Happy Feet Two (2011)

Alternatieve titel: Happy Feet 2

Australië
Animatie / Familie

geregisseerd door George Miller (II)
met de stemmen van Elijah Wood, Pink en Robin Williams

Mumble (Elijah Wood), de meester van de tapdance, heeft een probleem. Zijn kleine zoon Erik is bang om te dansen. Hij loopt weg van huis en ontmoet de machtige Sven, een pinguïn die kan vliegen! Mumble heeft weinig hoop om enige concurrentie te bieden aan dit machtige voorbeeldfiguur, maar het wordt allemaal nog erger wanneer de wereld opgeschud wordt door onvoorziene invloedrijke krachten. Erik krijgt de verhalen van zijn vaders moed te horen en brengt de pinguïn-natie en allerlei andere prachtige schepselen samen om alles weer recht te zetten.

avatar van l-d
l-d
Come to mama babypinguin Erik! Ik als klein kuikentjes liefhebber, vond hem echt te lief!

Rest van de film: Musical met pinguins, dat mij zoals alle musicals redelijk snel gaat vervelen.

Matt Damon en Brad Pitt als 2 planktonnetjes met homotrekjes echt geniaal! Maar het verhaal van de film zelf is een grote teleurstelling, het mist de kracht van deel 1. Te veel van hetzelfde en de boodschap van natuurvernietiging begint echt storend te worden op sommige momenten. De animaties zijn net zoals in deel 1 weer gewoonweg top. Vooral de combinatie van echte mensen met de pinguins is goed gedaan.

avatar van DigiGee
Ik vond hem zeker leuk!

avatar van IcU
IcU
In 3D een leuke film. Er is namelijk goed nagedacht over de drie dimensionale toevoeging, en dat werkt in het voordeel. De rest van de film is maar zo zo. Geen bijzonder verhaal en de animaties waren nu ook niet echt baanbrekend.

avatar van nightfly1982
Was weer een leuk filmpje over onze Happy Feet... En erik is zeker CUTE...!!!

avatar van Marlyvk
Met een gematigd positieve mening over Happy Feet nu het vervolg op deze animatiefilm gekeken. En wat viel het tegen...

Ten eerste blijft de hoofdfiguur uit de eerste film zijn nestvacht houden en de pinguïns blijven natuurlijk weer op allerlei bekende liedjes volop tapdansen, alles bij elkaar heb ik dat vreselijk gevonden. Bovendien is het interspecies altruïsme dat in de film een aantal keren terug komt verre van geloofwaardig te noemen, maar dat is misschien beroepsmisvorming mijnerzijds. Kinderen kijken daar natuurlijk heel anders tegenaan.

De kids die ondertussen zijn ontstaan waren heel schattig. Vooral de stemmen waren heel leuk gecast. En naar Elijah Wood luister ik ook wel graag.

Zwaarste minpunt is toch wel het verhaallijn. Dat een verhaal tijd nodig heeft om te ontstaan en zich te vormen is logisch, maar bij deze animatiefilm liet het wel heel lang op zich wachten. Toen eindelijk het verhaal een vorm begon te krijgen werd ik er niet wild enthousiast van. Er hangt met de global warming als onderliggend thema toch wel een WNF sfeertje overheen. Natuurlijk goed voor de ontwikkeling van de bewustwording van de nieuwe generatie, maar persoonlijk vind ik dat onderwerp wel passé. Na afloop van de film bleef ik bij elkaar genomen zitten met het gevoel dat de film er móest komen en de schrijvers in een gigantische writersblock snel een slap verhaal op papier hebben gezet.

Beeldkwaliteit is op zich prima, maar werd niet van mijn stuk gebracht. Liedjes vond ik niet zo pakkend als bij deel 1 en bij sommige 'musicalmomenten' kreeg ik, ook al ben ik liefhebber van het musicalgenre, kromme tenen. Niet dat het slecht was, maar vind het niet passen in een animatiefilm, alhoewel bij deze reeks natuurlijk wel muziek centraal staat.

Samengevat: hartstikke leuk voor kinderen, maar geen film waar volwassenen plezier aan beleven.

avatar van the new guy
Marlyvk schreef:

Zo zou je toch ook naar de film moeten kijken?

avatar van Decec
Een leuke animatie/komedie/familie/musical film...
Mooi verhaal...
Heel leuk gemaakte animatie...
Prima vervolg...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heel leuk voor hele familie...

Slecht vervolg op deel 1. Het musical gehalte gaat door merg en been.

avatar van Rico120
een goede film met een boodschap en die luid wees voorzichtig met onze planeet

Bij momenten slechte graphics (mighty Sven?). Ook geen hoogstaand verhaal (is er een verhaal?); enkele glimlachjes bij de Beachmaster en Krill (hoewel de toevoeging van dergelijke figuurtjes niks nieuws meer toevoegt sinds films als Ice Age). Kortom, een grote teleurstelling

Regisseur George Miller neemt alles wat zijn eigen "Happy Feet" in 2006 zo'n succes maakte mee en voegt daar wat geslaagde elementen aan toe.

In dit verhaal heeft de slecht zingende maar goed tapdansende pinguïn Mumble (stem van Elijah Wood) nu zelf een zorgenkind, namelijk zijn zoon Erik (stem van Ava Acres). Deze kan niet dansen en loopt gefrustreerd weg naar een andere pinguïnkolonie. Mumble haalt hem terug, maar een ijsberg gooit roet in het eten.

Het verhaal dwarrelt alle kanten op en is niet het sterkste punt van deze Animatie / Familie film. De stemmetjes van Robin Williams (in twee rollen) en Matt Damon als kleine krill-garnalen, die op zoek zijn naar de zin van het leven, zijn wel uitstekend, net als de wonderschone animaties.

Al met al een feelgoodfilm voor het hele gezin, vol met omgesleutelde popliedjes, tapdansende en zingende animatiepinguïns en verbluffend mooie beelden van een ijzig Antarctica.

avatar van Kondoro0614
Hoewel ik het eerste deel leuker vond van deze reeks was deel twee zeker geen ramp en weet ‘Happy Feet’ mij meestal blij te maken, dit heeft ook vaak te danken aan het jeugdsentiment wat er aan vast hangt. Toch (zoals ik ook al hiervoor zei) zijn animatie films niet meer mijn ding en wil ik deze zo snel mogelijk gehad hebben voor mijn doelstelling, interssant ga ik ze nooit meer vinden.

De stemmen zijn leuk van o.a. Robin Williams, Elijah Wood en Pink maar echt onder indruk was ik er niet van. George Miller zet hier toch twee leuke animatie films neer, de man achter de gehele Mad Max reeks is dus ook niet vies voor een paar kinder films, als ik dan toch moet zeggen dat hij het misschien wel beter gewoon bij de animatie films kan houden.

We volgen hier wederom ‘Mumble’ de beroemde tapdansende pinguïn uit het eerste deel die nu zijn eigen kind heeft gekregen. Echter is deze bang voor dansen (durft hij niet) en loopt vervolgens weg van de groep. Na wat rond gedwaald te hebben komt hij de vliegende Pinguïn Sven tegen die hij vervolgens als voorbeeldfunctie gaat zien en hij laat zijn vader een beetje achter wegen. Het is nu een strijd voor ‘Mumble’ om zijn zoon weer terug te winnen, wat hier en daar wat emotie los wreekt.

En dan heb ik ook deze animatie film weer gehad, en dan ben ik voor mijn gevoel bijna uit de animaties die ik nog moest herzien, niet dat het de grootste ramp is van de wereld maar mijn interesse is gewoon niet meer aanwezig voor dit soort films.