The Howling: Reborn (2011)

Alternatieve titel: The Howling Reborn

Horror

geregisseerd door Joe Nimziki
met Lindsey Shaw, Ivana Milicevic en Landon Liboiron

Aan de vooravond van zijn afstuderen krijgt de onopvallende Will Kidman eindelijk contact met het meisje waar hij al lang naar verlangt, de teruggetrokken Eliana Wynter. Maar hij ontdekt ook een duister geheim uit zijn verleden: hij staat op het punt een weerwolf te worden. Om het lot te bestrijden en hun liefde en leven te redden moeten ze niet alleen weerstand bieden tegen Wills groeiende dorst naar bloed, maar ook tegen een leger angstaanjagende beesten.

avatar van pierrrke
ziet er wel erg slecht uit moet ik zeggen

oofff die special effects in de trailer voorspellen niet veel goeds

avatar van Jake the muss
Niet echt veel soeps.......de wolven, die je overigens weinig ziet in de trailer zien er ook niet best uit, het is net of je TWILIGHT zit te kijken met een "twist".

Nee, er zijn toch veel betere weerwolvenfilms op de markt, deze had gewoon weggelaten kunnen worden, helaas.

Wat een slechte film. Zit totaal geen spanning in!

avatar van zorro
deze film is redelijk maar moet het niet van de special effects hebben

avatar van milan90
Komt er een remake na 30 jaar, ziet het er zo goedkoop uit. Met dat tutje uit Ned Survival Gids en een Harry Potter look a like. Er had zoveel meer mogelijk uitgehaald kunnen worden om er een cult fim van te maken, beetje meer actie en meer dialogen. De weerwolven komen matig in beeld en zijn slecht uit de computer gestampt.

Was het buget op van de makers , mijn verwachtingen waren al niet super na het zien was het nog erger.

avatar van joey1973
milan90 schreef:

Ik zat maar te wachten todat dat tutje uit de kleren ging, geeft een heel andere kijk op ned's survival gids hahahaha
Maar goed, even serieus, het was inderdaad wel erg veel romantiek, weinig spanning en waardeloze special effects. Meer dialoog had niet echt gehoeven, maar vooral betere dialogen zouden prettig geweest zijn.
Zaten trouwens wel een paar grove fouten in als hij in het begin filmt en aan het eind, hij heeft zijn shirt uit, en opeens heeft hij zijn shirt weer aan

avatar van Elineloves
'' We can all be monsters. ''

At first. Lindsey Shaw is leuk. Ik vroeg me inderdaad af waar ik haar nou van kende, maar inderdaad van Ned's Survivalgids en van -hoe kan ik dat vergeten- Pretty Little Liars.

De film zelf heeft weinig om het lijf. Erg clichématig. Nerd valt op mooi meisje, het mooie meisje heeft een crappy boyfriend and guess what... Je voelt 'm al aankomen zeker?

Er gebeurde op zich wel genoeg in. Het tempo was vlot,er was met vlagen aardig wat spanning maar toch... een vreemd gevoel. Alsof je naar een typisch tienerfilmpje a la Twilight zit te kijken. Iets wat bang meisjes van 14-15 jaar samen kijken tijdens een slumberparty en vervolgens een week niet kunnen slapen. Ik vond het op alle gebieden aan de softe kant. De dialogen, de actie.. de special effects, tsja, die waren sowieso niet om vrolijk van te worden.

Maar heb ik me zitten vervelen? Nee, dat kan ik niet zeggen. Voor een luie zondagmiddag is dit prima te doen.

avatar van henkula
vonden jullie die knul ook op Potter lijken? en dat meisje zag er ook ineens anders gekleed uit, alsof ze de film halverwege een andere twist wilden geven.

avatar van Triple G
From the makers of BUTTERFLY EFFECT

Daar begint 't mee. Nah, dat komt dus niet goed. Eenvoudig van opzet, nog simpeler van verhaal. Cliché en duidelijk een Twilight aftrekseltje. En ja, moest ook aan Potter denken. Maar dat was dan eigenlijk het minst storende aan de film.

Ach wat heet 'storend'? Ik wilde een wegkijkertje. En als je van het genre houdt is dit niet meer en niet minder. Avond dus niet naar de klote.

avatar van knusse stoel
Viel niet tegen, een beetje highschool film met weerwolven.
De eerste film vond ik toch beter. The Howling is mij na het zien altijd bij gebleven als een goede film.

avatar van AmazingPP
Slechte film in vergelijking met het origineel. Maar ja... Als je zo weinig budget uittrekt voor een film kan er niet veel goeds van komen. Ten eerste lijkt het inderdaad wel of je naar Radcliffe zit te kijken, zoveel lijkt die jongen op Harry Potter. Ten tweede zie je in de eerste drie kwartier van de film geen weerwolf verschijnen. Een trucje wat ze misschien afgekeken hebben van de meesterlijke "Jaws", maar hier werkt het niet, omdat het gewoonweg niet spannend wordt gebracht. Maar aan de andere kant: het had allemaal nog veel slechter gekunt. Daarom: 2 *.

ipman-99
"Full Moon. New Blood." ... " !!!

