan ze echt niet dragen. De jongen die als manipulator dient komt ook inderdaad erg onovertuigend over.

Snel vergeten dit misbaksel!

avatar van Glennekeeeee
Een zeer slechte 'erotische' thriller. De film heeft nochtans een leuke opzet. De fantasie van mannen over jonge deernes. Alleen trekt de film dit al snel in het belachelijke en waar de eerste minuten er nog een gezonde combinatie van verhaal en fantasie is, verandert dit zienderogen waar je na een tijdje elke scène als opbouw voor een fantasie-fragment krijgt. Het verveelt, en het feit dat Alicia Silverstone hier belachelijk acteert doet er geen goeds aan. Oké, niet elke erotische thriller heeft naakt nodig, integendeel. Maar ze zit met een handdoek voor haar borsten in bad terwijl ze zogezegd helemaal alleen is en zo zijn er nog andere voorbeelden op te noemen. Dit zorgt ervoor dat haar personage totaal geen geloofwaardigheid toont. Snel over naar de finale dan. Maar daar valt ook niet veel over te zeggen. Na die saaie aaneenschakelingen van fantasieën wordt er snel een climaxje geforceerd dat het nog belachelijker maakt.

The Babysitter is een zeer zwakke thriller die ondanks een aardig opzet volledig in elkaar zakt met dank aan een waardeloos script en een ontzettend zwak spelende cast.

De film is misschien het bekijken waard om de knappe verschijning van Alicia Silverstone, maar voor wat anders hoef je het zeker niet te doen.
Zeer slecht verhaal en saai bovendien.

avatar van renzoroy
redelijke "thriller" ook al is die nergens echt een thriller te noemen Ze hadden het stalking concept wat meer moeten uitbreiden.. Er gebeurd de eerste helft eigenlijk niet echt iets spannends.. voornamelijk een paar gasten die over Silverstone fantaseren (begrijpelijk op zich ) maar ook zijn die fantasieen niet echt heel boeiend.. Maar leuk als je even iets simpels wilt zien en niet te veel er bij wil nadenken

Tnx Moviemeters ...kan ik dus overslaan ( had gister al een misser op Netflix)