So Undercover (2012)

Komedie / Actie

geregisseerd door Tom Vaughan
met Miley Cyrus, Jeremy Piven en Eloise Mumford

Wanneer de FBI Molly Morris (Miley Cyrus) inhuurt om undercover te gaan bij een studentenvereniging moet zij veranderen van een taaie privédetective in een geraffineerd, stijlvol universiteitsmeisje. Ze moet de dochter beschermen van een grote maffioso. Met meerdere verdachten op haar lijst ontdekt Molly onverwachts dat niet iedereen is wie men lijkt te zijn, inclusief zijzelf.

avatar van ILDIB
Typisch 13 in dozijn filmpje. Ze hadden net zogoed amanda bynes of lindsay lohan kunnen nemen had niks uitgemaakt. Het plot is natuurlijk ook matig. Gewoon vehikel voor cyrus.

Redelijk leuke komedie, maar wat het verhaal betreft is het wel héél simpel.
Opvallende rol: Kelly Osbourne, dochter van...

avatar van bjerik76
leuk voor ( Amerikaanse) tieners.
heb eigenlijk alleen gelachen bij de bloopers tijdens de aftiteling.

erg flauw, het hele verhaallijntje ging langs me heen m.b.t. wie/wat waarom.

avatar van Miszmi
Een nogal ondergewaardeerde film. Niet iedereen zal ervan houden nee, maar ik heb zo'n gevoel dat deze film door enkele mensen al wordt afgeschreven alleen door de hoofdrol van Miley Cyrus. Ja, het is een tienerfilm, maar af en toe vind ik dat heerlijk om nog even te kijken. Heb genoten van deze film, leuke plottwist die ik niet zag aankomen, acteerprestaties waren ook zeker niet slecht. Natuurlijk is het allemaal redelijk voorspelbaar, maar van dit soort films verwacht ik ook niet meer anders.

Normaliter 3*, door mijn crush op Josh Bowman 3.5*

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een komisch filmpje in de stijl van Miss Congeniality en D.E.B.S. En Cyrus zal bij filmliefhebbers te maken hebben met vooroordelen, maar acteert best niet zo slecht. Het verhaal is leuk en de figuren werken wel. Het is en blijft komedie en er zijn een pak slechtere komische films gemaakt. Bij de 'sisters' in high school is vooral Megan Park als Cotton leuk. Dit soort films werkt nu eenmaal met clichés, maar als het werkt (dit geval het domme blondje) hou ik er wel van. En ook Jeremy Piven is geschikt voor de job. Miley Cyrus is anders ook de moeite om te zien en doet wat denken aan de periode dat Lindsay Lohan nog niet verknipt was. Cyrus vergelijken met Britney Spears bvb gaat voor mij helemaal niet op. Al besef ik wel dat ik weinig filmliefhebbers zal vinden die deze 'So Undercover' zullen smaken.

avatar van Zwolle84
Jammer dat veel van dit soort films in dezelfde val lopen. Blijf gewoon lekker bij de flauwe tienerhumor en je hebt een leuke film te pakken met een Miley Cyrus die zo'n karakter erg fijn weet te vertolken. Maar nee, dan moet er weer een zogenaamd serieuze conclusie volgen rond een plotje dat totaal niet boeit om er extra gewicht aan te geven. Zonde.

avatar van Phantasm
Leuk voor tieners, ik heb hier helemaal niets mee.

avatar van IH88
“You don't go to school here do you?”
“Course I do. Why would you think that I don't? I'm in my late teens, I'm walking on campus, I got a pretentious name and a sparkly cellphone.”

Aardig tienerfilmpje. Jonge vrouw gaat undercover op een universiteit om een dochter van een man, die gaat getuigen tegen een criminele organisatie, te beschermen. Miley Cyrus doet het goed en ook de andere acteurs zijn aardig, maar uiteindelijk is het allemaal matig uitgewerkt. So Undercover mist spanning, humor en originaliteit, en met het leuke uitgangspunt had toch wel wat meer mee gedaan kunnen worden.