Seven Days in Utopia (2011)

Drama / Sport

geregisseerd door Matt Russell
met Lucas Black, Deborah Ann Woll en Robert Duvall

Luke Chisolm is een professioneel golfer, maar tijdens een wedstrijd krijgt hij grote ruzie met zijn vader, die ook zijn caddy en adviseur in het spel is. In de veronderstelling dat zijn carrière daarmee ook voorbij is, vertrekt hij met zijn auto. Hij krijgt echter een ongeluk en ontmoet daardoor een oudere man die hem onderdak biedt in het dorpje Utopia. Daar ontmoet hij Sarah, én een nieuwe, ontspannen manier van leven die hem helemaal verandert.

Meneer Bungel

Middelmatig sport/drama dat opgewaardeerd word door Robert Duvall en Melissa Leo.

avatar van krillz
Een leuke feelgood movie met een boodschap ! Een aanrader

nooit een goede sport-drama filmgezien. ook deze niet. duvall uit het bejaardenhuis gehaald....

avatar van Chuck Taylor
Simpele film met een fijne insteek. Enige wat rest is hoe bizar slecht erin geacteerd wordt, het lijkt haast alsof iedereen op amateurniveau werkt. Uitzondering Robert Duvall uiteraard, die redt in zijn eentje de hele film. Wat een topvent. Speelt de laatste tijd vaak in de rol van de oude, charismatische en gepensioneerde held. Past hem uitstekend.

Heb de film uitgekeken gisteren....draak van een eo-film...hopeloos geacteerd...behalve door Duvall.

avatar van Decec
Een mooi drama/sport film...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Robert Duvall...
Leuk dat die af en toe cowboy/paarden speelt...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Heerlijk genoten...

avatar van puti
Leuke film , voorspelbaar maar ik houd van het spelletje golf. Het EO- gehalte nam op het laatst behoorlijk toe, en dat was overbodig. Er werd genoeg gedaan om spiritualiteit en zelfreflextie over te brengen, maar of daar dan God en Jezus aan te pas moeten komen was minder creatief.

avatar van rep_robert
Dit is zo'n typisch "een man strandt na autopech in een rustgevend, idyllisch dorpje en vindt daar zijn innerlijke zelf terug" filmpje en biedt wat dat betreft te weinig verassingen om te overtuigen. Dat een golfer ook uitgerekend in zo'n dorpje in the middle of nowhere belandt is bijna te bizar voor woorden. Dat ze daar toevallig allemaal golfexperts zijn gaat er gewoon bij mij totaal niet in. Dat er later in de film steeds meer EO preken voorbij komen doet de film ook niet veel goeds.

Dat buiten beschouwing gelaten zorgt de ideaal gelegen dorp en de wonderschone natuur er toch nog voor dat de film wat dat betreft wel makkelijk uit te zitten viel.

Dit was toch werkelijk ten hemelschrijnend
Het was net knekel en van der brink
Reclame voor de E.O ?
Héél erg braafjes , glimwormpjes vangen enzo
Já daag!
Gaap gaap en nog eens gaap
Zonde van je tijd

Zeer voorspelbaar goodfeel sportdrama en ook eentje vol met clichés. Het is inderdaad een film die goed zou passen bij een televisiezender als de EO of RTL4. Ondanks dat keek de film zich nog wel enigszins redelijk weg en dat kwam vooral door de fraaie beelden van de omgeving, Deborah Ann Woll (fraaie roodharige vrouw die vooral bekend is door de serie "True Blood" die ik de eerste jaren gevolgd heb) en Robert Duvall die zoals eigenlijk altijd goed speelt. Het einde vond ik overigens tenenkromend slecht, want in principe weet je niet voor 100% zekerheid of Luke Chisolm nu wel of niet heeft gewonnen. Leuk om eens gezien te hebben zullen we maar zeggen.