Guarding Tess (1994)

Komedie / Drama

geregisseerd door Hugh Wilson
met Nicolas Cage, Shirley MacLaine en Austin Pendleton

Tess Carlisle is de weduwe van de voormalige president van Amerika die haar bodyguard Doug tot wanhoop drijft. Conflict na conflict ontstaat als hij alles volgens het boekje wil doen, terwijl Carlisle hem liever gebruikt als golfcaddy of boodschappenjongen. Maar dan gebeurt er iets vreselijks door Doug's nalatigheid.

neo (crew)
het eerste half uur ofzo is dei heel leuk,maar dan wordt het meer een soort van drama.

FisherKing
was wel aardig dankzij Nicolas Cage; die McClaine vond ik weer niet te genieten; is ze nu eindelijk gestopt?

avatar van sn@ke
Dit is wel een redelijk vermakelijke film. Hij boeide niet de hele tijd maar wordt door Nicolas Cage en Shirley Mcclaine naar een hoger niveau gebracht. 3*

avatar van mikey
Af en toe speelt Cage iemand die het hartje wel heel erg op de juiste plek heeft zitten. Dan zie je hem veranderen in een huilerige drol. McClaine zoals altijd bijzonder vermoeiend. 1.5

avatar van Castor Troy
Aardige komedie, er is een goede chemie tussen Cage en Mc Claine.

avatar van nightbreed
Alle cliches worden uit de kast getrokken in deze belachelijke Hollywoodfilm

avatar van tukkerstein
Extreem slechte film. Niet grappig, de plotwending aan het einde komt veel te laat en is nogal belachelijk, het einde had ontroerend moeten zijn maar dat was ook een lachertje.

1/5

avatar van wal
wal
Leuke en grappige film met hier en daar wat lichte drama erin verwerkt. Dankzij de twee geweldige hoofdrolspelers is de film zo goed geslaagd. Goede chemie tussen MacLaine en Cage!

avatar van badfans69
Middel matige komedie met cage, had beter verwacht van de dvd..

avatar van Spetie
Redelijke film, die aan de trage kant is en qua script verder ook niet zo heel veel voorstelt.

Toch is het nog redelijk amusant om naar te kijken, vanwege het samenspel tussen Cage en MacLaine. De momenten waarop Cage bijna uit zijn vel springt omdat zij weer eens iets anders wil dan dat eigenlijk kan, zijn best leuk. Cage doet het behoorlijk, maar vooral Maclaine is erg goed in haar rol van pinnige oude dame. Daaromheen gebeurt er soms echter net te weinig om het allemaal echt boeiend te houden.

Het kijkt allemaal nog vrij gemakkelijk weg dankzij twee prima acteurs, maar verder is dit alles weinig bijzonders.

Af en toe leuk deze doorsnee komedie.
Met een cast als deze verwacht je toch wel wat meer....