Maya Angelou and Still I Rise (2016)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Bob Hercules en Rita Coburn Whack
met Maya Angelou, Oprah Winfrey en Hillary Clinton

Maya Angelou was een Amerikaans schrijver, dichter en later hoogleraar. Ze maakte naam met haar eerste roman "I know why the caged bird sings", waarin ze traumatische ervaringen uit haar jeugd beschrijft. Deze bestseller werd verfilmd. Angelou laat in haar autobiografische romans een energieke, avontuurlijke (opgroeiende) Afrikaans-Amerikaanse vrouw zien die nergens voor terugdeinst. Met nooit eerder vertoonde beelden presenteren de makers van deze documentaire de bijzondere reis van Dr. Maya Angelou. Ze werpen hierbij een nieuw licht op de vele aspecten van haar leven. Dit portret van het leven van Maya Angelou is een eerbetoon aan haar nalatenschap. Deze film toont haar leven via archieffoto's en -video's en laat tot dusver verborgen momenten zien uit haar uitbundige leven.