Café (2010)

geregisseerd door Marc Erlbaum
met Jennifer Love Hewitt, Jamie Kennedy en Daniel Eric Gold

De film volgt een groep bewoners van West-Philadelphia van wie de levens draaien rondom een lokaal hip koffiehuis. Claire (Jennifer Love Hewitt), een medewerkster van West Philly Grounds, verandert de levens van iedereen om haar heen. Ze haalt zich de woede op de hals van de plaatselijke drugsdealer Glenn (Jamie Kennedy), betovert haar collega Todd (Daniel Eric Gold), geeft advies aan de jonge hoopvolle Sally, daagt de eenzame Craig uit en vindt uiteindelijk zelf verlossing bij de mysterieuze Elly.

avatar van WaynesW
Erg lieve film die, in het begin, karakterschetsen lijkt van de bezoekers van het café.
Al snel komt er een dosis ongeloofwaardige fantasy bij die niet had gehoeven (voor mij).
Zondagmiddagfilm.

2/5

avatar van borasi
Terror Jaap breekt eindelijk door in de VS! Wat een glansrol!

Heerlijke feelgood fantasie/ movie met een uitstekende cast en met een bloedmooie Michaela McManus als de vrouw die na de film gaat, verder mooi geschoten in het gezellige koffiehuis met de vele soorten verschillende karakters.

avatar van Zandadder
borasi schreef:
Terror Jaap breekt eindelijk door in de VS! Wat een glansrol!

?

Hij vond waarschijnlijk dat die dikke jongen die altijd achter zijn laptop zat op Terror Jaap leek..... (Totaal niet dus)

avatar van borasi
stinissen schreef:

Inderdaad!

avatar van blurp194
Doet door de structuur van de verschillende personages die we stuk voor stuk leren kennen en natuurlijk ook door de setting erg denken aan Caffeine (2006). Maar die film vind ik eigenlijk veel leuker, want die wordt bevolkt met sympathiekere personen en ligt minder zwaar op de maag. Komedie is ook een betere keuze dan drama voor deze structuur vind ik.

Deze film doet dan uiteindelijk teveel moeite om zonodig een boodschap te brengen, en daar wordt het geheel niet echt beter van. Wel wat vreemd, en niet in een beslist positieve zin. Blijft over dat het best leuk is om Jennifer Love Hewitt weer eens te zien.

Brooke-S
wel aardig; een goed bedoelende film die n sprankje hoop tracht te bieden in een waanzinnge wereld; beetje sprookjesachtig zoetig en onrealistich hoewel heel sympathieke acteurs; toch 3 *

avatar van Number23
Niet echt iets bijzonders, maar ook helemaal niet slecht. Het verhaal is helemaal niet bijzonder, het bovennatuurlijke brengt zeker wat extra's en de acteurs zijn zo slecht nog niet. De film heeft me in ieder geval anderhalf uur kunnen boeien en dat is voor mij genoeg om gewoon een mooie voldoende te geven.

avatar van schumacher
Wat een rare en bizarre film. Normaal gezien vind ik zo een films maar niks maar deze viel nog mee.
Al moet ik toegeven ik vooral blijven kijken heb ook vanwege de 3 tal mooie jonge dames.

Een merkwaardige film, waarin realiteit en surrealisme naadloos aan elkaar geplakt worden. Boeiende karakters en prima acteerwerk. Cinematografisch lijkt het een beetje op een stripboek, maar ik sluit niet uit dat dat de bedoeling van Marc Erlbaum is. Best aardig om een keer te zien.

avatar van Elizannthe
Heel vreemde, bijzondere film. Toch heel boeiend.
Fantasierijk en interessant.
Je ontmoet op op een bijzondere manier, op één plaats, in dat ene café,
diverse karakters, types.
Is het een fantasie?

avatar van Yokidoki
weird movieke, maar heb wel van de film genoten tis eens iets anders

Aardig filmpje, prima vermaak en sprookje

Sympathieke film met een fijne feelgood-sfeer. Prima keuze om deze film op één locatie af te laten spelen. Mooie boodschap.

avatar van K. V.
Dit was nog een speciaal filmpje. Het begon allemaal redelijk gewoontjes, maar dan sloeg de film meer een fantasie richting in. 'k vond het wel een verrassende wending en zat wel geboeid te kijken hoe de film verder ging evolueren. Het einde vond 'k wel iets minder, maar dit kon de pret niet drukken.
De cast deed het ook prima en verder zag de film er prima uit.
Toch wel een verrassend filmpje die de moeite was om gezien te hebben.