Low Budget !!! 'Howling 8: Reborn' is het 8-ste deel
uit deze franchise waar niet iedereen voor zal zijn vanwege
het lage budget. Toch ben ik een uitzondering ... heb ik de voorgaande
delen opnieuw herbekeken vooraleer ik deze film zag!
Een methode dat ik regelmatig toepas ... (ik kan het ook niet helpen, hihi) !
Uiteraard zie je dat de wolven getrukeerd zijn ... maar dat is ook het gene
dat ik kan en wil verwachten bij dit soort van genre werkjes.
De cast heeft met Lindsey Shaw en Ivana Milicevic (Bond-Girl) toch
enkele 'aardige' namen ! De film bevat het gehalte van High-School
mentaliteit ... waarin dan het wolven verhaal tot uiting komt.
Naar het einde van de film toe ... zie we enkele schermutselingen
tussen enkele hongerige wolven ...! Echt goor wordt het nooit, maar toch
was het genieten van het hersenloze verhaal !!!

avatar van Shadowed
Oei.

Dit kan zeker aansluiten bij het lijstje "slechtste horrorfilms die ik heb gezien". Dit is echt heel erg ondermaats, en het is heel knap dat regisseur Nimziki dat bij mij voor elkaar krijgt. Dat heeft vooral te maken met het feit dat er ook een stukje high-school in de film is verwerkt.

Ik kan maar weinig goed nieuws brengen over deze film, want er is weinig aan te beleven. Behoort ook tot een reeks waarvan dit de eerste is die ik zo zie. Deel 1 wil ik nog weleens zien, maar de gehele trilogie kijk ik waarschijnlijk pas als de inspiratie een beetje op is of als hij op TV komt.

Er is bij deze film gekozen voor een wat rauwe stijl. Dat kan soms werken, maar hoe overdreven somber en deprimerend de toon hier neergezet moet worden is te veel. Het heeft een beetje weg van een gevangenisfilm. De verkeerde sfeer wordt neergezet, terwijl een high-school sfeer neerzetten echt niet moeilijk moet zijn.

Bovendien verloopt de film traag en beschikt over weinig peper in zijn achterwerk. De dialogen zijn slap, het camerawerk klassiek en saai en het verloop van het verhaal nogal sloom. Na 20 minuten was de aandacht in ieder geval alweer weg, en dat gebeurd vrijwel nooit als de setting een high-school is.

Acteerwerk is ook niet al te best. Liboiron acteert alsof hij tegen zijn wil moet acteren. Miličević slaat ook echt een compleet ridicuul figuur. Slechts Shaw weet zich nog een beetje te redden, maar is ook duidelijk niet goed genoeg om haar wat saaie karakter solide uit te werken.

Horror is er eigenlijk nauwelijks. Het woord "weerwolf" misschien, maar erg eng of spannend is deze film nergens. Het eerste deel is nogal een makke high-school film dat maar niet interessant wil worden. De horror is ook echt lachwekkend. Vooral de weerwolf vs weerwolf slotfase richting het einde was klunzigheid ten top.

92 minuten bleken een grote opgave te zijn, maar hier en daar zitten nog aardige visuele plaatjes in. Maar dat zijn meestal bijzaken, zoals de school in de stortregen. Voor de rest wil de film nergens echt goed worden, de horror is tam en ver ondermaats, de high-school saai en ongeïnspireerd. Je krijgt maar weinig goede punten te zien helaas, maar met het concept weerwolven kan je tegenwoordig ook niet veel meer doen denk ik zo.

avatar van joolstein
Euh wat was dit...? Misschien dat het komt omdat ik de weerwolffilm uit 1981 geweldig goed vond? En ook al benaderde de vervolgen van de "Howling" keer op keer niet de kwaliteit van de eerste film, genoot ik toch ook best van die B-films. (behalve 4) Meerdere van die vervolgen hadden ook niets met de eerste film te maken dan dat over weerwolven ging. En je kunt het waarschijnlijk al raden dat is ook hier het geval. Dat was voor mij allemaal geen probleem maar dit was gewoon triest, een afschuwelijke tiener-soap die als excuus er dan maar een horrorfilm van wil maken. Zeg laten er nog wat weerwolven erin stoppen of zoiets... Dus na zesenzestig minuten krijgen je een weerwolf te zien (en oké dat is al meer dan sommige andere in de reeks) Echter duurt het tot de 81e minuut voor je een tweede blik op een weerwolf krijg (deze was zelfs de moeite waard om naar te kijken) Toch nog iets in het voordeel van de film want het ziet er niet al te slecht uit en de uitvoeringen waren redelijk. Maar verder is het met de gehele film vooral veel dialoog, flauwe tiener-romantiek en.. tja gewoon veel overbodigheid. Waarom deze film een R-rating krijg, is mij ook een raadsel want de film bezit een seksscène zonder naakt en nauwelijks geweld? Neuh … deze film deed krampachtig hip, was weinig creatief en al helemaal niet schokkend.