Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2011)

Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Actie / Fantasy

geregisseerd door Mark Neveldine en Brian Taylor
met Nicolas Cage, Ciarán Hinds en Idris Elba

Johnny Blaze, beter bekend als 'The Ghost Rider' (Nicolas Cage) houdt zich schuil in Oost-Europa, terwijl hij moeite heeft om zijn vloek te onderdrukken. Blaze wordt gerekruteerd door een sekte om het tegen de Duivel (Ciarán Hinds) op te nemen, die van plan is om een menselijke vorm aan te nemen.

avatar van Fryce
Was best te doen, maar niet meer dan dat. Ben eigenlijk niet zon fan van de superheld, noch de manier waarop het allemaal is neergezet.

avatar van Boogeyman
Kan me toch geen superhelden film bedenken die het beter vorm geeft. Maar goed, ik ben zelf ook geen superhelden fan hoor, maar dat komt denk ik vooral door het feit dat ik geen popcorn lust.

avatar van psycholamp
Ach, zo slecht is deze film nog niet. Zeker na het een en ander op deze site gelezen te hebben. Meestal is het toch zo, dat de eerste superheldenfilm het interessantst is, omdat je daar de uitleg krijgt van het hoe en waarom. Met de comics is dat meestal ook zo, en daarna gaat de hoofdfiguur de superheld uithangen. En hier is dat net zo. Het is een vrij standaard superheldenstuk: superheld moet kind beschermen. Maar het is allemaal nog best vermakelijk en er zitten een paar goede animaties tussen.
Ik had een beetje zo'n zelfde gevoel als bij Dredd. Het leek meer op een aflevering uit een reeks, dan een film. Maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Best geinig, maar zonder boodschap, plottwists of diepere lagen. Hersenloos vermaak dus, maar wat verwacht je dan, bij een film zoals deze?

ipman-99
"Sorry, does it hurt? It looks like it does." ... " !!!

Heerlijk genieten !!! Heerlijke genre film waar er 'weer' heerlijk met 'spek' werd geschoten !
De SFX waren mooi en vooral weer over the top !
Alles is met een vette knipoog gemaakt en vooral om entertainment te brengen !
Je weet op 'voorhand' wat je in je Dvd recorder doet belanden ..., met deze accenten
in je hoofd heb je een heerlijke entertainde en vermakelijke popcorn zowel op je scherm als in je
buikje !

avatar van roeman
Wow, wat was dit ontzettend zielloos, fantasieloos, verhaalloos, daar was laatst een meisje loos film.
Weet eigenlijk niet goed wat ik er van denken moet. Eigenlijk wil ik het een flop noemen, maar door de redelijke goede actie is hij wel wat meer waard. Ik had ook het donkerbruine vermoeden dat Cage er niet helemaal bij was met zijn gedachten.
En het was saai...zo ontzettend saai .
Het verhaal, wat er bijna niet was, is warrig en vluchtig verteld. Dialogen waren eigenlijk alleen one-liners, als er al dialogen waren.
Nee van Cage had ik toch echt beter verwacht.
1* is eigenlijk nog te veel, maar ik kan Cage gewoon geen flop noemen.

avatar van ambrosini
jammer

avatar van pollyke
wat een slechte film zeg!

de eerste was zo goed, voldoende spanning, niet al te voorspelbaar...

deze film is waardeloos, geen spanning, erg saai,
erg overdreven (nog meer dan in de eerste film)
zeker met die kraan die ook in een soort van motor veranderd. 'k Had zoiets van what the fuck?

trok echt op niks!
ik had meer verwacht van Cage, het is niet van zijn gewoonte om de saaie piet uit te hangen, hij doet het anders redelijk goed in dit soort films. Nee, deze niet

avatar van Jozz
Ik heb me prima vermaakt. Het is wel te zien dat dit vervolg wat sneller in elkaar is gedraaid dan het eerste deel en minder diepgang bevat. Ondanks dat was er genoeg te genieten.

Vlotte actiefilm. 3*

avatar van Phantasm
Net zo goed als zijn voorganger.

avatar van b00ts
Helaas.... het heeft me eigenlijk geen moment kunnen boeien....

avatar van moviemafketel
Oeh, dit was een beste tegenvaller. Het 1e deel vond ik oprecht leuk en ook de ghostrider is 1 van de tofste superhelden. Dit deel is geen enkele keer spannend of grappig. Hele zwakke personages, zwak acteerwerk van de hele cast en een duf verhaallijntje. De duivel biedt amper weerstand. Ook ligt de ghostrider na wat kogels in het ziekenhuis en heeft hij pijn om later nog veel ergere dingen te overkomen waar hij niks aan overhoudt. Geen consistentie te ontdekken in deze film. Nee, erg jammer. Snel vergeten deze hap. Hoop dat ze zeker weer een film met de ghostrider gaan maken, maar dan moet alles eromheen beter dan dit.

avatar van Timothyvdmeer
Nee was niet best. De Ghostrider heeft de ziel van de film weggezogen.

avatar van kevin_vp
What the &₩@# !!!!
Deze film verdient op nr 1 te staan

avatar van kevin_vp
In de flop 100 wel te verstaan

avatar van fun in acapulco
De coole Harley is verruild voor een domme Yamaha. Eeuwig zonde.

Waardeloze b film met een bespottelijk verhaal, slecht acteren en slecht geschreven karakters. De actiescenes slaan eveneens nergens op en zijn zodoende ook nooit spannend of spectaculair. Cage is de weg ook helemaal kwijt in Hollywood.

avatar van dvdfreak123
Een stuk minder dan deel 1 dan vooral bedoel ik het verhaal, de special effects en het acteren. Maar niet zo slecht of hoe het hier wel beweerd word. heb me nog best vermaakt vind de ghost rider ook gewoon cool.

