Atlantis: End of a World, Birth of a Legend (2011)

Verenigd Koninkrijk / Zuid-Afrika / Duitsland / Verenigde Staten / Frankrijk
Documentaire / Drama
88 minuten / 60 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Tony Mitchell
met Stephanie Leonidas, Reece Ritchie en Langley Kirkwood

Historisch tv-docudrama over de grootste natuurramp uit de antieke wereld, en de mogelijke oorsprong van de mythe van Atlantis. 1620 voor Christus; een vulkaanuitbarsting op het eiland Thera, het huidige Santorini, doet gigantische zeebevingen ontstaan. Metershoge tsunami’s overspoelen Kreta. Deze ramp had een ongeziene impact op de eerste grote Europese beschaving; het betekende het einde van de Minoïsche beschaving.

avatar van 606
Ik kijk deze nu maar ik heb toch echt een hele andere stem die verteld tijdens de tv docudrama.
Namelijk (dat denk ik) Michael Caine als narrator. hij heeft een hele eigen stem die ik meteen herken.