Na deel 1 (topfilm 5 sterren) verheugde ik me hier echt op... van een kouwe kermis thuisgekomen

avatar van MovieMind
De trailer beloofde nog wat, maar de film stelde teleur.
Zwak vervolg op een aardig eerste deel.

avatar van dvdcrusher
Leuke actiefilm en Cage ontgoochelt niet in dit goede vervolg op de eerste Ghost Rider film. Het verhaal is vrij eenvoudig en voorspelbaar maar de special effects maken veel goed. Dat hij nog geen 2,5 sterren gemiddeld behaalt op moviemeter kan ik maar moeilijk begrijpen en apprecieren. Van mij krijgt hij nipt 4 sterren

avatar van NYSe
Ik begrijp eigenlijk niet dat deze film zoveel lager scoort dan het eerste deel. Correct: de film is verre van goed, maar waar deel één saai, clichématig en voorspelbaar is, daar is dit deel een heel stuk enerverender en neemt het zichzelf een heel stuk minder serieus. "It's a psychedelic experience," aldus Cage. Ik ben het met hem eens.

avatar van Rico120
sorry maar deze film is slechter qwa verhaal maar qwa actie zit deze film snor dat deed de film eigenlijk de das om jammer eigenlijk wand ik had me al verheugt op deel drie maar ik dak dat er nooit een drie komt

avatar van Kondoro0614
Ghost Rider: Spirit of Vengeance

In de eerste paar minuten zat ik echt te hopen dat Cage gewoon weer de hoofdrol zou spelen. Ik ben zonder enig informatie de film ingegaan namelijk en wist dus niet of hij er wel of niet in zat. Wat was ik opgelucht dat ik zijn stem en gezicht zag. Ik vind het zelf namelijk fijner en beter als er een vervolg op een film komt, dat de zelfde hoofdrol speler dan gewoon terug komt. Helaas was dat naar mijn mening het enigste goeie van de film. Ik vond er weinig tot geen spanning in zitten, er waren magere actie scenes en het visuele plaatje was ook niet van het beste kwaliteit. Nu snap ik ook dat ik gewaarschuwd werd dat deel 1 zelfs nog beter is. Dat klopt hier ook wel. Ik heb me verveeld onder de film omdat er bijna geen reet gebeurde. Ja, Cage loopt een beetje krankjorum te doen maar daar blijft het wel bij. Helaas vond ik dat Mark Neveldine en Brian Taylor er geen fijne film van konden maken, en het acteerwerk van de mensen waren ook niet van 100% klasse. Het verhaal was nog redelijk te doen, vaak voorspelbaar. Het concept, meh... Ze hebben het geprobeerd, helaas niet gewerkt. En ik denk dat ik dan nog mild ben met mijn cijfer.

avatar van riefenstahl
Ik heb me goed vermaakt met deze film, hij was beter dan verwacht.
Leuke sfeer en goede fantasievolle actie. Leuke cameo van Lambert ook

avatar van horizons
Lol. Cage ziet zoals zo vaak de lol er wel van in.

avatar van vindorent
Diep in mijn hart weet ik dat het geen super goede film is (mijn guilty pleasure denk...), maar wat een verassing was deze film voor mij!
Na het matige, maar wel vermakelijke, eerste deel had ik niet super hoge verwachtingen van deze film.
Ik vond de film al goed beginnen en dacht bij mijzelf:"als ze dit weten vast te houden, kan dit nog wel eens een hele vermakelijke film worden.". En tot mijn verbazing bleef de film de hele tijd hetzelfde niveau vast te houden. Het is natuurlijke geen film die het moet hebben van het sterke acteerwerk en goede verhaal, maar dat verwacht ik ook niet bij een Ghost Rider film. De film doet eigenlijk precies wat hij zou moeten doen: goede actie, goede special effects (heel wat beter dan in het eerste deel) en het neemt zichzelf niet te serieus. Voor mijzelf kan ik dit vergelijken als een fastfood-burger, maar dan wel één van de vetste, sappigste en lekkerste burger die ik de afgelopen tijd heb gegeten.

avatar van mikey
Film mist de Amerikaanse feel. Het leek wel zo'n kitscherige Hong Kong actiefilm ding ipv een kitscherige USA flick. Miste ook Sam Elliot

Geen slechte film!
Ghost Rider 1 was beter, maar deze is ook goed hoor.
Goed verhaal,
Leuke characters en een boeiend plot.

avatar van leatherhead
't Is dat Neveldine end Taylor aan het roer staan, anders was dit helemaal een mispeer geweest. Zo af en toe weet het talent van het duo door te schijnen in dit verder flauwe superheldengeneuzel. Scenes als de transformatie op de motor en de hallucinatie zijn van die momenten waar de editing á la Crank lekker op tilt slaat. Het zijn dat soort momenten waar de film nog wat punten weet te scoren, want voor de rest blijft het voetje veel meer op de rem dan voorheen. Visueel vaak braafjes en de soundtrack voelt aan als een verplicht nummertje. Door het uitblijven van de echte waanzin ben je vooral genoopt te letten op het nogal potsierlijke plot en de wanprestaties van eenieder. Cage kan ik normaal wel goed hebben maar laat zich niet bepaald van zijn beste kant zien hier. Al helpt het niet mee dat die Ghost Rider ook maar een ridicuul superheldje is verder.

Niet geheel bedroevend maar kan natuurlijk in geen lichtjaren tippen aan de Cranks. 2*.

Slecht vervolg op een fantastisch 1ste deel. Eigenlijk gewoon overbodig.

avatar van joeygamer2
Redelijk goed vervolg! Goed vermaakt met de film. Deel 1 was wel beter, maar dit deel is ook aardig goed. Leuke film was dit